2025-02-05, 20:45
Medlem
SmartSkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
SD styr landet sedan 2022 och det blir värre och värre. Tyvärr

Det beror ju på Sozzarnas 40-åriga massinvandring av 2,5 miljoner röstboskap och gängkriminella Araber och Afrikaner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .-.-.-.
Det är högerpolitiker som skrivit lagarna, som i korthet går ut på att alla ska jobba. Arbetslinjen heter det, ett arv från Reinfeldt som numera förvaltas av Johan Pehrson & co. Det är alltså inte "socialtjänsten som tänkt", dom har bara att följa dom bisarra lagarna.

Nja det är väldigt många i Sverige som försörjer sig på bidrag, såväl från socialförsäkringen men även socialbidrag. Jag tror tyvärr att man på vissa ställen är mer generös i bedömningen till vissa grupper. En annan bedömnings skala och mer resurser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Men återigen, polisen har gått ut med att det inte finns någon ideologisk motiv för dådet. Motivet är nu att han inte fick sitt bidrag, dvs dådet var riktat mot socialen.

Aftonbladet (2025): ”Han varken pluggade eller arbetade. Den misstänkte massmördaren Rickard Andersson har inte haft någon inkomst alls under de senaste tio åren. Enligt Aftonbladets uppgifter fick han tidigare ekonomiskt bistånd från kommunen. Detta ska dock ha dragits in på grund av att 35-åringen inte sökt jobb i den utsträckning som Arbetsförmedlingen krävt.”

Han skonade även en vissa, en teori är att siktade in sig på de med koppling till socialen.

Såg precis ditt inlägg och det kan vara logiskt. Tyvärr förknippas socialen med utlänningar så han måste ha tänkt "jävla babbar, de får bidrag och inte jag. Om inte jag får ska ingen få." Många är beroende av soc, och ekonomiskaförluster kan få en att göra sjuka saker. T.o.m. ta sitt eget liv. Så jag tror nog att du är inne på rätt spår. Han måste ha varit riktigt förbannad. Han kanske kände att han hade rätt till det som svensk medborgare. "Ni kommer till mitt land och tar det jag ska ha" vem vet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Polisen har mycket att förklara för hur de kunde godkänna detta och förhoppningsvis kommer de att göra en anmälan mot sig själva så att detta kan utredas grundligt.

Säkert därför de maskar med att ge ut hans ansökningar.
Dock så tycker jag iofs att vapen borde vara helt lagligt att äga i Sverige av vem som helst så länge man inte är psykiskt sjuk eller straffad för grova våldsbrott osv.

Dock så är väl problemet med Asperger just att många saknar normal social förmåga och empati, vilket kan leda till en del beslut som är lite off
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Känner du inte till detta?
https://en.wikipedia.org/wiki/Eurabia_conspiracy_theory

Öh... det är inte jag som dödat människor i Örebro...
Citera
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Filteer
Oh herregud nästan 500 inlägg? Fan va ni är snabba. Jag hinner/orkar inte läsa allt, säkert redan någon som frågat (ledsen för upprepning) men är det någon som förstått vad polisen menar med att personer från socialtjänsten saknas? Okej, han fick nedslag, är det orsaken till att det gick vilt till på skolan? För jag tänker varför gick han inte till soc och sköt istället. Vad har denna skola med saken att göra? Att han ska ha skjutit p.g.a. att den där koranbrännaren blivit skjuten tror jag är långsökt. Tänkte om soc och skolan delade lokal men icke. Efter att jag googlat lite så ligger inte ens socialtjänstens kontor i närheten av skolan, och dessa personer som saknas. Har han kanske skjutit de innan unrar man. Allt är så konstigt. Denna person mådde uppenbarligen inte bra. Det är uppenbart att han har diagnoser. Synd att han inte fick hjälp i tid.
Att gå till ett socialkontor är som att gå in i en cell, där de har skyddsglas och förstärkta bunkerdörrar utan handtag som opereras på insidan av receptionen.
man tar en lapp med nummer och väntar på sin tur sedan går åker ett fönster av plexiglas upp så kund och receptarie kan prata och dela dokument osv. Detta skyddsglas åker ner efter varje kund.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Den frågan vägrade socialtjänsten att svara på.

”Har socialtjänsten någon verksamhet i Risbergskas lokaler?

– Det vill jag inte heller svara på.”

Från Aftonbladet, men jag vägrar länka till dom.

Mycket märkligt. Det är väl högst offentliga uppgifter.
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frozen
Hehe ja han påminner lite om honom faktiskt

Både och, kollar man på bilder av kändisen och sedan går tillbaka är det inte likt någonstans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BombaySaphire
Stämmer ryktet att hans mamma är judinna från Frankrike?
Och varför är denna informationen i så fall av vikt? Vart vill du komma med detta? 🤔.
Citera
Medlem
Socialen kanske hade möte på skolan den dagen vilket han fått reda på?
De kanske ordnar in vuxna på skolan?
Han såg sin chans eftersom det är olåst
Socialen har ju låsta dörrar
Citera
Medlem
Den där ljudfilen kommer bli den nya "är klänningen blå eller guldig?"

Svenskar med öronen på skaft hör att han inte säger någonting i närheten av "Europa".

Muslimer som vattnas i munnen i hopp om att göra politiska poäng så att de kan härja ännu mer i landet hör: "Ni ska bort från Europa".
Citera
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
"Ni ska bort allihopa" folk som skrek till andra att fly?

Nu har jag begränsad möjlighet att sätta mig in i en situation som den trådaktuella, och begränsad möjlighet att sätta mig in i en massmördares sinne när denne befinner sig in flagrante delicto.
Men om jag försöker föreställa mig hur jag skulle agera om jag gick runt i en skola och sköt folk, då har jag svårt att se mig själv skrika slagord som förklarar mina motiv överhuvudtaget. Jag hade haft fullt upp med att hålla uppsikt över vad jag hade omkring mig, med var jag hade mitt vapen, samt med att försöka undvika att få en hjärtattack av det överväldigande adrenalinpåslaget.

Vad jag vill ha sagt med detta är att det inte nödvändigtvis är supertrovärdigt att det alls är GM som skriker i klippet.

En polis som är tränad att hålla sig lugn och kommunicera i en stressad situation, eller elever och lärare som överhuvudtaget inte vet vad som pågår, skulle däremot ha en en plausibel anledning och förmåga att skrika i en sån situation.
Senast redigerad av fluff995 2025-02-05 kl. 20:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in