2024-01-04, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Finns inga oskyldiga människor. Alla är en player, alla har ett ansvar. Han speglar troligen bara vad han upplevt. Men visst borde han rikta det mer skarpt mot de som verkligen är problemet.

Men snälla alla har varit med om svåra saker. Jag har varit grovt traumatiserad och orättvist behandlad på alla tänkbara sätt och vis. Inte fan tänker jag gå och döda barn och oskyldiga människor för det.

Har han en sådan syn så ligger snarare problemet i honom än i alla andra.

Alla väljer vem dom vill vara och hur dom behandlar andra, oberoende av om du själv blivit utsatt för något eller ej.

Vad menar du dessutom? Vadå player? Normala människor är ärliga och försöker göra rätt för sig. Ingen är felfri men inte fan är man en lögnare, bedragare och manipulativ som "players" är.

Han behöver mental hjälp. Behandla andra såsom du vill själv bli behandlad. Kommer han bete sig så avskyvärt mot andra så kommer han bara att fortsätta vara miserabel.

Han låter grovt narcissistisk och egoistisk också. Han borde växa upp. Folk lever i fattigdom och har inte råd med mat, lider på många olika sätt men är ändå snälla mot sin omgivning, han har säkert allt men är ändå en dryg ***** mot sin omgivning.
Senast redigerad av N0.N4M3 2024-01-04 kl. 01:48.
2024-01-04, 02:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Men snälla alla har varit med om svåra saker. Jag har varit grovt traumatiserad och orättvist behandlad på alla tänkbara sätt och vis. Inte fan tänker jag gå och döda barn och oskyldiga människor för det.

Har han en sådan syn så ligger snarare problemet i honom än i alla andra.

Alla väljer vem dom vill vara och hur dom behandlar andra, oberoende av om du själv blivit utsatt för något eller ej.

Vad menar du dessutom? Vadå player? Normala människor är ärliga och försöker göra rätt för sig. Ingen är felfri men inte fan är man en lögnare, bedragare och manipulativ som "players" är.

Han behöver mental hjälp. Behandla andra såsom du vill själv bli behandlad. Kommer han bete sig så avskyvärt mot andra så kommer han bara att fortsätta vara miserabel.

Han låter grovt narcissistisk och egoistisk också. Han borde växa upp. Folk lever i fattigdom och har inte råd med mat, lider på många olika sätt men är ändå snälla mot sin omgivning, han har säkert allt men är ändå en dryg ***** mot sin omgivning.

Men vem bryr sig hur mycket pengar någon har? Helt irrelevant. Vissa av världens fattigaste folk är lyckligast och självmorden är flest i Syd Korea och Japan vilka är några av världens rikaste länder.

Alla är en player. Om folk sett honom vara mobbad, ensam, sakna stöd och gemenskap och inte erbjudit detta så är de en bidragande orsak till den reaktion som inte bara kommer nu utan också bör komma.
2024-01-04, 02:08
Avslutad
Det spelar ingen roll vad du vill. Du kommer ändå inte över tröskeln från att vilja till eget beslut och till att därefter ha det gjort. Vad någon vill är oväsentligt.
Jag vill kunna flyga genom att vifta med armarna men är det relevant...
2024-02-14, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappaTribe
Du vill begå skolskjutning men du måste skaffa vapenlicens först?
Nästan lite halvroligt.

Är han tidigare ostraffad och ingen får reda på hans planer är det dock inte omöjligt. SÄPO kanske redan spårat hans IP adress dock.
2024-02-14, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Du bör förbereda dig inför när SÄPO knackar på din dörr och vill ställa lite frågor

Spaningsregistret? Tror ärligt inte polisen har tid egentligen. Det mesta blir ju "falsk larm" i deras värld och saker som inte hänt eller är i den gängkriminella miljön kan man inte ta seriöst.
2024-02-14, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriciaTakanawa
Går du i skolan? Det är 18+ här.

Men annars så finns det inget annat än förakt för någon som dödar barn.

Men eftersom du överväger att döda barn så är du redan i helvetet och du är redan en demon och du har slutat att vara en människa.

Det tillståndet kommer följa med dig in i nästa existens. Det här du tänker kommer inte hjälpa dig fly från helvetet du befinner dig i.

Till du lär dig andra sätt att tänka är du fast i helvetet för alltid. Sluta tänk på det vis du gör givetvis om du vill bli fri på riktigt.

Följ Buddha.

Du verkar ju flummig. Det låter f.ö. som att han tänkte döda jämnåriga och då är det inte extra avskyvärt. Alla mord är lika hemska också för man utför från allas lika värde.
2024-02-14, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Du måste få/söka hjälp snarast möjligt.

Ring 112 eller 1177.

Då hade han blivit anmäld för falsklarm alt. Olaga hot.
2024-02-14, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Nu tror jag det här är en trolltråd men som sagt. Det hjälper inte dig att göra illa andra människor. Människor som far illa försöker antingen förbättra sin situation själv, söker hjälp eller tar livet av sig men de gör inte andra människor illa. Således, förbättra din situation, sök hjälp eller ta livet av dig men dra inte med andra in i döden. Ingen av de där massmördarna har gjort någonting proaktivt - det enda de har gjort är att döda, i de flesta fall, oskyldiga människor. Ingen av dem av massmördarna du nämner dödade någon som förtjänade döden - inklusive de värsta mobbarna och elaka lärarna.

