• 1
  • 2
2023-08-18, 20:38
Medlem
Denoms avatar
Det kommer ett nytt Microsoft Flight Simulator 2024 och de har slppt en trailer https://m.youtube.com/watch?v=p3xp-SnZDoY

Vad har ni fr frvntningar p det hr? Kommer det bli stor skillnad mot fregende spel eller vad kan man hoppas p?
Citera
2023-08-18, 20:55
Medlem
solstrlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Det kommer ett nytt Microsoft Flight Simulator 2024 och de har slppt en trailer https://m.youtube.com/watch?v=p3xp-SnZDoY

Vad har ni fr frvntningar p det hr? Kommer det bli stor skillnad mot fregende spel eller vad kan man hoppas p?

Ingen nytt, bara en port till konsol av det spelet som slpptes 2020 p PC.
Citera
2023-08-18, 21:04
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Googlar man s skriver de att det r ett nytt spel till Windows och Xbox Series S/X och av trailern att dma kommer det nytt material.
Citera
2023-08-19, 14:22
Medlem
Pottesnarkuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Det stmmer inte riktigt. FS2020 kom till Xbox 1,5-2 r sedan. FS2024 r en ny version till bde PC och xbox.
Ngra nyheter i 2024 r att man kan gra olika upddrag/jobb som rddningsaktioner, brandbekmpning, med mera och s kommer olika rstider. Sedan r det lite uppdateringar grafiskt som tex nya vxter och trd som rr sig med vinden. ven bttre Fotogrammetri, tex Grand Canyon ska se mycket bttre ut.
Strsta nyheten r nog att mer data ska flyttas ut i molnet och streamas medans man spelar. 2020 har brjat tagit fr stor plats p hrddisken. r vl ver 300gb nu. Tveksamt om dom med smre internetuppkoppling kommer kunna kra det. r ju problem redan i 2020-versionen.

Dom har lovat att flesta addons frn 2020 ven ska funka i 2024 och behver inte kpas igen om man redan har dom.

Personligen s r mina frvntnigar inte s stora. MS/Asobo har inte riktigt imponerat p mig. Har inte lyckats lst flera av de problemen som finns i 2020 versionen. Dom verkar mer interesserade av att slppa ut nytt innehll n att lsa buggar tycker jag.
Senast redigerad av Pottesnarkus 2023-08-19 kl. 14:26.
Citera
2024-05-10, 17:31
Medlem
bithaxs avatar
Det trkiga med ms flightsim r alla buggar. Hoppas dom orkar fixa ngra nr de gr en ny version, men jag tror ju bara att de slpper samma spelmotor igen med nya banor och spellgen typ.

Om man dessutom kommer bli tvungen att kpa om alla flygplan och DLC man kpt i storen till 2024 s knns det riktigt trist faktiskt.

En annan grej jag tyckt varit smst i 2020 r menyerna (ladda spara), hur uselt de hanterar t.ex. fast forwarding p flygningar och att Little Navmap inte r ett inbyggt verktyg i simulatorn, utan att det r ngot som man ska kra via 3:e parts. Nu funkar det iof bra, men tror tyvrr nsta version kommer foka nnu mer p konsol, vilket betyder inga nya verktyg och inga bra menyer.
Senast redigerad av bithax 2024-05-10 kl. 17:37.
Citera
2024-05-10, 23:49
Medlem
Tycker ni som r serisa o kan flygplan ska kpa Fenix Airbus 320 eller vad den heter. Allts jag r inte bra p det hr men har flugit med den lite o allt ser vldigt snyggt o realistiskt ut

https://fenixsim.com/

https://www.youtube.com/watch?v=h2ruKkXU3dI
Citera
2024-12-05, 18:00
Medlem
ArttuWiskarins avatar
Vilken totalflopp.

Verkar som microsoft har anstllt fr mnga billiga indiska utvecklare, i deras CV str det de kan samma som sina vita counterparts, men fr 1/10 av kostnaden.

Se till management frvning nr sedan produkten suger/inte fungerar alls. Kanske man br frga sig varfr deras kostnad r 1/10 jmfrt med riktiga utvecklare o kodare istllet fr blint stirra p kostnaden?

