2025-02-05, 21:24
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Du tror det bara finns ett socialkontor dvs en lokal för exempelvis klientmöten i en kommun med 130 000 invånare?
Du tror att det brukar ligga socialkontor i skolor? Har aldrig förekommit någonstans i alla de skolor jag besökt.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Paranoix
Ingenting i min kommentar säger att jag spekulerar nångånting. Jag tilrättavisade en annan person som va helt säker på att det är GM som säger "Ni ska bort från Europa".
Förlåt var inte riktat mot dig så var fel att citera dig då! Men visst låter det som att en kille blir skjuten i och stönar i bakgrunden och att GM står alldeles vid toaletten?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Fast nu för du ett cirkelresonemang.
Faktum är att det inte finns en starkare prediktionsfaktor till goda prestationer i skolan än god begåvning och det finns ingen starkare prediktionsfaktor till dåliga skolprestationer än låg begåvning. Detsamma gäller ett välavlönat/lågavlönat arbete.

Sen att människor som misslyckats nästan alltid lägger skulden på låga betyg eller låg lön på yttre faktorer eller ointresse, handlar om att de inte vill identifiera sig som lågbegåvade.

Ja om vi antar normaliteten ja. Detta är dock ett unikt fall med ett mycket unikt subjekt med en ännu mer unik psykologisk karaktär. Du gör antagandet att GM i fråga skulle känna sig misslyckad på grund utav en dålig skolgång.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Det mesta tyder på att han var SD-rasist och terrorist
Ok då tycker jag du ska posta de bevis du har eller hålla käft.
Citera
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Men ljudexperter har analyserat vad han säger.
Han säger "ska bort från Europa"
Men du vet bättre
Hör du röster också

Haha, ”ljudexperter”. Vi minns nog alla ”experter” TV4 har presenterat tidigare, som ”historikern” Henrik Arnstad. Men ge oss dessa ”experters” CV för granskning.
Citera
Medlem
frozens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uruzita1
Kom igen. Den som inte fattar att det var ett rasistiskt dåd på grund av det hatiska klimatet mot invandrarna är bakom flötet eller har en politisk agenda!

Vem som helst fattar att det var en incel nasse som avguda åkesson och hans hatiska svans

Det är ju soc som är huvudspåret. Dessutom svenskar bland offren så det håller ju inte helt och hållet.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Polisen verkar inte ha avlossat ett enda skott? Jag får inte ihop detta alls....

Insatsstyrkan förskansade sig utomhus i olika täckta försvarsställningar. Detta enligt ögonvittne som uttalade sig i ett reportage i media. Lite egendomligt, när vanlig polis är beordrade att gå in direkt o avbryta.
Citera
2025-02-05, 21:25
Medlem
Detta är inte någon Breivik med rasse-motiv
Detta är inte någon Columbine-shooter med mobboffer motiv
Detta är en ADAM LANZA

Autistisk, ensamvarg, tom blick, som ett spöke som inte existerar, inga sociala medier, inga vänner, inget jobb, vi kommer nog inte få se något manifesto, kanske aldrig ens ett motiv.
Citera
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
100% Extrema likheter faktiskt. Alltså skrämmande, både till utseende, personlighet och beteende.

GM är med andra ord 100%, 100-procentigt autistisk, vilket även hans beteende från skolan tydligt visar på. Man kan alltså inte dra några som helst slutsatser av vad hans motiv må vara. Jag är säker på att, precis som Lanza så lämnade han inga skrivna texter bakom sig för att klara sitt motiv. Just i och med att hans motiv enbart fanns i hans egna huvud.

Dessa herrar får Daniel Nyström i Linköping att framstå som sociala genier.

Tycker tvärtom att han verkar uppvisa många drag som sammanfaller med schizoid störning. Verkar inte ha uppvisat autistiska dag när han var yngre.

Schizoid personlighetsstörning, förkortat SPD eller SzPD, är en psykiatrisk diagnos och personlighetsstörning. Störningen karaktäriseras av brist på intresse för sociala relationer, en tendens till en ensam livsstil och emotionell kyla.

Personer med schizoid personlighetsstörning är ointresserade av umgänge; isoleringen beror dock inte på rädsla för att bli sårade, avvisade eller liknande.”

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Schizoid_personlighetsstörning
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
För att polisen ännu inte besitter förmågan att förutse framtiden.

Belys oss gärna med denna förmåga du har upptäckt, jag är säker på att alla kommer lyssna på dig beskriva hur man förutspår framtiden och människors innersta tankar

Ett enkelt samtal? Se hur personen presterat i skolan?
Är du underkänd i vartenda ämne, ja då är chansen jävligt stor att du ör retad nog att inte handha ett vapen.
Finns en anledning till att du i mönstringen får genomgå kontroller och IQ-tester.
Men i det civila, ja då är det nöje och livsstil som är viktigast, inte lämplighet att handhålla vapen.
Jävla idioter är vad ni är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Inget har hittills framkommit som styrker att GM var "psykiskt sjuk". Enligt det som framkommit blev han nekad fortsatt försörjningsstöd för att han brustit i sin skyldighet när det gäller att vara aktivt arbetssökande, och vad du än tror om biståndshandläggare så tvingar de inte psykiskt sjuka - alltså konstaterat sjuka - att söka jobb.

Jepp, vilket väldigt många verkar ha svårt att ta till sig, inklusive det faktum att oavsett om du har en NPF-diagnos eller ej har du fortfarande ett grundläggande ansvar för att åtminstone försöka försörja dig själv. Den här snubben lyckades trots allt både skaffa vapenlicenser och körkort så helt väck var han ju bevisligen inte.

Tips är att läsa på lite om det du uttalar dig om. Socialförsäkring och neuropsykiatriska diagnoser. Det är många som uppbär sjukersättning/aktivitetsersättning till följd av sina diagnoser och särskilt sett till hur det påverkar förmågan att utföra arbete. Just social fobi kan bidra till att arbetsförmågan är obefintlig.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Ska vi nu tycka synd om honom? Jag kan inte beskriva i ord hur äckligt det är av er och Aftonbladet att gråta över denna monster. Det gör ni för att han är svensk lch offrena har utländska bakgrund. Han har dödat 11 oskyldiga människor med familjer som lider idag, och ni har mage att gråta över mördaren?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in