2025-02-05, 19:59
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Kan ju också vara så att TV4 vet mer än du.
Nähä? Smart!! Allvarligt talat....

Ja givetvis kan det vara så, men de bör definitivt inte gå ut med sådant innan polisen bekräftar vad som hänt och sagts.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkomanen
Gick GM på skolan sen tidigare eller har han sökt till skolan och blivit nekad? Hade han någon connection med skolan över huvudtaget?

Han var inskriven där 2021 läste jag..läste matte
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Inte helt ovanligt hos outbildade svenne-rassar med den argumentationen.
Det är alltid någon annans fel att man är misslyckad.

Det är dock även den argumentationen som används av nysvenskar/vänsteblivna. Det är vårt fel att dom inte får jobb, eller att dom hamnar i utanförskap.

Eller som amerikanerna just nu. Att mexarna tagit deras jobb. Precis som om att en amerikan skulle slita på fälten 12 timmar per dag..

Å alla gängkriminella skyller på uteblivna fritidsgårdar. Det finns alltid två sidor av myntet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gambinos
Jäpp , jätte märkligt . Dom fattar inte vad dom kan ställa till med

Ja, usch och fy i en explosiv situation. Att gå ut med något sådant och dessutom hävda det är gärningsmannen som talar... Det kan leda till allt möjligt hemskt.
Citera
2025-02-05, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MolnetsBroder
Det skrivs mycket om gärningsmannen men glöm inte bort att detta är en tragedi även för honom.
Tydligen så var det känt att han hade psyjiska problem redan i tonåren och frågan jag ställer mig är om han överhuvudtaget fick någon hjälp av psykiatrin och socialen. Som vanligt verkar det som om alla profesionella på området tycks ha lämnat honom i sticket och nu skall väl nya miljoner, satsas på att återigen uppfinna hjulet. När man läser kvälltidningarna, så framställs det som ett solklart fall av en incel, som kan krevera när som helst. Vi har hört det förr och likväl så faller dessa personer mellan stolarna! Mannen var psykiskt sjuk och det är ingen ursäkt för det han har gjort, men glöm inte alla välbetalda fån som hade kunnat ta hand om honom i tid så att detta inte hade behövt hända.
Psykvården och socialen, är en enda stor soptipp, för högutbildade oduglingar!
För att få hjälp så måste olika instanser veta om att en person har problem , har personen aldrig sökt hjälp eller av andra tvingats till kontakt med tex psykiatrin så är alla myndigheter ovetande om att det finns problem , de enda som vet är eventuellt de anhöriga som kanske inte ens förstår vidden av problematiken utan bara tänker att personen är lite udda men mår bra
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Jagaerettbi
Vad är sannolikheten att dödstalet är betydligt högre än vad som rapporterarts i dagsläget?

från det jag hört ifrån flera källor på plats så blev 30+ pers skjutna och har inte hört något om det
Citera
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
De har ett klipp från någon som inte såg gärningsmannen?
Media få ofta uppgifter från källor inom polisen som de inte kan avslöja. Därför lyfter de fram andra indicier för att framföra vad de vet. Ingen aning om det är så i det här fallet men förfarandet är legio.
Citera
2025-02-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingakrig
Många här som inte vill acceptera att han kan vara eller är rasist dvs en högerextrem terroristattack. Inspirerad av SD och vår statsminister. Jobbigt att se sig själv i spegeln. Hat föder våld.
Det är polisen som utreder och när de lägger fram vad de har lärt sig om eventuella motiv om sådana går att hitta så lär de säga det. Men, tills dess är det bara i dina fantasier och möjligtvis Anders Lkndbergs.
Citera
2025-02-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Lär nog komma fler för gränsen av vett har ju passerats för länge sedan av våra politiker av deras förlängda arm batixhäxor på Soc.

Absolut. Bara förnedringen i det hela torde ju vara nog.
Serverar Muhammed ett silverfat i ett land som hans förfäder inte byggt och som han har noll anknytning till historiskt på andra sidan jorden, ett av världens rikaste länder - medan svensken vars förfäder slitit i tusentals år för att bygga ett så bra land inte ens får mat att äta helt godtyckligt för att han sökt "för lite jobb" på en arbetsmarknad förstörd av massinvandring där det går 700 sökande på skitjobb.

Jag har själv varit där när jag var yngre. Fanns inga jobb när jag var 19-20 och de som fanns gick det flera hundra sökande på. Kände precis samma sak.
Dock gick jag ju inte ut och sköt ihjäl massa blattar, men... har ingen empati för någon av dem. Varken vedervärdiga sosskärringar eller ockupanterna från mellanöstern & Afrika.
Hoppas det var målet för vad han gjorde. Don't care. Long overdue.
Citera
2025-02-05, 20:02
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Nähä? Smart!! Allvarligt talat....

Ja givetvis kan det vara så, men de bör definitivt inte gå ut med sådant innan polisen bekräftar vad som hänt och sagts.
Kan man tycka, men då anklagas man för att undanhålla information och inte agera som den tredje statsmakt man är satt att vara.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebronx
Man kan ju undra varför denna ordförande uttrycker sig så klumpigt som att "när informationen kommer ut kan det bli stökigt"? Vad ska det betyda? Känns mer som en förklädd uppmaning än något annat tycker jag.

Sen kommer tv4 in och på bästa sändningstid kläcker ur sig att GM ska ha skrikit "Ni ska ut från Europa ". Är detta början på slutet? Är det nu ett raskrig bryter ut i Sverige?

Du menar att det utbryter raskrig för att ett mobbat psykfall dödar folk?
Det blev inget raskrig efter Drottninggatan för att alla människor inte är psykopater.
Dom flesta av oss kan skilja på psykfall och nationalitet, även om man ibland undrar hur det står till på vissa ställen om man läser denna tråden..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ja, han gick där 2021 har jag för mig jag läste någonstans

Jag har läst att han hade för dåliga betyg för komvux, hur det ens är möjligt? Verkar inte va helt bekräftat då att han ens hade nån connection med skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in