2025-02-05, 20:50
Medlem
RamsundAktaRingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Jo, det förekommer många uppgifter i media som är svåra att få ihop.

Om det stämmer att skjutningen pågick i 2 timmar (eller sköt han sig tidigare?) så borde han ha kunnat döda betydligt fler än tio personer om han bara vill mörda random invandrare. Om han däremot letade rätt på och mördade specifika personer så blir det lättare att förstå det ändå relativt begränsade antalet offer givet den utdragna tiden för dådet.
Om, när en lista på döda kommer kanske det går dra en slutsats etniskt urval, blandat, kvinnor, män.
Som redan sagts är dock Sverige redan en krutdurk - före Komvux-morden och antagligen går snacket bland olika etniska- som religiösa islamgrupper redan. Om det visar sig riktat mot araber, islam vad blir saken efter det? Men det kan vara bara randomdödande också. Jag tror många politker är rädda för krutdurken Sverige. Och med rätta då de varit med tillverka durken.
Citera
2025-02-05, 20:50
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glodhatt99
Mycket märkligt. Det är väl högst offentliga uppgifter.

Om min teori stämmer har en drös av hans kollegor blivit mördade, han har lagt ihop pusslet och vet vilka det är, kanske innan anhöriga vet säkert. Så han vill helt enkelt inte kommentera, för att vara säker på att han inte för något fel.

Dessutom, är det högst offentliga uppgifter är det väl snarare frågan från murveln som är märklig.
Citera
2025-02-05, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Låter vettigt och mer logiskt!

I så fall pratar han och artikulerar som Jonatan Unge när han är som mest i gasen. Fullständigt osannolik tolkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Jag hör "Jag kan inte jobba" också, vilket är logiskt eftersom han blivit av med sitt bidrag. TV4 gör bort sig brutalt.

Jag hör ”allihopa”.. 🤯
Citera
Medlem
Hax.Pains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sardellini
Detta nya medieklimat vi lever i är skrämmande. Att vad som ändå ska vara seriös media gåt ut med något sådant "bara så där" är bara värdigt i trådar som denna på Flashback och dylika digitalitetens katakomber.

Jag tycker nästan de ska betala offrens anhöriga om det visar sig felaktigt.

Nu är videon helt borttagen också.... Ganska konstigt? Iaf i appen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Fantastisk sympati du uppvisar denna svenska rekordshållare i mord.
Du måste ha ett hjärta av guld!
Sen att du inte ens nämner hans offer och deras anhöriga kanske förtar en del av glansen, men du kan ha rätt i att GM inte hade nån fritidsgård att gå till.

Inte alls, bara ett inlägg kring hur man förhindrar detta. För det är väl viktigt eller? Att försöka förstå hur detta hemska kunde hända? Klart som fan att en indragen försörjning för en psykiskt sjuk person kan vara ett motiv allra helst när personen ser hur man prioriterar mot andra grupper.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
På flera foton glajdar han runt i Phuket. Socialbidraget räckte långt tydligen!

I och med att han hade noll vänner IRL, så är det troligare att välbeställda villaföräldrarna bjöd med honom på resa till Phuket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Va? Jag föreslår att alla med vapenlicens nån gång vartannat år eller liknande har samtal.
Jag har i yrket haft 5-6 säkerhetsintervjuer i säkerhetsklassade uppdrag. Alla med slagning hos SÄPO/Musk. Helt säkert sker tusentals sådana varje år. Detta är 1.5 timmes långa intervjuer.
Jag efterfrågar samtal, korta och effektiva, för att fånga upp folks allmänna hälsa.
Finns inte resurser får vi skapa dom, för att fånga upp de olämpliga.

Ditt enda hopp är att AI skall hantera dessa intervjuer, i en obeskrivligt inneffektiv polismyndighet.

Du borde söka hjälp för dina vanföreställningar
Citera
Medlem
En tanke apropå hans udda personlighet är att det borde vara ganska enkelt att redan tidig ålder ringa in denna typ av personer som rlskgrupp och ha lite uppföljning på dem. Menar så klart inte att alla blir mördare men det skulle underlätta att se vilka som faller igenom.

Meeen eftersom varken skola, psykvård eller något annat för den delen funkar i Sverige så kommer vi varken se några såna insatser eller några insatser överhuvudtaget. Det blir det vanliga att politiker skickar sina kondoleanser och sedan funderar de på vad de ska äta till middag.

OT: Både Rickard och Simon är riktiga mobbad-hela-livet-och-vill-hämnas-namn.
Senast redigerad av Perfecthairline 2025-02-05 kl. 20:54.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Låter ändå lite märkligt.

Det handlar troligen inte om så många kroppar och resurserna lär vara ändlösa. Socialarbetare som bara saknas på arbetsplatsen och inte i hemmet osv.

Mycket märkligt.

Fast att dom inte saknas i hemmet vet vi väl inget om. Det är ju inte anhöriga som intervjuats, det är arbetsplatsen.
Citera
2025-02-05, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doxycontin
https://postimg.cc/gallery/38nhPJq Här är ett av alla album han publicerat på nätet ett år innan. Kan det vara något slags manifest månne? Det finns fyra album till.

Har han skapat den själv? Killen ser sjukt påtänd ut på en av bilderna.
Citera
2025-02-05, 20:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson2727
Morsan jobbar på sjukhuset och tog hand om dem skjutna på röntgen när dem kom in igår, DET VAR SVENSKAR SKJUTNA, så ni som säger att de bara var invandrare snackar skit, sen om det var medvetet att skjuta svenskar är en annan fråga men det finns svenskar bland dem omkomna/skadade

Fråga din moder om dessa kvinnor var Batikhäxor från Soc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in