2025-02-02, 11:24
Medlem
LT10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Tror du att han konkurrerar ut danielson/JUL? Får hoppas att ni har rätt med i att han är ett fynd, jag är däremot på förhand inte särskilt imponerad.
Det tror jag att han gör. Nu är han dock tillbaka i full träning först i mars men på sikt kommer han starta.

Han har egenskaperna vi saknar i övriga mittbackar och på sättet Jani Honkavaara vill spela sin fotboll. Dock ska väl sägas att vi hade mått jävligt bra av en ny mittbacksgeneral. Danielson blir inte yngre och är dessutom borta ett tag nu. Jaciob Une (som han bara numera heter) har en högre nivå i sig om han får spela med en mittbacksgeneral. Miro Tenho är egentligen den jag rankar lägst av våra mittbackar.

Men återigen. En ny klassmittback vore på sin plats. Får vi inte in det har jag svårt att se att vi är med och utmanar om något guld.
Citera
2025-02-02, 11:28
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Hahah, årsredovisningarna gav dig rätt alltså?

(FB) Ekonomin i svenska fotbollsklubbar

-12 567 mkr gick ni. Länka gärna till var man kan läsa om vinsten i Berisha-affären? Gissar att du inte minns?

Ja bajen gick back -12 567 mkr 2022, det var året vi köpte Berisha, vi sålde honom året efter. Om du verkligen vill gräva dig ner i detta igen är det bara kolla på redovisningarna från 2022 och 2023 samt vilka transfers som gjordes.

Citat:
Och mjau. Såklart du inte gör vrak-moderator.

Då kanske du kan upplysa mig då? Om det är något jag ska ha sagt enligt dig får du gärna länka
Citera
2025-02-02, 11:59
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Ja bajen gick back -12 567 mkr 2022, det var året vi köpte Berisha, vi sålde honom året efter. Om du verkligen vill gräva dig ner i detta igen är det bara kolla på redovisningarna från 2022 och 2023 samt vilka transfers som gjordes.

Då kanske du kan upplysa mig då? Om det är något jag ska ha sagt enligt dig får du gärna länka

Haha, du har druckit vad du borde ha pantat.

2024 var året ni redovisade -12 567 för verksamhetsår 2023.

Och inte i mkr utan i tkr men det sista är mitt fel som du plagierat.
Citera
2025-02-02, 12:13
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Haha, du har druckit vad du borde ha pantat.

2024 var året ni redovisade -12 567 för verksamhetsår 2023.

Och inte i mkr utan i tkr men det sista är mitt fel som du plagierat.

Ja det stämmer, blandade ihop åren totalt men hade däremot inte fel om försäljningen av Berisha. Bara för att man gör en vinst på en enskild försäljning innebär inte det att årets resultatet måste vara positivt. Om du verkligen vill gräva dig ner i detta igen är det bara kolla på redovisningarna från 2022 och 2023 samt vilka transfers som gjordes.

Citat:
Och mjau. Såklart du inte gör vrak-moderator.

Då kanske du kan upplysa mig då? Om det är något jag ska ha sagt enligt dig får du gärna länka eller ska du ducka frågan?
Citera
2025-02-02, 12:23
Medlem
Londons avatar
Citat:
Ja det stämmer, blandade ihop åren totalt men hade däremot inte fel om försäljningen av Berisha. Bara för att man gör en vinst på en enskild försäljning innebär inte det att årets resultatet måste vara positivt. Om du verkligen vill gräva dig ner i detta igen är det bara kolla på redovisningarna från 2022 och 2023 samt vilka transfers som gjordes.

Då kanske du kan upplysa mig då? Om det är något jag ska ha sagt enligt dig får du gärna länka eller ska du ducka frågan?

”Om jag verkligen gräva ner mig i detta igen”? Vem var det (i rollen som moderator) som helt off topic lyfte Berisha till diskussion?

Visa gärna vart i redovisningen vinsten för Berisha framkommer. Förstår utöver det att du vill att jag ska svara på morrhårsfrågan så att du kan stänga av mig på en 1.06.
Citera
2025-02-02, 12:49
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
”Om jag verkligen gräva ner mig i detta igen”? Vem var det (i rollen som moderator) som helt off topic lyfte Berisha till diskussion? Visa gärna vart i redovisningen vinsten för Berisha framkommer.

