Citat:

Ursprungligen postat av 
Merrybum

Som jag förstått det är det just Jockes sida de ska skildra.  Dokumentären handlar inte om familjen Berg, utan om Jockes upplevelser av sin uppväxt. 
Jag tror att citaten från  dokumentationen från socialtjänsten kommer att vara riktiga.  Men kommer citaten att vara vara tagna ut som context? Om papperna som visas har mycket överstrykningar kan man ju misstänka det. 
I sådana här frågor finns det ju aldrig en tydlig sanning, det finns bara olika upplevelser av det inträffade.  Det är ju inte så att Jockes mamma var en ond människa som medvetet gjorde sin son illa. Hon var väl bara icke kompetent. Jag tror inte pappa Berg heller var medvetet dum. Han bara var nog berusad och tänkte inte så mycket.  De övriga syskon är självklart helt oskyldiga till vad som hände under Jockes uppväxt. De var ju barn.  
Jag tror inte att denna dokumentär kommer att ha önskad effekt för Jocke. Han verkar vilja ha någon form av upprättelse.   Men den enda som kan ge honom det är han själv.

Jockiboi kommer aldrig vara nöjd.
Hela hans liv går ut på att bli sedd av sin mor.
Men även om den vinklade "dokumentären" visar att Jockiboi hade rätt så kommer självklart inte mamman acceptera denna lögn.
Hon kommer bara bli mer sårad och uthängd.
Jag är besviken på Tv4. Dels för att de vill visa upp Jockiboi som ett offer (när han inte är det) och dels för att det inte kommer finnas någon som helst källkritik i sliten.
Det som bevisar detta är att Jockiboi som har sett dokumentären är nöjd över den.
De kommer inte i fullmakt begära ut dokumenten utan de kommer blint kolla på dokumentationen som Jockiboi ger dem.
Dessa papper misstänker jag starkt är modifierade