2025-02-05, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Om det är skytten som skriker ca 0:35 in på Reddit-klippet så tycker jag han skriker "Ni tog bort min skolplats!!".
Men det är svårt att höra. Det låter inte som "Ni ska bort från Europa".
Dvs fel: Ni ska bort från Europa!!
Rättare? Ni tog bort min skolplats!!
Länk: https://www.reddit.com/r/masskillers/comments/1ii02ii/footage_of_a_student_hiding_in_a_bathroom_during/

Ni ska bort från Europa 7 stavelser
Ni tog bort min skolplats 6 stavelser

Borde väl ändå gå att räkna, har inte hört själv
Citera
2025-02-05, 20:49
Medlem
BombaySaphires avatar
På flera foton glajdar han runt i Phuket. Socialbidraget räckte långt tydligen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ
Att gå till ett socialkontor är som att gå in i en cell, där de har skyddsglas och förstärkta bunkerdörrar utan handtag som opereras på insidan av receptionen.
man tar en lapp med nummer och väntar på sin tur sedan går åker ett fönster av plexiglas upp så kund och receptarie kan prata och dela dokument osv. Detta skyddsglas åker ner efter varje kund.

Oh herregud, låter värre än en fängelse. Så med andra ord är det lättare att ta sig in i en bankvalv är hos soc. Han kunde ha väntat utanför. Dessa oskyldiga människor har inte gjort något. Stackars alla barn där hemma som väntar på sina föräldrar. Sorligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosie00
Vad fan är det för en ursäkt att komma med? Finns otaliga av människor som har varit med om mycket värre saker i deras liv , som är bra människor och har valt kärlek istället för ondskan.

Denna människan var ett svin som valde ondskan.

Vi har alla en vilja att välja rätt från fel. Spelar ingen roll vad fan man har varit med om i livet, man gå inte runt och döda folk för att man är lack. Det är precis såna människor som skyller på allt och alla som är farliga.

Riktigt så enkel är inte människans psykologi tyvärr, men om du tror att du kommer förhindra folk att utföra liknande saker genom att kalla dem "onda" i framtiden, så go for it.

Ha! Vi har dödat varandra i alla tider. Mycket tolereras idag som man hade mördat över förr. Våld är inget nytt. Det är inget som kommer förhindras för att du kallar någon ond.
Som sagt, det enda som kan förhindra det är ett homogent samhälle med en hälsosam kultur där folk mår bra och även i ett sådant samhälle finns det alltid udda personer i kanten på samhället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hax.Pain
Klipp videon i yv4 appen går inte att spela upp längre iaf.
Detta nya medieklimat vi lever i är skrämmande. Att vad som ändå ska vara seriös media går ut med något sådant "bara så där" är bara värdigt i trådar som denna på Flashback och dylika digitalitetens katakomber.

Jag tycker nästan de ska betala offrens anhöriga om det visar sig felaktigt.
Citera
2025-02-05, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonanbruse
Jag tycker mig kunna höra att han säger
"Jag behöver jobba!"

Kan höra allt möjligt, men det kan stämma överens med GM:s situation och möjliga motiv. Ren spekulation såklart.

Rätt säker på att ha säger att han vill ha bröd till soppan!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av obscenitet
Ja eller att de hade någon särskild dag då de arbetade med coachning eller arbetsmarknads insatser och var där därför

De har nog möten där rehelbundet då de hjälper vuxna in på skolan
Han hade fått reda på det och såg sin chans
Olåst ju
Socialen har ju låsta dörrar
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Den här teorin att GM var förbannad på socialen; varför i helskotta befann sig socialtanterna (nu saknade) på en skola? Hur kunde GM veta att de hatade socialtanterna befann sig i skolan och inte på socialkontoret där de borde vara?

Alltid massa logiska luckor när ljugmedia försöker lägga pussel.

Du tror det bara finns ett socialkontor dvs en lokal för exempelvis klientmöten i en kommun med 130 000 invånare?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Om det är skytten som skriker ca 0:35 in på Reddit-klippet så tycker jag han skriker "Ni tog bort min skolplats!!".
Men det är svårt att höra. Det låter inte som "Ni ska bort från Europa".
Dvs fel: Ni ska bort från Europa!!
Rättare? Ni tog bort min skolplats!!
Länk: https://www.reddit.com/r/masskillers/comments/1ii02ii/footage_of_a_student_hiding_in_a_bathroom_during/

Fy fan. Vill inte byta plats med den killen.

Svårt att höra vad han skriker. Ni tog hör man ju, men sen?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LillenEklund
Asperger med tillgång till vapenlicens.

Only in Sweden

Nåja. Adam Lanza i USA skulle kunna var RAs själsfrände. Totalt identiska så vitt jag kan se. Så inte enbart i Sverige, utan även i USA. Men vi har ju importerat alla deras övriga problem, så varför inte även detta.
Citera
Medlem
Tror inte att det är något ideologiskt motiv som ligger bakom detta vansinnesdåd. Det är ju även etniska svenskar bland offren.

En enstöring som fallit helt utanför radarn.
Undrar faktiskt om det ens kommer finnas någon tydlig motivbild i detta fall?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Citat: Aftonbladet
"Ett av polisens huvudspår är nu att massakern på Campus Risbergska var riktad mot socialtjänsten, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen."

Det borde väl inte vara helt omöjlig uppgift att få bekräftat?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen

Alltså jag fattar inte kopplingen. Var flertalet anställda på socialförvaltningen just på Campus Risbergska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in