2025-02-05, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yimTLGT
Föreslår du att vi skall ha intervjuer på polisstationen varje månad för alla arbetslösa med vapenlicenser?

Va? Jag föreslår att alla med vapenlicens nån gång vartannat år eller liknande har samtal.
Jag har i yrket haft 5-6 säkerhetsintervjuer i säkerhetsklassade uppdrag. Alla med slagning hos SÄPO/Musk. Helt säkert sker tusentals sådana varje år. Detta är 1.5 timmes långa intervjuer.
Jag efterfrågar samtal, korta och effektiva, för att fånga upp folks allmänna hälsa.
Finns inte resurser får vi skapa dom, för att fånga upp de olämpliga.
Citera
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aifosarinatak
Ja inte vet jag, men nu är det som det är…

Ja om vi tror på de siffror som finns om att 10% av Sveriges befolkning är invandrare och 90% svenskar så är ju sannolikheten att en massmördare är svensk 90%
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kriminallen
Det går inte att förbättra ljudet när det är så dåligt. Jag tog bort bruset, fixade med EQ:n, saktade ner klippet osv. Men det enda jag kan konstatera är att GM inte säger det som TV4 påstår.
Herregud du är en nobody på flashback, du tror inte det finns mer kompetenta människor anställda på tv4?
Citera
Medlem
Rymdkommissaries avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferrytale
Vilken hysteri! Mattias Flink sköt ihjäl 7 kvinnor i juni 1994 på fyllan. Inte var det sådan här hysteri då. Denna curlade generation..som inte gjort lumpen . är mer känsliga än andra.
Frågan är hur känslig är du?
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artsoppamedflask
Stor humor att drottning Silvia år 2024 säger "Vart tog det fina Sverige vägen?" Vilken sten har hon levt under de senaste 15 åren?
Ja inte fan har vi haft skolskjutningar. Kriminella som skjuter varandra och släkten är illa, sprängningar ännu värre, men det här är fan next level.
Citera
2025-02-05, 20:13
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Beträffande socialtjänstens handläggare är det ett oerhört otacksamt jobb de har. Aldrig någon som tackar dig. Det enda de kan råka ut för är hot och hat. De har sämst förutsättningar i hela landet att skaffa sig en dräglig arbetsmiljö. Jag hoppas innerligt att dådet inte var riktat mot soc. Jag tycker också det är så jävla illa av Sverige att ofta behandla infödda svenskar sämre än invandrare, vilket blir resultatet när invandraren alltid har trumf på hand med en sämre (ibland obefintlig) språkförmåga som automatiskt ger dem en lägre tröskel för att få hjälp. Men det är ännu värre av folk som inte får sina bidrag att rikta hot och hat mot de anställda på soc som är tvungna att följa de jävla regler som finns. Rikta ditt hat mot politiker om du för allt i världen måste projicera, men låt stackars soc-tanter vara. De har nog av skit ändå.

Din text är svammel? Du menar att vi ska ge mer?

Fattar noll?
Citera
Medlem
leachs avatar
Har ni ventilerat att det kan vara ryssen som hämnas för att vi levererar vapen?
Citera
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Vafan-väntade polisen två timmar innan de konfronterade gm?
Citera
Medlem
Ja precis, han kanske var fattig, bodde i slitet område, kände utanförskap.

Citat:
Ursprungligen postat av buhbye
Nej alltså ärligt talat, det är ingen här inklusive du som kan höra vad han faktiskt säger...

Den viktigaste frågan just nu är att vi tar reda på vad den här personen varit med om för något? Vilka omständigheter har han faktiskt vuxit upp under? Och vad är det för trauman han bär med sig för att göra sånt?

Han är säkert en snäll person innerst inne, så vi bör behandla honom nu med silkesvantar.
Citera
Medlem
kristerzs avatar
Enligt denna artikel på Ab
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lwaLLM/uppgifter-skolskjutningen-i-orebro-kan-ha-varit-riktad-mot-socialen

-anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade??

-Ett flertal anställda på socialförvaltningen uppges vara saknade efter skjutningen.

what??

De är allt de nämner... ingen mer info!? missförstår jag detta eller finns fler lik?
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Ja om vi tror på de siffror som finns om att 10% av Sveriges befolkning är invandrare och 90% svenskar så är ju sannolikheten att en massmördare är svensk 90%

Så sammanfattningsvis är det större sannolikhet att en svensk är massmördare, är det du syftar på?
Citera
2025-02-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Dessutom med tanke på att det är ett större skolkomplex lär det funnits bussförbindelser dit etc. Vore märkligt om enda sättet att ta sig till skolan vore att ta egen bil eller att gå dit.

Det finns en busshållplats enstaka meter från huvudentrén.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in