2025-01-23, 14:09
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Jag har inte utforskat karriär läget helt 100% ännu, finns sjukt många inställningar för allt mellan himmel, förstår det blir som en djungel, även mig mig nybörjare som man är. Jag är dock osäker om man kan manuellt lägga in en färdplan manuellt där karriär läget, jag kör på x box så vet inte hur du får fram den menyn. Men det gör du där du kommunicerar med ATC.

Där i karriär läget man oftast enkla instruktioner vilken höjd fart osv, osäker om man kommunicerar med ATC i det läget.

Jag får en höjd när jag stigit men hade ett uppdrag tidigare där tornet sa, lyft till 8000 fot, hade jag kört på det så hade jag suttit i en bergvägg då det var ett jävla bergsmassiv som krävde höjd över 11500 fot.
Citera
2025-01-23, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jag får en höjd när jag stigit men hade ett uppdrag tidigare där tornet sa, lyft till 8000 fot, hade jag kört på det så hade jag suttit i en bergvägg då det var ett jävla bergsmassiv som krävde höjd över 11500 fot.
Ja ibland får man kolla på kartan innan man gör färdplanen för att säkerställa att man inte flyger in i ett berg. Blir ju inte så trevligt för passargerarna, blir väl en saftigt minus i kassan vid krash.
Citera
2025-01-23, 14:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG
Ja ibland får man kolla på kartan innan man gör färdplanen för att säkerställa att man inte flyger in i ett berg. Blir ju inte så trevligt för passargerarna, blir väl en saftigt minus i kassan vid krash.

Än så länge har jag inget eget företag och inte heller några passagerare men inte bra för karriären att sätta planet i en bergvägg.
Blir massor av minus har jag märkt.

Är jävligt kinkigt med landningarna också, smyger man inte ner planet på dunkuddar så får man minus direkt.

Körde första resan med större cessna igår och givetvis ska skiten landas på en bana som är 100m lång ungefär. Gick så där och avslutades i något hårt.😤🤣
Citera
2025-01-27, 23:34
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Nu har jag startat mitt första lilla företag och äger nu mitt första cessna Skyhawk.
Ett uppdrag kört och planet är servat till viss del så helt ok skick.
Nu ska man bara samla in mer pengar så man kan köpa sig flera plan eller om man ska satsa på flera företag istället.
Behöver några flera certifikat också men känns inte omöjligt nu när pengarna kommer in så länge man inte kraschar planet.

Finns det något bra sätt i spelet att träna på landningar med andra plan än lilla skyhawk utan att köra friflygningar? Typ som i träningsdelen men med andra plan?

Känns som att man inte är helt säker när man testar något uppdrag med annat plan då man inte har koll på vilken hastighet som är rätt vid landning och liknande. Är lite feg att testa större plan då det kan bli dyra uppdrag när ratingen störtdyker.
Citera
2025-02-01, 03:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Körde ett VIP-uppdrag och efter några timmar började motorn hacka. Batteriet var slut och soppan stod på halvtank men tomt i ena tanken. Hittade inte switchen för att byta tank heller så efter flertalet kraschar så var jag död.
Planet heter Bonanza G36 och tydligen är det någon bugg på just det planet men om det nu inte är det, vart fan sitter tankswichen i planhelvetet.
Letade på alla knappar jag hittade och även på nätet men hittade inget.
Problemet började efter att något frös i motorn eller nåt, fick ett larm om att värmaren inte var igång. Slog igång den men swichen hittade jag aldrig innan det var slut med mig.
Citera
2025-02-01, 21:32
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Körde ett VIP-uppdrag och efter några timmar började motorn hacka. Batteriet var slut och soppan stod på halvtank men tomt i ena tanken. Hittade inte switchen för att byta tank heller så efter flertalet kraschar så var jag död.
Planet heter Bonanza G36 och tydligen är det någon bugg på just det planet men om det nu inte är det, vart fan sitter tankswichen i planhelvetet.
Letade på alla knappar jag hittade och även på nätet men hittade inget.
Problemet började efter att något frös i motorn eller nåt, fick ett larm om att värmaren inte var igång. Slog igång den men swichen hittade jag aldrig innan det var slut med mig.
Tankswitchen sitter precis framför sätet på golvet till vänster.
Senast redigerad av Pottesnarkus 2025-02-01 kl. 21:34.
Citera
2025-02-01, 21:37
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pottesnarkus
Tankswitchen sitter precis framför sätet på golvet till vänster.

Tackar, ska kolla det nästa gång jag får flyga det planet.
Citera
2025-02-02, 21:26
Medlem
pepsi haxs avatar
Är detta spel en stor uppgradering från föregående spel?
Citera
2025-02-02, 23:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Är detta spel en stor uppgradering från föregående spel?

Nu har jag inte spelat MSFS2020 men den stora nyheten är väl just karriärläget som finns i 2024.
Citera
2025-02-03, 16:54
Medlem
Nån här som kör i fet flygsimrig?

En dröm för mig, framtidsdröm som har bra chans att slå in.
Citera
2025-05-04, 22:24
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Spelet har legat nere hos mig nu i tre månader pga KCDII och sen fastnade jag i Valheim men nu är jag tillbaka i flygandets värld. Då man tappat mycket så började jag om mitt karriärläge från noll då det känns som man inte minns riktigt allt.

När jag la ner spelet så tyckte jag ändå att det flöt på bra, spelar endast karriärläget. Det var några få småbuggar som absolut inte var något att gnälla över men nu, tre månader senare, de har kommit en drös uppdateringar till spelet med fixar osv men nu funkar fan spelet ännu sämre än de gjorde sist.
Massa buggar under utbildningsmission som inte var där förr, många uppdrag där man får varningar för saker man gjort men systemet inte uppfattat och mycket annat.

Man tror ändå spelet ska bli bättre på tre månader men i detta fall har de blivit sämre. Någon som märkt samma som mig?

En annan sak, ALT+R och sen numlock +- ska vara snabbare tid enligt inställning men hos mig får jag bara fram FPS, CPU och GPU användning, hur snabbar man på flygresor utan att skippa allt och få minuspoäng?
Citera
2025-05-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackwards
Nån här som kör i fet flygsimrig?

En dröm för mig, framtidsdröm som har bra chans att slå in.

Nej men skulle va kul! Satsa på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in