Om du har blivit utsatt eller blir utsatt för hemskheter i hemmet och i skolan så råder jag dig att kontakta polisen eller socialen. Det finns dem som blivit mobbade i skolan som sökt hjälp och sedan anlitat en advokat stämt skiten ur huvudmannen (kommunen) - och vunnit. Lagen är till för de som far illa och staten kommer ge dig upprättelse (hämnd om så vill) åt dig om andra begått något olagligt men du skall inte ta hämnd själv. Det är inte så rättsstaten fungerar. Om du dödar människor i hämnd eller i affekt går du från offer till skyldig. Då försvinner sympatierna. Det vill du inte.

Han skriver i affekt, ilska och ledsamhet. Många använder Flashback till detta. Jag betvivlar att han mördar någon. Det krävs väldigt mycket för detta. Vedergällning skall ske genom det juridiska systemet - genom domstolarna inte genom att man hämnas. Om inte det går skall vedergällning tas genom valsedeln, debatt eller gå till tidningarna. Det viktigaste av allt är att hålla sig inom ramen för lagen.

När ens psykisk ohälsa blir så pass allvarligt att den övergår till mord i hämnd eller affekt är det allvarligt. Jag kan förstå att människor inte ser någon annan utväg än självmord men att dra med andra in i döden är orättfärdigt och omoraliskt. Sedan förstår jag att människor blir utsatta av andra på fruktansvärda sätt. Ibland kan man få upprättelse genom staten - tex. mobbing i skolan är en sådan sak där du skall kontakta en advokat och stämma huvudmannen (kommunen). Men som sagt. Vi får hoppas att det är en trolltråd.

Bara en viss grupp människor med höga positioner eller annars lyckligt lottade får upprättelse genom samhället. Men det berättigar inte hämnd utan man får leva med sina sår.
2024-02-14, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveletter666
Hellre hade jag gått till polisen och berättat om mina planer. Psykiatri är djävulens hittepå

inte så smart att försöka utnyttja en psykiskt instabil person för dina terror-planer

Uppmaningarna till självmord i tråden är också grovt kriminellt beteende

Ni ska nog få se

Polisen hade bara kört personen till psyket. De ser det inte som ett polisiärt uppdrag att reda ut honom.
2024-02-14, 01:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenissen37
Jag vill begå en skolskjutning. Det började med att jag såg en video om skolskjutningen på Columbine. Sedan fick jag kontakt med videor som gjorde edits på gärningsmännen, så kallade ”true crime edits”. Jag blev sedan besatt och kollar dagligen på edits om Columbine, Adam Lanza, Seung Hui Cho, Kosta Kecmanovic, Anton Lundin Pettersson, Pekka Eric Auvinen, Vladislav Roslyakov med flera. Gillar även andra masskyttar som Breivik och Elliot Rodger. Har även blivit besatt av självmord och gillar Shuaiby Aslam, Rina Palenkova och Marcus Jannes. Gillar även kolla gore där folk begår självmord på kamera.

Jag tror detta beror på mitt psykiska ohälsa och de trauman som jag har blivit utsatt för i hemmet och i skolan. Jag vet att förr eller senare kommer jag att avsluta mitt liv på ett eller annan sätt. Jag har lite saker att ta hand om och kommer försöka skaffa en vapenlicens när jag fått ordning på min ekonomi. Förhoppningsvis så har jag redan begått självmord vid det laget annars så skjuter jag mig själv i huvudet eller begår skolskjutningen.

Vad bör jag göra i min situation och har någon liknande tankar?

Varför ska du ha ordning på ekonomin innan du tar livet av dig? Kan du inte låna pengar att köpa ett vapen med och bara ha det avklarat? Eller du har moral att inte låna pengar men inte till att undvik skjuta oskyldiga?
Rep är billiga eller kan hittas gratis i småbåtshamnar.
Kasta sig framför tåget är gratis och effektivt.
Förklara hur din ekonomi hindrar dig från att begå brott med livstidsstraff?
Kan du inte bara ta pengar någonstans? Ett rån ger 2-5 morden livstid.
2024-02-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Då hade han blivit anmäld för falsklarm alt. Olaga hot.

beror på hur han lagt fram det hela...
2025-02-05, 03:38
Medlem
Försök tänka om och skapa positivitet i livet för dig själv och andra människor istället. Med andra ord bygg upp livet för dig och andra och bygg goda relationer. Börja med att göra lite små goda gärningar för andra och se hur fint utfallet blir det är egentligen enkelt och ditt liv blir så mycket bättre. Att du skriver sånt här signalerar tydligt att du känner dig ensam, isolerad. Men det behöver inte vara så, du måste själv göra jobbet till viss del dock det kommer inte av sig själv helt och hållet men börjar du på rätt bana och gör goda ting resulterar det i en konstruktiv väg med minskad social isolation. Varför skulle du välja att bli en för evigt destruktiv människa som skadat andra på en obotlig skala när du skulle kunna bygga upp dig själv, andra människor, och din omgivning istället? Tro mig du har absolut INGET att vinna på en destruktiv bana i livet så bara lägga ned sådana tankar du har inget att vinna på det alls.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in