Citat:
Ursprungligen postat av
Hegamon
Han i Audin borde ha tagit hänsyn till att lastbilar kan köra långsammare och eventuellt ligga något ute i vägrenen. Jag vet ej varför lastbilen kört så, men jag har svårt tro lastbilschauffören kommer klandras för olycka. Det är oftast den som kör in i någon bakifrån som gjort fel, en normal förare borde kunna hantera en sådan situation.
Problemet både i Småland, de där vägarna, samt här nere i Skåne är att det nuförtiden är hopplöst mycket med lastbilar. Vi har en sträcka mellan Malmö - Trelleborg som det också har varit otroligt många dödsolyckor med bilar som kört in i lastbilar.
Det är helt annat att köra bil bland långa kolonner av lastbilar. Det räcker med någon sekunds uppmärksamhet för att olyckan är ett faktum och köra långa raka sträckor bland massa långtradare är tröttande och farligt.
Egentligen tycker jag att med denna mängd lastbilar som vi har på vägarna, så borde flera sträckor ha filer enbart för dem, precis som vi har bussfiler idag, just enbart för bilisternas ökad säkerhet.