2025-02-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Sådsana som ni, misslyckade tangentbordsriddare uppfyller verkligen kriterielistan för potentiella gärningsmän och även om ni enbart skriver er dynga här så har ni bidragit att få en sån som RA att först se världen ur ett skevt perspektiv han uppfattar hopplöst och sen pusha vidrigheter av den typ han sen tog till. Vidriga är ni. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-kan-ensamma-garningspersoner-upptackas-tidigare

Eh nej. Har sett realiteten hela mitt liv. Inte bara är det statistik att de lagt tusentals miljarder på massinvandringen (300 miljarder på initiala kostnader på en 3 årsperiod enligt vårbudgeten, räkna alla år och ytterligare kostnader såsom sjukvård osv), att mer än 60% av dem som går på soss är just ockupanter och att migranter utsatt svenskar för våldtäkter, mord, rån, hot, våld och respektlöshet nu i 30 års tid - sedan har jag mött otaliga, OTALIGA respektlösa invandrare i mitt liv och själv blivit utsatt för dem - stölder, hot och annat.
Lägg där bostadsbrist, arbetsbrist och allt annat det orsakat och att vi också håller på att bli minoritet i vårt eget jävla land av massa vedervärdiga araber & afrikaner, som inte har något med oss att göra överhuvudtaget och aldrig borde fått sätt sin jävla fot här till att börja med.

Vi är inte skyldiga dem ett jävla skit. Det är inte vårt jävla ansvar att ta hand om dem eller lösa deras problem. De borde sluta gnälla och fixa sina egna äckliga skitländer.

Det är sådana veka fega kräk som du som är problemet. Det är i synnerhet kvinnor och boomers som röstat för skiten som nu förstört vårt land. Förstå att rösta för en invasion av främmande män av sitt eget jävla land.
Svenska kvinnor borde ta sitt ansvar och boomers (men de är ju döda snart av ålder ändå).
Senast redigerad av WhitePw99 2025-02-05 kl. 20:18.
Citera
2025-02-05, 20:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ellesein
Gud vad konstigt det var att kolla på barn och semesterbilder på någon som utfört en stå fruktansvärd handling. Jag ser att många kallar honom incel dock och undrat om det var motivet, men jag som kvinna ser ingenting som antyder på att han skulle varit incel. Om han nu var autist så skulle han snarare kunna vara asexuell. Varken familje, kompis eller kärleksrelationer verkar ha varit viktiga för honom. Han är dessutom lång och normalbyggd, har opartiskt fina drag/symmetriskt ansikte och en bra käklinje (vilket brukar vara något incels gnäller så i i helvete om jämt.) Så är varken kort, ful eller fet, jag tror incelmotivet går bort.

Det är så konstigt att se hur han ler och skrattar på barnbilderna, för att det helt försvinner upp mot tonåren. Kan något allvarligt traumatiskt ha hänt där, eller är det en vanlig "tonårsdepression" vi ser? Blir intressant att se hur familj och vänner beskriver honom sedan.

Någon skrev här att han isolerat sig i ca 15 år, levt på bidrag och kollat på tv i princip. Jag tror det snarare kan handla om sociala medier som han spenderat timmar på. Den här typen av person, autist eller inte, men en person som inte har så mycket för sig i livet, så mycket som intresserar osv. Det är målgruppen för extremister runt om i världen. Oavsett om det är i form av klimataktivist aka Greta Thunberg, eller högerextremism eller incels eller sekter. Något har fyllt den här mannens hjärna med hat, och troligtvis hat mot invandrare i det här fallet (även om offren inte är identifierade än så tyder allt på detta). Det här är en människa som inte har något, och hittar han någon han brinner för, då är det hela hans värld sedan. Det påminner mig lite om serien "kalifat" där det är tvärtom, två svenska bröder som manipuleras av IS att bli självmordsbombare. Det här ger ett syfte till sådana personer, och har man redan en empatistörning eller ett hjärta fullt av hat så kan sådant här ske.

Jag sörjer med Örebro och alla familjemedlemmar. Det här var så onödigt, det hjälper inte någon sida, höger eller vänster, extremister. Ingen. Vi måste bli bättre på att förebygga sådant här. Den där lilla pojken som ler i bilderna, vad hände med honom? Jag jobbar med barn, och man ser ibland på dom och tänker liksom "hur skulle någon av er kunna bli monster i framtiden? Hur kan ni bli våldtäktsmän eller mördare?" Jag undrar vad hans lärare tänker idag. Om det fanns röda flaggor... så jävla sorgligt bara, på alla sätt.

Jag kan bara instämma. Han har ett utseende som absolut ser bättre ut än genomsnittet och tycker också det känns så sorgligt att se förändringen från en glad, sprallig kille till en blek och nedstämd tonåring med tom blick som inte ler på en enda bild. Och han ser dessutom ut att ha mer eller mindre samma kläder på alla bilder och ha mörka och för mycket kläder även i strålande sol. Han ser verkligen deprimerad och sorgsen ut. Det är helt uppenbart att han har mått psykiskt väldigt dåligt. Det frångår givetvis inte det obeskrivligt fruktansvärda handlingarna han har utfört men det ger det perspektiv om att han är obeskrivliga handlingar som antagligen har utförts av en psykiskt sjuk person. Extremt sorgligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av euromixers
Vad är det där för skola egentligen? Klassrum med sängar?

