2025-02-05, 20:27
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hottentotteuropa
Så är det bekräftat nu att GM sköt muslimer?

Det är inte bekräftat men det förefaller vara sannolikt att gärningsmannen riktade in sig på invandrare och/eller muslimer om man lägger ihop ett och annat.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-02-05 kl. 20:31.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessan-estelle
https://www.tv4.se/artikel/7qTRgWLWukxyqdqrWOwTyY/ropet-innan-skotten-pa-skolan-ni-ska-bort-fran-europa
De har kunnat göra vad polisen inte kunde. Intressant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonedMonkey
Egen teori? För det har stått precis så har det stått på Aftonbladet i typ en halvtimme.. Varför skulle det inte förvåna dig?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen

Det är ingen egen teori utan den bygger på vad som står på aftonbladet. Men jag vet att många kommuner låter anställda på socialtjänsten söka upp sina klienter och på en vuxenutbildning som driver SFI så lär det finnas en hel del klienter.
Citera
Medlem
*Ledtrådar som faktiskt är logiska kommer fram -> soctantspåret, att han hade gått på skolan, "bort allihopa!", etc*

Någon random blatte i tråden: "han va en dum rasist o nazist"

You got nothing.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Beträffande socialtjänstens handläggare är det ett oerhört otacksamt jobb de har. Aldrig någon som tackar dig. Det enda de kan råka ut för är hot och hat. De har sämst förutsättningar i hela landet att skaffa sig en dräglig arbetsmiljö. Jag hoppas innerligt att dådet inte var riktat mot soc. Jag tycker också det är så jävla illa av Sverige att ofta behandla infödda svenskar sämre än invandrare, vilket blir resultatet när invandraren alltid har trumf på hand med en sämre (ibland obefintlig) språkförmåga som automatiskt ger dem en lägre tröskel för att få hjälp. Men det är ännu värre av folk som inte får sina bidrag att rikta hot och hat mot de anställda på soc som är tvungna att följa de jävla regler som finns. Rikta ditt hat mot politiker om du för allt i världen måste projicera, men låt stackars soc-tanter vara. De har nog av skit ändå.

Alla sosskärringar jag haft att göra med har varit vidriga, arroganta och inkompetenta jävla sopor. De ska hjälpa människor som inte kan försörja sig själva inte godtyckligt sitta och neka folk på rena petitesser.

Så det är inte konstigt om de får hat. I synnerhet inte om hela din försörjning (om du blir hemlös bokstavligen eller ej) ligger på dem och de nekar dig över något godtyckligt som att du sökt 3 jobb för lite.

Kanske är det lagen i sig som måste ändras, så att den är mer strukturerad i vad som krävs så att de inte godtyckligt kan bete sig på det sättet hur de själva vill. Det är väl en del av problemet. Problemet är väl också att de just hellre fäller svenskar och folk som behöver hjälp än att ge dem pengar.
Det är ju nog så förnedrade att bara behöva gå till soss liksom & också bli nekad försörjning gör nog de flesta förbannade efter man också gått igenom massa jobbsökningar och ansökningar och skit.

Skoja inte. När jag inte hade råd med körtkort så fick invandrare hjälp med det, när jag inte hade råd med pendelkort till min flickvän så fick asylsökande det gratis. De får unika jobbmöjligheter och utbildningsmöjligheter osv som bara går till dem. Nej fyfan. Politikerna som godkänt denna invasion av vårt land kan alla dra åt helvete. Milt sagt.
Ok, där skiljer vi oss. Good riddence till sosskärringarna om så är det fallet. Som sagt min erfarenhet av dem som yngre säger mig att de är as och jag har ingen som helst sympati för dem.
Skulle aldrig vilja ha med dem att göra igen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Angående "Ni ska ut från Europa":

TV4 har säkerligen hört vittnet som har sagt att GM ropade detta.
Sen har man hittat en videoupptagning där man har det på band.

De hade inte gått ut med uppgiften enbart baserat på bandet.

De har enbart nämnt inspelningen och har därför troligen inget annat..
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Angående "Ni ska ut från Europa":

TV4 har säkerligen hört vittnet som har sagt att GM ropade detta.
Sen har man hittat en videoupptagning där man har det på band.

De hade inte gått ut med uppgiften enbart baserat på bandet.

Det tror jag inte dom har, helt uppenbart ropar han "allihpa" och inte "europa"... Mamma och pappa syskon?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
det finns klass lista

Jaha, så en klasslista går att identifiera en död med?
Skynda dig o ring polisen o tipsa dom.
Citera
2025-02-05, 20:28
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellesein
Inte dåligt uppfångat. Det låter med troligt eftersom "ni ska bort från europa" låter som en skånsk dialekt och gm var från örebro? Men "jag kan inte jobba" låter mer som en örebro dialekt

Jag hör "Jag kan inte jobba" också, vilket är logiskt eftersom han blivit av med sitt bidrag. TV4 gör bort sig brutalt.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunoReinfeldt
Saknade efter skjutningen? Konstig formulering, saknade skulle de kunna vara om de gått vilse i skogen eller ramlat överbord från en båt. Inte om de varit med om en skolskjutning om de inte är gärningsmän på flykt… Eller har de skjutits till döds på någon annan plats?

Dom saknas på jobbet, för dom blev skjutna. Identifiering av kropparna pågår, och närmast anhöriga är ännu inte informerade. Gissningsvis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
För att man först och främst talar om det för anhöriga, anhöriga bestämmer om identiteten ska publiceras för hela Sverige och utrikes.

Va? Är det inte flashback mupparna som bestämmer det? /s
Citera
Avstängd
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Vilken hysteri! Mattias Flink sköt ihjäl 7 kvinnor i juni 1994 på fyllan. Inte var det sådan här hysteri då. Denna curlade generation..som inte gjort lumpen . är mer känsliga än andra.
5 kvinnor och 2 män om man ska vara petig. Det var de gamla rekordet nu slaget rejält med detta vansinnesdåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in