2025-02-02, 03:09
Medlem
Jag har svårt att förstå att folk i tråden kan försvara dessa vidriga burgare!!! At t dyga ut dom med potatismjöl är ju för jävla illa! Sedan att numera är personalen totalt oengagerade araber som skiter i allt gör att jag aldrig i helvete mer besöker stället!
Citera
2025-02-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mads_internett
Typ som kjöttkakor.

"Köttkakor" var den roligaste och sannaste beskrivningen av MAX slemmiga pannbiffar. Precis så kändes det.

MAX är ju inte ens burgare; det är bara vanlig köttfärs utspätt med potatismjöl. Geggigt och smakade illa.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Jag har svårt att förstå att folk i tråden kan försvara dessa vidriga burgare!!! Att drygar ut dom med potatismjöl är ju för jävla illa! Sedan att numera är personalen totalt oengagerade araber som skiter i allt gör att jag aldrig i helvete mer besöker stället!

Ja. Det är ju en viss person som försvarat MAX väldigt hårt på senaste tiden i denna tråden, på ett sätt som ger intryck av att personen är anställd/manager där, lol, med tanke på att personen fokuserar på "kundströmmar" och "pågående expansion" istället för att kommentera den lågkvalitativa maten.

Det var säkert kvalitet en gång för längesedan, när Curt Bergfors var ung och startade restaurangen, men definitivt inte längre. Folk säger att kvaliteten var bra i tidigt 2000-tal, vilket jag kan tro på. Men numera är det enormt överpris och riktigt skräp.

Att MAX tar 120kr för sin "lyxburgare" ("Dubbel Originalburgare") är det största skämtet i Sverige. För det priset borde man få typ 3st såna skitdåliga MAX-pannbiffs-smörgåsar.

Och innan personen säger "aaaaa määäään MAX har ju Svenskt kött" - det har McDonalds också, som är den största inköparen av Svenskt kött i hela Sveriges restaurangbransch, och dessutom "McDonald's ställer höga krav på matsäkerhet, i vissa fall till och med högre än myndigheterna. Vi har t.ex. utökad renlighet vid styckning, fler kontroller och hårdare gränsvärden för leveranstemperaturer". Visst, McDonalds köper även kött från Polen och Italien, men med samma strikta kvalitetskrav vad gäller antibiotika, renlig styckning, enbart använda bra köttstycken på djuret, snabb infrysning, etc. Krav som är mycket högre än diverse kött man hittar i köttdisken på ICA.

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/kundservice/FAQ/Kan-ni-inte-betala-mer-for-att-bara-ha-svenskt-notkott.html

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/om-var-mat/notkott.html

Så att MAX tar 120kr för sin utspädda, illasmakande skitpannbiff är ett stort skämt som saknar rimlighet överhuvudtaget. En Big Mac (100% nötkött utan tillsatser) kostar 45-65kr. En slemmig, geggig MAX (uäääärk) med 80% kött och 20% potatismjöl och dåliga bismaker kostar 120kr!

MAX har troligen restaurangbranschens sämsta pommes också. De är ju helt skamlösa som säljer så äcklig pommes. Den borde vara gratis med tanke på hur låg kvalitén är - tunna, ihopskrumpnade, drypande av fett!

Men en del folk går väl till MAX av gammal vana och har inget emot att betala svindyrt för låg kvalitet? Alternativt att man har genomgått lobotomi-operation och inte vet bättre?
Senast redigerad av dextrodammit 2025-02-02 kl. 20:58.
Citera
2025-02-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit
"Köttkakor" var den roligaste och sannaste beskrivningen av MAX slemmiga pannbiffar. Precis så kändes det.

MAX är ju inte ens burgare; det är bara vanlig köttfärs utspätt med potatismjöl. Geggigt och smakade illa.

Ja. Det är ju en viss person som försvarat MAX väldigt hårt på senaste tiden i denna tråden, på ett sätt som ger intryck av att personen är anställd/manager där, lol, med tanke på att personen fokuserar på "kundströmmar" och "pågående expansion" istället för att kommentera den lågkvalitativa maten.

Det var säkert kvalitet en gång för längesedan, när Curt Bergfors var ung och startade restaurangen, men definitivt inte längre. Folk säger att kvaliteten var bra i tidigt 2000-tal, vilket jag kan tro på. Men numera är det enormt överpris och riktigt skräp.

