2025-02-03, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
När jag lyssnade på rättegången så stod det klart att förutom sina psykopatiska drag även att han är svagbegåvad. Carola skrev ju att redan på bröllopsnatten förstod hon att det här var fel. Sen undrar man lite hur Jessica stod ut i 9 år och skaffade två barn med honom. Man börjar ju undra om det var något våld från runar som gjorde att Jessica stannade så länge. För inte tusan behövde väl Jessica 9 år på sig för att konstatera att runar har en skruv lös. Mycket märkligt och det vore väldigt intressant att höra dessa två kvinnor berätta uppriktigt om runar.

Det gjorde Carola i ett insta-inlägg när hans bok (=en ansamling av förstört papper i runkars fall kom ut)
Jessica väntar nog tills yngsta sonen blivit myndig vilket innebär att runkar inte längre har någon möjlighet att jävlas med henne längre.
Citera
2025-02-03, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Det gjorde Carola i ett insta-inlägg när hans bok (=en ansamling av förstört papper i runkars fall kom ut)
Jessica väntar nog tills yngsta sonen blivit myndig vilket innebär att runkar inte längre har någon möjlighet att jävlas med henne längre.
Är helt med dig till 100% i din analys om Jessica.
Citera
2025-02-03, 17:09
Medlem
GastonLeMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Om du pratar om R*nars flickvän Lena så lär nog hon ställa till med betydligt mindre problem än exfruarna 😁

Du verkar dock ha en rätt märklig inställning till R*nar och hans extanter för i ett äktenskap så är det faktiskt två parter som är involverade i allt som rör relationen, om du vill skuldbelägga R*nar för allt dåligt som inträffade under äktenskapen och inte minst efter med diverse bråk om allt möjligt så säger nog det rätt mycket om hur oerfaren du är av motsatta könet.
Vad Runes ex fruar har fått utstå med en manisk mytoman och bluffare förstår nog vare sig du eller jag.
Dom har säkert haft det tufft kan jag tänka mig, efter vad den stollen ställt till med i tid och otid.
Sen att du jämnför dina erfarenheter om det täckta könet med Rune, säger nog mer om dig än mig?
Då jag har rätt bra erfarenheter från kvinnorna jag haft runt mig.

Men om du har haft tråkiga och jobbiga erfarenheter inom det området kanske det är så att en bucklig gryta behöver ett buckligt lock!

Försök att möt världen med mer ödmjukhet, så får du kanske en trevligare framtid. Det är aldrig för sent att ändra sig.
Fridens.
Citera
2025-02-03, 17:12
Medlem
osnutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LongBoard2
Vet inte varför beckos inlägg får mig att tänka på Ugglas låttext - ”den var aldrig inne”……🤔

Hårklyverier……

Badrumsincidenten ledde till ett strafföreläggande, med böter på 6 000 kronor. Han erkände utan rättegång, och förklarade sig nöjd med böterna och betalade dessa.

Ett strafföreläggande kräver inte att den misstänkte erkänner brottet, men det kräver att den misstänkte (antingen omedelbart eller inom föreskriven tid) godkänner strafföreläggandet genom att denne skriver under föreläggandet.
Det har därefter samma verkan som en laga kraftvunnen dom.

Att man mister vapnen vid olaga jakt är inte ovanligt, men man brukar få igen dem efter några år. Det finns ingen lag på hur länge man ska vara i "vapenkarantän" men mer än fem år brukar det inte vara.

Man måste kunna uppvisa god vandel och gott omdöme för att få inneha vapen.

I augusti 1995 beslagtog polisen hans två gevär och tog ifrån honom hans vapenlicens.

Polismyndigheten motiverade då beslaget med att Runar Sögaard vid en sammantagen bedömning inte var lämplig att inneha vapen.

Som jägare och vapeninnehavare kan jag bara hålla med.
Hoppas han inte innehar några licenspliktiga vapen idag 😬
Illa nog att sonen vådasköt sig själv med luftvapen i ytterskärgården

En talpedagog i unga år kunde kanske gjort underverk med Rune?

Nu har han levt nästan ett helt liv med att folk mest skrattar, och kanske känner lite medlidande, när han öppnar munnen. Ingen tar honom på allvar! 😤

Hemma på kammaren fantiserar han om hämnd. Pennan är mitt svärd! Jag ska skriva en bok! 💪👊
Citera
2025-02-03, 17:59
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Vad Runes ex fruar har fått utstå med en manisk mytoman och bluffare förstår nog vare sig du eller jag.

