Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Beakta att denna tråd ägnas åt de politiska konsekvenserna och debatten efter skjutningen i Örebro. För de som vill diskutera brottet och brottsutredningen, samt andra rättsliga aspekter av dådet må göra det i denna tråd:
https://www.youtube.com/watch?v=i9bVE33aIPs
Strix/Mod
Fel länk?
Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
Hur fan kan man få licens på militärlika halvaoutomatiska vapen i Sverige, helt sjukt ju.
Varför skulle man inte kunna få det? Framförallt nu när vi landet är "mångkulturellt" behöver Sverige titta till USA. Second amendment och sätt vapen i händerna på svensson. Jag vill inte vara obeväpnad i ett land med negroida svagbegåvade brottslingar och nästan lika svagbegåvade islamister med brist på självkontroll.
Problemet DÅ blir ju såklart att mången lokal idiotpolitiker för 7K kommer slaktas som de landsförrädargrisar de är. Därför lär vi inte få de vapenlagar landets situation numera kräver. "Vi" vill vara mini-USA men inte löpa linan ut (för om vi ville det hade du velat att offren skulle kunna skjuta tillbaka).
Citat:
Ursprungligen postat av
CyberIngmar
Breivik kallades en terrorist för att han verkligen var en. Motivet är fastslaget: han angrep politiskt engagerade barn och unga för att sprida skräck. Han hade till och med ett utförligt manifest. Vad dagens gärningsman har för motiv vet endast polisen och utredarna.
Breivik slaktade vänsterkultingar och framtida landsförrädare. Visst har småbarn dumma idéer men SÅ dumma? Sedan var det ju en del yngre tjejer/kvinnor bland offren som senare hade ploppat ut x? ungar de eventuellt hade hjärntvättat till att bli landsförrädare de också. Skulle säga att han nog gjorde Norge/Norden en altruistisk och god gärning i slutändan; trist att behöva säga det men så är det nog.
Det jag inte kan ställa mig bakom var avledningsmanövern med bomber. Där hade någon nationellt sinnad person slumpmässigt kunnat stryka med. Resten? STORT meh! Den bästa sossen är den döda sossen.