Att MAX tar 120kr för sin "lyxburgare" ("Dubbel Originalburgare") är det största skämtet i Sverige. För det priset borde man få typ 3st såna skitdåliga MAX-pannbiffs-smörgåsar.

Och innan personen säger "aaaaa määäään MAX har ju Svenskt kött" - det har McDonalds också, som är den största inköparen av Svenskt kött i hela Sveriges restaurangbransch, och dessutom "McDonald's ställer höga krav på matsäkerhet, i vissa fall till och med högre än myndigheterna. Vi har t.ex. utökad renlighet vid styckning, fler kontroller och hårdare gränsvärden för leveranstemperaturer". Visst, McDonalds köper även kött från Polen och Italien, men med samma strikta kvalitetskrav vad gäller antibiotika, renlig styckning, enbart använda bra köttstycken på djuret, snabb infrysning, etc. Krav som är mycket högre än diverse kött man hittar i köttdisken på ICA.

https://www.mcdonalds.com/se/sv-se/kundservice/FAQ/Kan-ni-inte-betala-mer-for-att-bara-ha-svenskt-notkott.html

Så att MAX tar 120kr för sin utspädda, illasmakande skitpannbiff är ett stort skämt som saknar rimlighet överhuvudtaget. En Big Mac (100% nötkött utan tillsatser) kostar 45-65kr. En slemmig, geggig MAX (uäääärk) med 80% kött och 20% potatismjöl och dåliga bismaker kostar 120kr!

MAX har troligen restaurangbranschens sämsta pommes också. De är ju helt skamlösa som säljer så äcklig pommes. Den borde vara gratis med tanke på hur låg kvalitén är - tunna, ihopskrumpnade, drypande av fett!

Men en del folk går väl till MAX av gammal vana och har inget emot att betala svindyrt för låg kvalitet? Alternativt att man har genomgått lobotomi-operation och inte vet bättre?
Du har helt rätt!
Första gången jag var på MAX var när dom öppnade i Partille 2005 eller 2006, då var det bra burgare. Men nu.., Suck!
Citera
2025-02-02, 23:33
Medlem
Såg detta klippet nu: https://www.youtube.com/watch?v=fnaZNCeS5CE
MAX smakar som frigolit mm.... :-)
Citera
2025-02-03, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-i-KBA
Såg detta klippet nu: https://www.youtube.com/watch?v=fnaZNCeS5CE
MAX smakar som frigolit mm.... :-)

Haha okej det är en video från Burger Dudes som recenserar lyxburgare normalt men testade BK, MAX och McD. För att summera vad hamburger-recensenterna säger om MAX i den videon:

1. MAX är dyrast av alla burgare de testade (McDonalds, Burger King, MAX), nästan dubbla priset.
  2. Det är skamligt att det inte är 100% kött och att de fyller ut med potatismjöl, speciellt eftersom det är den dyraste.
  3. Deras burgare smakar nästan ingenting (exakt vad jag också märkt, så jävla mesiga smaker/såser, antagligen därför jag kände så stark och äcklig bismak av gammalt stekfett i MAX).
  4. Dålig konsistens/textur på brödet och köttet.
  5. "Brödet var lite som frigolit."
  6. "På nåt sätt kan man kanske tolerera smaken, men texturen på köttet var riktigt dålig; mjukt och slemmigt."
  7. "Smakar typ som Sibylla." Dvs basic som fan.
  8. MAX "är ett par nivåer under de andra" (alla recensenter instämde).
  9. Alla 4 recensenter placerade MAX på sista plats.

Det var roligt att se vad folk som brukar gå på lyxrestauranger tycker.

Snälla ni som försvarar MAX (vilket i princip bara verkar vara 1 person iofs, lol) - testa något annat, ni har uppenbarligen förstörda smaklökar och alldeles för mycket pengar att slösa på de dyraste, äckligaste burgarna i Sverige, som dessutom har sämst innehåll.

MAX - Sveriges äckligaste Potatisburgare.
Senast redigerad av dextrodammit 2025-02-03 kl. 05:51.
Citera
2025-02-03, 17:31
Medlem
JagSkaFixaDigs avatar
Har inte ätit på Max på över ett år. Åt där nyss och jag vill bara spy. Det finns ingenting med måltiden som påminner om mat. Maten är inte ens god. Kalla burgare och dålig/äcklgi smak på skiten. Vem fan äter här och gör att firman går runt? Jag var tvungen att gå in på närmsta matbutik för att köpa ett paket tuggummi och skölja bort den vidriga smaken.