Vi ska nog samtidigt inte ignorera att R*nar har nog själv haft en väldig massa problem med sina exfruar. Säg den man som inte haft problem med grälsjuka kvinnor som vill styra och bestämma in i varje liten enskild detalj. Sen när det blir skilsmässa vill de dessutom lägga beslag på de gemensamma barnen.

Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Dom har säkert haft det tufft kan jag tänka mig, efter vad den stollen ställt till med i tid och otid

Fast det utesluter inte att R*nar kan ha haft det lika tufft med dom. Speciellt hans ena exfru känns ju väldigt märklig.
Citera
2025-02-03, 18:09
Medlem
Citat:
Vi ska nog samtidigt inte ignorera att R*nar har nog själv haft en väldig massa problem med sina exfruar. Säg den man som inte haft problem med grälsjuka kvinnor som vill styra och bestämma in i varje liten enskild detalj. Sen när det blir skilsmässa vill de dessutom lägga beslag på de gemensamma barnen.

Fast det utesluter inte att R*nar kan ha haft det lika tufft med dom. Speciellt hans ena exfru känns ju väldigt märklig.

Jomenvisst.
Runkar är ett oskyldigt lamm, vit som snö.
Allt är exfruarnas fel.

Kan du förklara vad du menar med "den ena:" exfron? Varsla eller Jessica?
Citera
2025-02-03, 19:48
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksitpeks
Jomenvisst.
Runkar är ett oskyldigt lamm, vit som snö.
Allt är exfruarnas fel.

Nej R*nar är verkligen inte oskyldig som ett lamm men i ett äktenskap som havererar av olika orsaker så är det delad skuldbörda.

Man kan dessutom börja ifrågasätta exfruarnas omdöme i val av man om nu R*nar är så pass hemsk och usel som vissa vill utmåla honom som?

Det är alltid kvinnan som väljer vilka män hon vill släppa in i sitt liv, det är inte tvärtom ☺️
Citera
2025-02-03, 20:08
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av osnuten
Hoppas han inte innehar några licenspliktiga vapen idag 😬
Illa nog att sonen vådasköt sig själv med luftvapen i ytterskärgården

En talpedagog i unga år kunde kanske gjort underverk med Rune?

Nu har han levt nästan ett helt liv med att folk mest skrattar, och kanske känner lite medlidande, när han öppnar munnen. Ingen tar honom på allvar! 😤

Hemma på kammaren fantiserar han om hämnd. Pennan är mitt svärd! Jag ska skriva en bok! 💪👊

Det får man verkligen hoppas han inte har. Han blev ju av med bössan då när han skröt om att hade sett ett rådjur i fönstret och hämtar bössan och skjutit från köket.

Även då var det ju så synd om honom. Att polisen hade tagit bössan från honom. För detta var ju egentligen inget fel alls.
Citera
2025-02-03, 20:11
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det får man verkligen hoppas han inte har. Han blev ju av med bössan då när han skröt om att hade sett ett rådjur i fönstret och hämtar bössan och skjutit från köket.

Även då var det ju så synd om honom. Att polisen hade tagit bössan från honom. För detta var ju egentligen inget fel alls.

Han sköt även Carolas katt när han var förbannad på henne!
Det invandrarsvinet borde utvisas, han ställer bara till med problem och det här var inte det sista skiten han har gjort.
Citera
2025-02-03, 20:28
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Fast ett antal år senare fick han tillbaka sina vapen.

"R*nar S*gaard får tillbaka sina vapen.

Domstolen häver polisens beslut efter att ex-predikanten överklagat.

Enligt domen har polisen inte kunnat bevisa varför han skulle vara olämplig som vapenägare"

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xPllnp/runar-sogaard-far-tillbaka-sina-vapen
Citera
2025-02-03, 20:30
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:

Enligt domen har polisen inte kunnat bevisa varför han skulle vara olämplig som vapenägare"

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/xPllnp/runar-sogaard-far-tillbaka-sina-vapen

Jo detta är han ju bra på. Överklaga och ha sig rättsligt i all evighet. En sk rättshaverist.
Citera
2025-02-03, 20:38
Medlem
Magictrixs avatar
Citat:

Han fick inte tillbaka sin licens och bössan pga ett överklagande. Han ljuger. Glöm inte att Runkar är en psykopat som ljuger hela tiden. Det är en sjukdom. Han fick tillbaka vapnen och licensen per automatik då man får det efter några år och man skött sig. Carolas katt och ett rådjur på grannes tomt är allt Runar skjutit i hela sitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in