"En av dem som gömde sig i ett klassrum tillsammans med tre kompisar under skolskjutningen var Hellen. Skytten var så nära att de kunde höra fotstegen utanför dörren. Hon berättar att de låste dörrarna och gömde sig under sängar som var uppställda i klassrummet i ungefär två timmar."

https://www.tv4.se/artikel/sJlcK06eFGBuXErFc53gX/skolmassakern-i-oerebro-haer-aer-timmarna-som-skakade-sverige

Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Varför så svårt att identifiera de avlidna . De har inte blivit brännda utan har id kort på plånboken klass lista finns . Jävla polis arbete .

Okej, vi tar det igen.
För femtioelfte gången.

"Det finns tre verktyg för att en identifiering ska betraktas som färdig: Tänder, DNA eller fingeravtryck. Så kallad visuell identifiering, att anhöriga får titta på den avlidna, används aldrig, enligt Lars Bröms.

– Allt annat som vi kan få från anhöriga i form av beskrivning av kropp, tatueringar, smycken och kläder gör att det här kan gå lite snabbare, säger han."
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerli
Låter som en riktig vinstmaskin eller snarare en stor belastning för Sverige och svenskarna med alla dessa kriminella och tärande blattar.

Jag vet inte om de flesta som läser SFI eller komvux i Örebro är kriminella, jag tvivlar på det. Men en stor belastning för Sverige tror jag inte de är, de flesta vill nog få ett jobb och göra sitt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lavernsolomon
Herregud du är en nobody på flashback, du tror inte det finns mer kompetenta människor anställda på tv4?

Eh nej. TV4 har inte tillgång till några verktyg som är så mycket bättre än vad som finns tillgängligt för andra.

Det är inte som i CSI att ljud och bild helt plötsligt kan bli superklart.
Citera
Medlem
Stonegroves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buzzkiller
Newsflash, idiotjävlar.

Han säger inte "ni ska bort från europa". Det är en våtdröm för vänstermuppar.

Enligt poilsens teori var dådet riktat mot socialen. Tydligen ska de ha sagt till honom att han inte sökt tillräckligt med jobb, och därmed har han blivit av med bidraget.

Om ni lyssnar på klippet från tv4 (https://imgur.com/a/D9fami6), så är det mer troligt att han säger "jag kan inte jobba" till socialkärringarna. Detta går dessutom i linje med polisens teori.

Gå inte på massmedia och vänstermupparnas agenda.

Okej detta låter också väldigt rimligt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Fast det låter helt osannolikt att "flera personer" är försvunna. Som in borta, inte gått att kontakta, inga kroppar funna. Nej det lär ploppa upp fler offer.

De har ju knappast hunnit identifiera offren ännu. Räkna med att detta kommer ta ett par dagar. Jag skulle inte bli förvånad om 2-3 stycken av de 11 döda är anställda på socialförvaltningen.

Tills de är säkert identifierade så räknas nog alla 11 som försvunna.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Patetiskt att den del "ökända" Flashbackare här ute på incel/rasist-kanten nu plötsligt börjar prata om uuutanförskap, ooooojjjooj vad synd det är om den stackars massmördaren. Han var ju så utstött. Stackaren.....

Ungefär som att det berättigar till att skjuta ihjäl 10 oskyldiga studerande människor, bara för att den stackars Rickard Andersson var såååååå utstött.

Är det så pass illa, så tar man sig själv av daga utan att komma till skada för andra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blvrbbl
Hade de varit en invandrare eller tom en muslim sådan då hade alla sagt att det var terrorism

Men i det här fallet är det en svensk och då är det allt annat än rasism och terrorism
Du förstår inte skillnad på strukturell terrorism med miljardhövdad ideologisk support bakom sig, och en enskild galnings agerande?
Citera
Avstängd
buhbyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Ja precis, han kanske var fattig, bodde i slitet område, kände utanförskap.

Det här är precis vad dålig ekonomi och utanförskap i orten faktiskt gör mot folk. Så det är väl ingen direkt nu som kan bli förvånad?
Citera
Medlem
BrunoReinfeldts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Jag FATTAR inte? Står i Aftonbladet "Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen" Och att det har med ekonomisk bistånd att göra då GM inte gick det etc.

Men vadå har socialförvaltningen sin verksamhet i skolan? FATTAR NADA
Saknade efter skjutningen? Konstig formulering, saknade skulle de kunna vara om de gått vilse i skogen eller ramlat överbord från en båt. Inte om de varit med om en skolskjutning om de inte är gärningsmän på flykt… Eller har de skjutits till döds på någon annan plats?
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Så sammanfattningsvis är det större sannolikhet att en svensk är massmördare, är det du syftar på?

Ja rent statistiskt så är det ju så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in