2025-02-05, 21:29
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Du förstod inte vad jag skrev. Vem är skyldig eller oskyldig? Till vad?

Helt efterblivet att ens slänga sig med såna ord.

Finns väl ingen annan skyldig till att döda oskyldiga människor än den som utför dådet, eller har du någon annan teori så berätta den?
Citera
Medlem
Cantona4Presidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonVettvilling
Har faktiskt inte lagt någon värdering i om huruvida han var rik eller fattig.
Men innehav av legala jaktvapen pekar ju mot någon med fast arbete och ordnat liv (det är ju det vanligaste). Känner flera som jagar men ingen av dem är höginkomsttagare, två av dem bor dessutom i hyresrätt.
Men på vilket sätt är GM's familjs ekonomiska bakgrund viktig?

Min poäng är att polisen försöker leda bort motivet och skylla på socialen. Eftersom jag tror att hans familj har det gott ställt, så tror jag det är skitsnack att han var ute efter socialen. Därför är den ekonomiska bakgrunden viktig.
Men det blir ganska uppenbart när namn och bild på offren kommer ut.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schaefer
Det här menar jag säger helt annat!
Expressen tidigare idag:

-"Yusuf Abdow, ordförande i Örebro moské, känner många av familjerna som är drabbade. Han var med på sjukhuset när de läste upp listan med skadade och saknade.
När informationen om vilka det är som omkommit kommer tror han att det kan bli stökigt.
Och polisen är ”beredd på det mesta”.

– Vi gör fortlöpande bedömningar om det får konsekvenser i samhället på något sätt, säger Lars Wirén.
Vad är det ni är oroliga för?
– Det kan vara motdemonstrationer, opinionsyttringar, eller personer som vill agera på egen hand. "

Det kan ju vara invandrare som jobbar på socialen.
Vi vet inte.
Socialspåret är en teori..
Citera
Medlem
buzzkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Jag förstärkte hans röst från klippet så mycket jag kunde och visst låter det som att han säger "ni ska bort från Europa"

Förstärkt ljud: https://whyp.it/tracks/254578/untitled?token=HXeNf
"jag kan inte jobba"
Citera
Medlem
NyGammmmals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Polisens prio nr 1 är definitivt INTE att stilla era ”hungriga vargar” som törstar efter namn på dom avlidna!
Kropparna är förda till Karolinska i Stockholm och man beräknar att identifieringen av dom omkomna kommer vara klar inom 48 timmar.
Svårt sargade kroppar som inte lämpar sig för att identifieras av anhöriga av rent humana skäl!
Jävla hyenor!

Inga döda människor identifieras av anhöriga i Sverige, någonsin oavsett händelse, din jävla pajas
Citera
2025-02-05, 21:30
Medlem
jesuskristuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adidas

Och om varenda dödad är svartskalle så är det helt enkelt bara en slump eller hur? Det är endast ett manifest som bekräftar rasism?

Det är en vuxenskola i Örebro. Inte så orimligt att få jackpot utan att ha några som helst motiv.
Citera
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Dom har ju inte ens publicerat namnen på offren vad jidrar du om

Vittnen sa ju det redan igår att det de såg bäggedera.
Citera
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miaua
Precis så är det. Och istället för att göra förbättring gör man det svårare för dem med behov. Det är helt enkelt lättare att kasta ut dem med behov av hjälp i tomma intet och låta dem begå självmord i desperation.
Sjukt att det finns en regel att de med behov, själva, ska söka hjälp. Det hjälper inte ens att anhöriga försöker söka för dem. Oavsett hur de mår ska de söka själva. Men snälla hör man inte hur illa detta rimmar?! Skulle vi be en amputerad gå till akutmottagningen för att få hjälp? Nej eller hur!!!!
Detta är ett sätt att slippa dem som inte söker eller hur. Samma idioti som att du måste vara ”ren” för att få hjälp med ett missbruk. Om de vore rena och klarade det så hade de ju inte sökt hjälp. Nej här behövs nya resurser, pengar och insatser. Det förekommer grava maktmissbruk och noll empati. Styrande makter har beslutat att så här ska det vara så dem som arbetar mäktar inte själva med den kaos och den desperation detta medför. Det är lättast att hålla för ögon och ögon och göra det som är bestämt av dem som skiter i hur det ser ut och bara bryr sig om pengar. Eller så får man vara empatilös eller sakna sin hjärna för att arbeta under sådana förhållanden.
De svaga lider och ingen bryr sig om att lyssna efter deras behov. Sjukt. Mycket sjukt och ingen vill se detta. Man bryr sig inte utan låter det fortskrida.
jag håller med, är inte ett dugg förvånad att det här händer. mer förvånad att det inte har hänt tidigare.
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Ska vi nu tycka synd om honom? Jag kan inte beskriva i ord hur äckligt det är av er och Aftonbladet att gråta över denna monster. Det gör ni för att han är svensk lch offrena har utländska bakgrund. Han har dödat 11 oskyldiga människor med familjer som lider idag, och ni har mage att gråta över mördaren?!
Hur vet du att ALLA offer var invandrare? Har du namnlistan på dom avlidna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.f.p
Jag förstärkte hans röst från klippet så mycket jag kunde och visst låter det som att han säger "ni ska bort från Europa"

Förstärkt ljud: https://whyp.it/tracks/254578/untitled?token=HXeNf

Vänta, är det i det här klippet som de påstår att han ska ha sagt "ut ur europa? Lr bort från europa?" Låter verkligen inte som det, snarare ska döda er allihopa eller ni ska dö allihopa. Vadå ut ur europa...
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SevenStars
Jag är lite ouppdaterad, har det kommit fram att han hade autism undrar jag då så många nämner autism?
Jag såg också att flera till har nämnt att han gick i specialklass för elever med asperger osv.
Har det alltså kommit fram att media skrev fel när dom skrev att han gick Individuellt program pga att han inte klarade skolgången?
Vad jag vet har det inte kommit fram, men det brukar vara en vanlig spekulation (fördom) bland folk.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Jag vet inte hur det är med just autism men många andra tillstånd bryter ut just i ungdomen eller då man är ung vuxen. Tex schizofreni, bipolär sjukdom, psykoser osv
autist här, jag var mest "konstig" som barn, runt 6-7 års åldern. Sedan lärde jag mig att maskera min autism mer och mer för varje år, och nu vet knappt någon om det. Men ja, bipolär tex uppkommer ofta i tonåren, inte autism.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in