Jag skriver här som en användare, när jag skriver i rollen som moderator skriver jag under med /Mod

Jag ironiserade ganska tydligt över att experterna här återigen gör rätt märkliga påståenden om vad bajen tjänar på spelaraffärer, det gjordes då och det görs nu.

För att kunna göra en grov beräkning på vinsten får man kolla vad vi förväntats betala 2022 samt vad vi förväntats få in 2023 och sedan lägga till sign-on på det och sedan någon mille för agent. Totalen visar då en kostnad runt 20-22 miljoner och en summa in på runt 34 miljoner. Sedan försvinner säkert lite mer pengar på vägen och det ska göras avskrivningar osv. men detta är vad vi vet.

Citat:
Förstår utöver det att du vill att jag ska svara på morrhårsfrågan så att du kan stänga av mig på en 1.06.

Jag undrade mest varför du citerade mig och skrev det, men eftersom det inte verkar handla om mig så släpper vi det där.
Citera
2025-02-02, 13:11
Medlem
Londons avatar
Citat:
Jag skriver här som en användare, när jag skriver i rollen som moderator skriver jag under med /Mod

Jag ironiserade ganska tydligt över att experterna här återigen gör rätt märkliga påståenden om vad bajen tjänar på spelaraffärer, det gjordes då och det görs nu.

För att kunna göra en grov beräkning på vinsten får man kolla vad vi förväntats betala 2022 samt vad vi förväntats få in 2023 och sedan lägga till sign-on på det och sedan någon mille för agent. Totalen visar då en kostnad runt 20-22 miljoner och en summa in på runt 34 miljoner. Sedan försvinner säkert lite mer pengar på vägen och det ska göras avskrivningar osv. men detta är vad vi vet.

Jag undrade mest varför du citerade mig och skrev det men eftersom det inte verkar handla om mig så släpper vi det där.

Du ironiserar tydligt över synpunkter när era spelarförtjänster, som trots vinster av ”försäljningsallsvenskan”, resulterade i minus. Och hänvisar då till årsredovisning. Utan vidare härledning än så. En ÅR som dessutom visade minus.

Grattis. Vet inte hur man stavar till Downs men gör ett försök.
Citera
2025-02-02, 13:33
Medlem
QuantumQuills avatar
Ang den tyska journalisten som vissa här valt att hålla över allt annat:
https://x.com/Kanalplan1915/status/1886018483370049590
Citera
2025-02-02, 13:37
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Ang den tyska journalisten som vissa här valt att hålla över allt annat:
https://x.com/Kanalplan1915/status/1886018483370049590

Så jag förmodar du håller Disco eller vad fjanten kallas som en oerhört seriös källa? Gång på gång fabricerar och häver ur sig rena lögner bland annat nu med 160 mille.
Senast redigerad av GrandiosaMexicana 2025-02-02 kl. 13:39.
Citera
2025-02-02, 13:40
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Så jag förmodar du håller Disco eller vad fjanten kallas som en oerhört seriös källa?
Varför skall jag svara dig när du är helt inkapabel att ta till dig information? Det jag har sagt i frågan är sagt redan.
Citera
2025-02-02, 13:41
Medlem
GrandiosaMexicanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Varför skall jag svara dig när du är helt inkapabel att ta till dig information? Det jag har sagt i frågan är sagt en gång.

10 miljoner euro ca 115 mille är långt ifrån dina 160 miljoner. När gamla klubben, Mörk och hans bihang har tagit sina andelar återstår 60-70 miljoner till er. Fortsatt bra för någon som bara gjort 23 matcher. Grattis.
Citera
2025-02-02, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrandiosaMexicana
Så jag förmodar du håller Disco eller vad fjanten kallas som en oerhört seriös källa? Gång på gång fabricerar och häver ur sig rena lögner bland annat nu med 160 mille.
Varför skulle det vara otroligt? Inklusive bonusar alltså.
Hjelmberg har ju sagt att priset skulle upp minst runt allsvenskt rekord för att fundera på att gå med på försäljning, så 12 mill Euro plus bonusar är väl troligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in