2025-02-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KallesKulor
Ingen som försvarar massmord, terrorism eller brott huvudtaget. Det förmodligen alla kan skriva under (oavsett politisk åsikt) är att vi vill ha FÄRRE brott. Antalet brott har urartat sedan MENA-invandringen kom igång. Men att vi haft enorm MENA-invandring som gjort att Sverige sticker ut internationellt med bilbränder, sprängningar, skjutningar och våldtäkter betyder inte att svenskar inte begår brott. Den värsta av dem alla i Norden är dessutom en norrman.

Men många jämför päron med äpplen. Att svenskar begår brott betyder inte att vi ska acceptera öppna gränser och kravlös invandring från världens mest korrupta länder.

Att stoppa detta attentat är jävligt svårt, dvs ensamma galningar. Men att täppa igen våra gränser på 90-talet och framåt hade varit busenkelt. Sverige öppnade gränser för illegala (papperslösa) kriminella. Således kan man inte jämföra med inhemskt våld med importerat (rent ut sagt onödigt och självförvållat).

Vi kommer alltid behöva leva med en viss procent svenskar som är kriminella. Men är det en god anledning till att acceptera islamisering, terror, bilbränder och våldtäkter som begås som en konsekvens av oansvarig invandring?

De politiska insatser är OLIKA beroende på vart man kommer ifrån. Infödda svenskar kräver andra politiska åtgärder, medan för att få stopp på MENA-kriminalitet kräver en annan. Blanda inte ihop detta, för det är ett sätt att förvirra och göra politiker ännu mer handikappade.

Har du läst något i denna tråden över huvud taget? Flera av dina politiska kompisar hyllar morden pga att det är invandrare som blivit dödade. Försök inte försköna hur vidriga många människor är på höger kanten ^^
Citera
2025-02-05, 14:38
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Om du vaknade och följde med lite skulle du utesluta den teorin. Media har pratat med pappa, flera andra i släkten, klasskompisar. Född i Sverige av två svenska föräldrar.
du litar på media din stackare.

Adopterad, återvänt vid 18 års ålder o sedan Sverige igen. Min tes.
Citera
2025-02-05, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinstonTheWolf
Jag tycker att det är motbjudande att se hur TV 4 nu åker runt bland fjärdeklassare och frågar om barnen är rädda för skolskjutningar. Skolpsykologer m.fl. uttalar sig och kopplar detta hemska dåd till ordet ”skola”, det tycker jag är olyckligt.

När jag hör ordet ”skolskjutning” tänker jag på skolor med elever under 20 år. I detta fall var det ett utbildningscenter för vuxna (komvux). OK, det var formellt en skola, men för att minska alla barns, och föräldrars, oro kanske alla bör använda ordet ”masskjutning”, som exempelvis Strömmer och allt fler nu gör. Dådet blir inte mindre vansinnigt under rubriken ”masskjutning” men det kanske bättre beskriver vad som hänt och kan därmed förebygga liknande skjutningar på ett bättre sätt.

Även rubriken på denna tråd bör således också justeras, anser jag.

Kollar inte på nyheterna, allt är bara BS! Kungen med bihang står där och svamlar, så jag håller på att spy i min egen mun.
Han och bihang bor i slott med tiotal Säpo personal. Föratår inte riktigt vad syftet med denna mummel från kungahuset.
Media älskar att skrämmas. Bara förklara för alla barn att det är för att tjäna pengar. Hur mycket skrevs det om Los Angeles bränderna. NADA! 1+1=2
Citera
2025-02-05, 14:50
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Om semiautomatiska vapen har varit lagliga i sverige i drygt ett år så borde svaret finnas framför näsan på oss vad vi ska göra åt det här politiskt.

Men det har de inte, halvautomatiska vapen har varit lagliga sedan länge. Specifikt vapen av klass 2 har det dock varit svårt att få licens för halvautomatiska versioner av, helt utan logik eftersom du kan döda precis lika bra med klasserna 1, 3 och 4. Det ändrades häromåret, liksom kraven på att vapen ska ha ett "jaktmässigt utseende".

Citat:
Visst, han hade kunnat använda ett svärd som i Trollhättan, men det hade inte resulterat i tio döda.

Eller ett halvautomatiskt vapen av klass 1, 3 eller 4 vilket hade kunnat resultera i fler eller färre döda beroende på hur han använde dem. Eller ett eller flera repetergevär, samma sak. Eller en pilbåge som någon dödade fem personer med i Norge häromåret, är du säker på att det var omöjligt att dubbla den siffran? Eller en vässad bordskniv ifall han var tillräckligt stark, aggressiv och vältränad.

Citat:
Visst, han hade kunnat köpa ett illegalt gevär, men det är ingen normal marknad som det är lätt att komma in i och som inte väcker uppmärksamhet. Gängkriminella säljer till gängkriminella, och det måste finnas ett förtroende mellan köpare och säljare.

