2025-02-05, 20:36
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicohulkenberg
Hur kan det plötsligt finnas bilder, semesterbilder och diverse barndomsbilder på GM? Källa?känns som någon lekt med AI.

Det som vore av största värde skulle vara om någon kunde publicera hans sjukdomsjournal från psykiatrin (om en sådan finns)! Men det är väl att önska för mycket…
Citera
2025-02-05, 20:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Det är inte bekräftat men det förefaller vara sannolikt att gärningsmannen riktade in sig på invandrare och/eller muslimer om man lägger ihop ett och annat.

Vad lägger du ihop för att få den analysen. Att SFI fanns på skolan och att det var en vit gärningsman. Vad har du mer? Vi har ingen lista på offer eller skadade, vi har inget som säger det i något manifest. Du har ett feltolkat ljudklipp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skojardumedmig
Om han nu var lak på socialtjänsten varför gick han inte in och smattra på kommunhuset i Örebro?

Han kände igen sig i skolan än om han hade gått in på kommunkontoret..
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Det finns ju dock ingen meningsfull statistik över massmord och masskjutningar i Sverige eftersom vi inte har haft mer än ett par stycken.

Det går alltid att skapa meningsfull statistik genom urval och stickprov. Försök inte utbilda mig på området statistik då gör du bort dig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohffs
Håller med, det är också en tolkning från sociala medier de döpt om som sin egna nyhet https://www.reddit.com/r/masskillers/s/6xrLPVYP4f

Blir ju bara mer pinsamt av TV4.

Knappast att de gått in och lyssnat på detta utan att redan vara färgade
Citera
Medlem
Schaefers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crator
Jo, det förekommer många uppgifter i media som är svåra att få ihop.

Om det stämmer att skjutningen pågick i 2 timmar (eller sköt han sig tidigare?) så borde han ha kunnat döda betydligt fler än tio personer om han bara vill mörda random invandrare. Om han däremot letade rätt på och mördade specifika personer så blir det lättare att förstå det ändå relativt begränsade antalet offer givet den utdragna tiden för dådet.

Tror det slutgiltiga talet kommer att vara större då jag antar att dom "saknade" är personer som inte är identifierade och därför inte räknas in. Därav den artikeln i media där polis och representant från moskén uttalat sej med oro.
Men det är vad -jag- tror...
Citera
2025-02-05, 20:38
Medlem
Någon som har läst en förklaring till de höga kapitalinkomsterna GM hade för några år sedan?

Lever hans föräldrar förresten?
Citera
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LezFear
Ja, det är rätt märkligt. Hade han velat skjuta Soc-tanter så hade han väl gått till Soc. Eller har de så hög säkerhet där att man inte kan komma in beväpnad?

Soc verkar haft någon form av verksamhet i huset, eftersom de saknar flera anställda och han var sannolikt inte så förtjust i invandrare som han gav skulden för att att han inte fick ut någon bidrag.

Det är min teori om vad som har hänt. Det är noga uttänkt detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubbergirl
Inte säkert han haft kontakt med socialtjänsten för försörjning. Han verkar ju ha dragit sig undan samhället & har han haft soc vill de ha motprestation i form av sysselsättning. Men ingen granne har sett honom så han verkar inte ha varit utanför ytterdörren allt för ofta.

Hans föräldrar kan ha försörjt honom. Jag får intryck av att det är en dysfunktionell familj med tanke på vad som framkommit.

Jag kan inte hålla med dig utan tror det är något skumt med hans kontakter med det sociala!!

Angående vapenlicensen som han kanske fick för längesedan så kanske föräldrarna tyckte det gjorde han gott som kom iväg till skytteföreningen och träffade människor
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorree
Ett direkt felaktigt påstående. De är anställda inom vård- och omsorgsnämnden i Örebro.

Ingen är anställd inom en nämnd.

Och Örebro Kommun bytte benämningar förra året från ”vård- och omsorgsförvaltningen” till enbart ”socialförvaltningen”.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CypherX
Ok men om man nu tänker som en nationalistisk nasse.
Varför skulle man vråla: Ni ska ut ur Europa!
I stället för: Ni ska ut ur Sverige!

Förklara gärna.

Han behöver inte ha varit en nationalistisk nasse. Han kan bara ha varit en som tycker att alla MENA ska ut ur Europa. Det finns många som tycker så, att Europa islamiseras.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Hur kan flera personer från socialförvaltningen ”saknas” efter nästan 1,5 dygn efter dådet? Är de inte antingen hemma, skadade eller avlidna? Det är väl inget skeppsbrott vi talar om, där kroppar (och eventuella överlevande) ännu inte har hittats?

Jag undrade lite skämtsamt först om han inte i hemlighet också varit seriemördare också, men ja det är en väldigt konstig formulering. De kanske gömmer sig för att slippa svara på frågor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in