Nu fr microsoft betala i form av frlorad prestige.
Citera
2024-12-07, 07:50
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Intresset fr flygsimulatorer tycks vara minimalt p detta forum.
Bestllt ny dator och kommer nu kunna kpa FS 2024 och r lite sugen d de nu gjort ett riktigt karrirlge. r absolut ingen flygentusiast men tycker nd det skulle vara lite mysigt att testa detta spel.

Ngon som kr karrirlget och kan bertta mer om det?
Kan man bygga upp sitt eget bolag och kpa flera plan och anstlla fler piloter eller r det du sjlv, ditt plan och en mjlighet att f flyga strre plan tills man kommer upp till jumbojeten?

Har krt en hel del Truck Simulator och gissar att detta r snarlika p vissa punkter.
Citera
2024-12-09, 18:53
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Har varit en del problem med karrirlget nr man brjar lsa om det men frgan r om dessa problem nu r lsta eller iallafall i mindre skala?
Citera
2024-12-27, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Intresset fr flygsimulatorer tycks vara minimalt p detta forum.
Bestllt ny dator och kommer nu kunna kpa FS 2024 och r lite sugen d de nu gjort ett riktigt karrirlge. r absolut ingen flygentusiast men tycker nd det skulle vara lite mysigt att testa detta spel.

Ngon som kr karrirlget och kan bertta mer om det?
Kan man bygga upp sitt eget bolag och kpa flera plan och anstlla fler piloter eller r det du sjlv, ditt plan och en mjlighet att f flyga strre plan tills man kommer upp till jumbojeten?

Har krt en hel del Truck Simulator och gissar att detta r snarlika p vissa punkter.

Jag har provat karrirlget men mste erknna att jag blev lite uttrkad. Valde Bromma som hemmaflygplats och det rekommenderar jag inte. Det var typ 10 uppdrag p raken att flyga en turistrunda ver stan. Jag gissar att det r byggt p att man ska flyga runt intressepunkter i nrheten av flygplatsen man vljer och i Sthlm finns det typ inget utanfr tullarna.
Men jag gissar att om man tragglar sig igenom det d fr man flyga lite rddningsuppdrag. D blir det ju lite roligare.

Jag tycker att lite Veckans uppdrag hade varit najs. Typ den hr veckan ska du flyga slcka en brand i Sherwoodskogen. Den hr veckan ska du rdda nn tjomme som stukat tummen p Matterhorn. Fr nu nr jag tnker efter har jag inte lirat p skert en mnad.
Citera
2024-12-27, 20:10
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stronganoff
Jag har provat karrirlget men mste erknna att jag blev lite uttrkad. Valde Bromma som hemmaflygplats och det rekommenderar jag inte. Det var typ 10 uppdrag p raken att flyga en turistrunda ver stan. Jag gissar att det r byggt p att man ska flyga runt intressepunkter i nrheten av flygplatsen man vljer och i Sthlm finns det typ inget utanfr tullarna.
Men jag gissar att om man tragglar sig igenom det d fr man flyga lite rddningsuppdrag. D blir det ju lite roligare.

Jag tycker att lite Veckans uppdrag hade varit najs. Typ den hr veckan ska du flyga slcka en brand i Sherwoodskogen. Den hr veckan ska du rdda nn tjomme som stukat tummen p Matterhorn. Fr nu nr jag tnker efter har jag inte lirat p skert en mnad.

Ok, lter som att man ska satsa p en strre flygplats att brja med d, min plan var att starta i Vsters d jag bor dr men knns som jag skippar den iden efter att ha lst ditt inlgg.
Tack fr info och hoppas att spelet ska funka bttre till den 10/1 d jag ser ut att vara i luften. Mycke snack om buggar fortfarande.
Citera
2024-12-27, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Ok, lter som att man ska satsa p en strre flygplats att brja med d, min plan var att starta i Vsters d jag bor dr men knns som jag skippar den iden efter att ha lst ditt inlgg.
Tack fr info och hoppas att spelet ska funka bttre till den 10/1 d jag ser ut att vara i luften. Mycke snack om buggar fortfarande.

Jag har fr mig att det finns ett begrnsat urval av flygplatser att vlja p. Typ att Bromma var den enda som fanns i Sverige. Men jag ska inte svra p det.

Jag har haft minimalt med problem. Jag misstnker att problemen r relaterade till prestanda man har p burken. Jag har ganska rejl krm i min.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in