2025-02-05, 20:02
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Vad folk tycker och tänker om vad han säger spelar ju mindre roll.

Det finns ju massvis med människor på plats som överlevde som kommer vittna om vad han sa under dessa två timmar. Jag tror inte dom kommer med olika vittnesmål. Han sa ”jag är med på bolibompa” eller ”ni ska ut från Europa” det kommer vara klart som smör om det är en rasse eller en människa som bara skjuter på måfå

Ja precis så innan det kommer fram vad motivet var finns det ju ingen anledning att spekulera eller hur? Låt Polis och myndigheter göra sitt jobb och sluta sprid rykten som i värsta fall är felaktiga och ökar splittringen i samhället...
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Ursäkta frågan. Men en blatteskola i centrala Örebro? Ja resurser tar de i alla fall...

Verkar bara vara blattar som uttalar sig som varit med i skolan eller är familj till nån i skolan.

Eller valde han ut blattar som offer?
Citera
Medlem
Radikalatoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diaper666
från det jag hört ifrån flera källor på plats så blev 30+ pers skjutna och har inte hört något om det

Då kanske det inte stämmer. Varför skulle antalet skjutna / skadade mörkas så här långt efter? Universitetssjukhuset tog dessutom bort stabsläget redan igår. Det skulle inte ske om det fanns ytterligare 24 skadade.
Citera
2025-02-05, 20:03
Medlem
Att det ska ta 48 timmar att identifiera 10 döda från och med ikväll! Som det sas på Rapport ikväll otroligt!. Majoriteten har något på sig som påvisar vilka de var. Anhöriga och vänner vet
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av snikrrr
Detta är det bästa inlägget jag någonsin läst här på FB. Välbehövligt i denna tråd som i övrigt mest skapar svår huvudvärk.

Utanförskap är ett jätteproblem i Sverige. Till och med samhällets funktioner saknar förmåga att inge känslan att vara önskad och inkluderad. Det leder till uppgivenhet, i vissa fall hat, och tankar om att alla är emot en. Många skriker "incel" här i forumet men utanförskap är ett mycket bredare problen än just specifikt det.
Håller helt med dig! Bra kommentar! Sverige har en extremt problematisk social kultur med hög ensamhet. Folk kanske inte ens ser dig i ögonen om du är tillskriven "outsider" etiketten. Skitland där alla måste tycka lika och där saker och ting aldrig kan lösas effektivt
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TasteMyGlock
Är ju bara att haka på en person och ta vederbörandes passerkort - klart. Går ju inte att skydda sig mot vansinnesdåd. En mad man kan ju likväl veva runt med knivar i en fullsatt tunnelbanevagn.

Jag betalar dyra pengar för SL kort här i Stockholm. Men tydligen står det "Frälsnings armen" på ryggen av min jacka för många snorungar i märkeskläder för tiotusentals kronor har tydligen inte råd åka i lokaltrafik å smyger upp bakom än vid spärren...
Citera
Medlem
Verkligen desperat försök att få detta att vara politiskt på ett sätt som passar dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Sagodjur
på bilderna som förekommer i media ser gärningsmannen ut som en HEN, det går alltså inte att se om det är en man eller kvinna, tror ni det ligger nån könsdyfori bakom?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Usch, ja men han kanske sköt en del rakt i ansiktet vilket gjort identifiering svår. Alternativt gjort hembesök natten/morgonen innan dådet, men det borde väl folk märkt om hus och lägenheter varit avspärrade runt om i staden.

Men du har rätt i att "saknade" är ett konstigt ordval här. Men det lär klarna snart! Alla är ju som galna nu, men till helgen har det nog lugnat sig lite.

Blir lite skeptisk när det endast är Aftonbladet som skriver om detta
Citera
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Han var inskriven där 2021 läste jag..läste matte
Logiskt att han valde en skola/byggnad han kände till och hittade i. Han verkar inte ha haft tillgång till så många sådana platser/lokaler i sitt begränsade liv.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Det är TV4 själva som "förbättrat" ljudet. De sa de själva i början av nyhetssändningen kl 19.

Det går inte att förbättra ljudet när det är så dåligt. Jag tog bort bruset, fixade med EQ:n, saktade ner klippet osv. Men det enda jag kan konstatera är att GM inte säger det som TV4 påstår.
Citera
2025-02-05, 20:04
Medlem
Skitsnack att det sägs "ni ska ut från europa' från GM om han inte pratar skånska.
Tv4s ljudexperter jobbar nog för expo och har våta drömmar om att GM ens någongång i sitt liv hört på en ultimat Thule låt.
Citera
2025-02-05, 20:04
Medlem
differentdayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NerORupp
Faan va skumt. Massor med bilder samtidigt säge polisen o media att han gått under radarn.? Går inte ihop alls. Hur hamna dessa bilder på nätet? Verkar inte var skygg person heller. Varit i Thailand och grejer ju. Låter märkligt hela storyn.

Jaha, gått under radarn? Ja vilka bilder skulle polisen ha reagerat på menar du - det är 90% semesterbilder från Thailand vid ett och samma tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in