Var det inte Expressens chefredaktör som blev dömd för vapenbrott efter att en reporter vid tidningen visat att han utan svårighet kunde köpa en pistol utan tidigare gängkontakter?

Där det är kriminellt att ha vapen är det bara kriminella som har vapen.
Citera
2025-02-05, 14:52
Medlem
tryffs avatar
Citat:
Jag tycker att det är motbjudande att se hur TV 4 nu åker runt bland fjärdeklassare och frågar om barnen är rädda för skolskjutningar. Skolpsykologer m.fl. uttalar sig och kopplar detta hemska dåd till ordet ”skola”, det tycker jag är olyckligt.

När jag hör ordet ”skolskjutning” tänker jag på skolor med elever under 20 år. I detta fall var det ett utbildningscenter för vuxna (komvux). OK, det var formellt en skola, men för att minska alla barns, och föräldrars, oro kanske alla bör använda ordet ”masskjutning”, som exempelvis Strömmer och allt fler nu gör. Dådet blir inte mindre vansinnigt under rubriken ”masskjutning” men det kanske bättre beskriver vad som hänt och kan därmed förebygga liknande skjutningar på ett bättre sätt.

Håller med, det är fanimej bedrövligt att förvärra oron.
Citera
2025-02-05, 14:55
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:

Instämmer. De följer dock mallen från amerikanska vänstermedier som CNN till punkt och pricka. Skräm upp folk så mycket som möjligt och kräv att staten ska ta i med hårdhandskarna mot laglydiga vita medborgare och deras lagliga vapen.
Citera
2025-02-05, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazyman
Om du vaknade och följde med lite skulle du utesluta den teorin. Media har pratat med pappa, flera andra i släkten, klasskompisar. Född i Sverige av två svenska föräldrar.
Han hade dessutom jakt licens på vapen.
De som ägnar sig åt jakt brukar väl i regel
äga jaktmarker någonstans. Det är nog
någon ur den svenska Bonde stammen
detta
Citera
2025-02-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnflygandeKo
Tala för dig själv , rutten människosyn du har. Idiotisk att glädje sig över andras död. Du är lika äcklig som de islamister som jublar efter terrordåd.

Om nån som dödades var en sån som firar terrordåd så kommer jag fira dennes död, svårare än så är det inte. Men allt är bara hypotetiskt spekulerande och totalt meningslöst än så länge.
Citera
2025-02-05, 15:07
Medlem
Threadkillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimmbo2
Har du läst något i denna tråden över huvud taget? Flera av dina politiska kompisar hyllar morden pga att det är invandrare som blivit dödade. Försök inte försköna hur vidriga många människor är på höger kanten ^^

Hur är det relevant för det inlägg du svarade på?

Nästan hälften av alla unga svenska män röstar på SD. Om du tror att ett avsevärt antal av dessa är "vidriga människor" som bara är en hårsmån från att börja massmörda invandrare, hur smart var det då att börja importera rasmotsättningar till att börja med? Och vad är planen, att sätta dessa "vidriga människor" i dödsläger för att bereda plats åt er härliga mångkulturella utopi där invandrare har ensamrätt på terrordåd?

Försök fatta att ert vidriga mångkulturella samhällsexperiment har misslyckats totalt och måste avvecklas å det snaraste. Annars kommer enskilda galningar att begå terrordåd då och då, och inte alla kommer att vara riktade mot svenskar. En vacker dag kanske det hettar till på allvar och alla de där unga SD-röstande männen och de unga radikala muslimerna blir beredda att börja döda de också.

Hade det inte varit bättre att låta Sverige förbli ett homogent land utan terrordåd och utan risk för framtida inbördeskrig?
Citera
2025-02-05, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Here we go again..
Ryssland ser Sverige som en fiende som ska destabiliseras på alla möjliga vis. Och Sverige är sårbart, inte minst pga sin utbredda gängkriminalitet, sina problem med att integrera invandrare och sin stora andel förbittrade incels. Finns det någon enda anledning till att Ryssland inte skulle utnyttja detta?
Citera
2025-02-05, 15:11
Medlem
Nu finns bild, namn, ålder och adress på Expressen.

Richard Andersson
Citera
2025-02-05, 15:13
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av centralt
Vi högermänniskor älskar att detta hände 11 färre personer att betala bidrag till. Och samhället får också upp ögonen hur ett mångkulturellt samhälle fungerar. Detta är fantastiskt.

RIP offren men detta är bara vänsterns fel.
Du kan bara tala för dig själv... Det här är ett sinnessjukt dåd mot oskyldiga.

Potentiellt vänstertroll som vill ge "höger" ett dåligt namn.

Inte för att jag är varken eller... Rött & blått i klöverpartierna är mest två sidor av samma mynt..
Senast redigerad av Room531 2025-02-05 kl. 15:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in