Dags för Max att konka. Låt kedjan dö.
Senast redigerad av JagSkaFixaDig 2025-02-03 kl. 17:40.
Citera
2025-02-03, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagSkaFixaDig
Har inte ätit på Max på över ett år. Åt där nyss och jag vill bara spy. Det finns ingenting med måltiden som påminner om mat. Maten är inte ens god. Kalla burgare och dålig/äcklig smak på skiten. Vem fan äter här och gör att firman går runt? Jag var tvungen att gå in på närmsta matbutik för att köpa ett paket tuggummi och skölja bort den vidriga smaken.

Dags för Max att konka. Låt kedjan dö.

Precis så är det. Det är nog mest folk som har väldigt gammal vana att gå dit, alternativt har de värdelöst smaksinne. Men det är ju extremt höga priser och låg matkvalitet också, så det är verkligen bara korkat att gå till MAX. Låg kvalitet, äcklig mat, vidrig konsistens/textur, långsam service (kall mat), och dyrt som faaaan. Låt dem dö!
Citera
2025-02-03, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Max har blivit en jävla lekstuga bland personalen, man får ganska ofta kall mat också numera hos Max. Om dom inte har råd att värma maten utan snåla så höj priset med någon krona istället.

Vilken max besökte du? Den max jag nyligen jobbade på gjorde vi burgarna direkt på beställning så burgarna blev sällan kalla.
Citera
2025-02-03, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dextrodammit

Håller med om att priserna är sinnessjukt höga, omsättningen max gör per månad på den restaurangen jag jobbade var också sinnessjuk, jag tyckte knappt det var värt att köpa mat på max när jag jobbade även fast jag hade 35% personalrabatt då priserna är sjukt höga så fick jag typ betala normalpris.

Om du tycker köttvarianten max har är äcklig håller jag med som anställd då jag vet hur den tillagas osv... Dock är deras Supreme green burgare goda, även plant beef men de är iofs också svindyra men om man ska ha något borde man köpa det vegetariska.
Citera
2025-02-04, 01:16
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekrejker
Vilken max besökte du? Den max jag nyligen jobbade på gjorde vi burgarna direkt på beställning så burgarna blev sällan kalla.

Det gör väll alla maxrestauranger? Men håller personalen på och flamsar istället för att jobba så kan dom glömma att värma på brödet, låta hamburgaren ligga kvar utanför/inne i värmeskåpet, osv.
Citera
2025-02-04, 12:01
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1754
Det gör väll alla maxrestauranger? Men håller personalen på och flamsar istället för att jobba så kan dom glömma att värma på brödet, låta hamburgaren ligga kvar utanför/inne i värmeskåpet, osv.

Montera burgarna på beställning och tillaga burgarna på beställning är två olika saker.

Max monterar sina gamla sladdriga pannbiffar på beställning. Då har skiten legat i en varmhållningslåda och fått den där sköna gråa & kokta "Max-känslan".
Citera
2025-02-04, 18:06
Medlem
Citat:
Håller med om att priserna är sinnessjukt höga, omsättningen max gör per månad på den restaurangen jag jobbade var också sinnessjuk, jag tyckte knappt det var värt att köpa mat på max när jag jobbade även fast jag hade 35% personalrabatt då priserna är sjukt höga så fick jag typ betala normalpris.

Haha, ja det är verkligen sjukt höga priser när till och med 35% rabatt fortfarande är dyrt.

Citat:
Om du tycker köttvarianten max har är äcklig håller jag med som anställd då jag vet hur den tillagas osv...

Det låter intressant att MAX kött-burgare känns ännu äckligare när man vet hur de tillagas. Antagligen dålig hygien vid tillagning eller? De jag testade senast smakade jävligt gammalt och ofräscht stekfett, och det var under rusningstid på en fredagkväll mitt i Stockholm. Fick mig definitivt att undra om personalen snuskar med ofräsch och smutsig tillagning.
Senast redigerad av dextrodammit 2025-02-04 kl. 18:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in