2025-02-01, 22:42
Medlem
Kollade detta inslaget. Här filmar de upp mot balkongerna på Granövägen 46. Inte nr 50.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/f...-momika-slapps
Citera
2025-02-01, 22:49
Avstängd
Tanachs avatar
Hur är med läcka inom polisen som avslöjade hans gömställe för mördaren?
Citera
2025-02-01, 22:50
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdolfFittler
Hans fasad är iaf avvikande och på balkongdörren finns ett ytterligare glas. https://imgur.com/a/balkongen2-Ka86k92

På den understa bilden så undersöker polisen grannens balkong, de måste kanske förvissa sig om mördaren har varit där.
Citera
2025-02-01, 23:09
Avstängd
Unobosss avatar
Kan han varit skådis? Han ansikte såg skumt ut, som om han hade mask.
Kanske allt är arrangerat.
Citera
2025-02-01, 23:17
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svidiskesvensson
Ok och fakta till detta påstående står i din heliga sagobok då eller?
Du e fan lika bränd som dem du tror du krigar med.
Det är din åsikt. Men faktum kvarstår, din gäng vågar inte mucka med islam. Istället muckar ni med era egna.

Fegis.
Citera
2025-02-01, 23:25
Medlem
Stilichios avatar
Alltid tragiskt när en människa mördas. Men i detta finns många vinnare. Svenska staten som slipper ta ställning i frågan om yttrandefrihet. Muslimer och slutligen Salwans hemliga uppdragsgivare som han hotade att avslöja.

Tack till de personer som publicerat flera intressanta bilder. Jag reagerade på det stora hål som polisen verkar ha sågat upp i krypvinden över balkongerna. Antingen är det helt enkelt därifrån skotten har kommit. Då antar jag att man söker Dna. Om skytten skjutit från ett angränsande hus så kan det finnas skotthål. Jag reflekterade också över att man skrivit Salwans initialer på brevlådan. Klumpigt. Brevlåda tyder på att lägenheten har säkerhetsdörr utan brevinkast.

Jag vill återkomna till motivet. Självklart kan någon förnärmad muslim ligga bakom. Har pratat med flera djupt troende muslimer som säger att de inte är någon av dem. Muslimer väntade på att domen skulle fall och att vi skulle få ett ev. förbud mot koranbränningar. Däremot har man fastnat för att Salwan hotat med att avslöja sin uppdragsgivare under rättegångens sista dag.

Så om vi backar bandet, Salwan dyker upp som gubben ur lådan mitt under Sveriges Natoprocess. Hans bokbål försenar vårt Natointrädande avsevärt. Vilket land tjänar på det? Just det: Ryssland! Ett kristet land med en stor muslimsk befolkning. Om det visat sig att Ryssland låg bakom hade Putin fått ännu större inhemska problem...
Senast redigerad av Stilichio 2025-02-01 kl. 23:32.
Citera
2025-02-01, 23:27
Medlem
tomyhockeys avatar
Polisen gick ut snabbt att det var salwan men allt för mig känns snabbt iscen satt mord med 5 gripna en som boxades med salwan . Det känns som det ligger en kamel begraven i södertälje .
Citera
2025-02-01, 23:29
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av typiskt1
Momikas "Koranbränningar" skedde inför hans online-följare, på plats mitt i Stockholm var det väl bara journalister och poliser. Helt onödigt att placera honom där ur samhällsekonomiskt och säkerhetsperspektiv. Han hade lika gärna kunnat stå på en parkeringsplats i utkanten av Enköping.

Momika hade en väldigt skum och misstänkt bakgrund i beväpnade miliser. Samtidigt var han en kaos-artad person som bland annat dömdes för olaga hot mot en han delade bostad med när han kom till Sverige.

Gränslös, gjorde vad som helst för pengar, vände han sig mot sina uppdragsgivare och hotade att avslöja dem om han inte fick mer pengar?
Min fetning:
Han kanske redan hade uppfyllt sitt syfte för sina uppdragsgivare. De behövde honom inte mer. Kanske ville han skapa mer kaos och berätta om vem som låg bakom.

Man kan fundera över hur han finansierade sitt leverne eftersom tik tok spärrade ekonomiska gåvor till honom redan 2023. Han har påstått att han inte lever på bidrag.

Varför blev han mördad nu när han hade skyddat boende? Tidigare bodde han på egen hand vad jag förstår och rörde sig fritt i Södertälje
Det är symboliskt att han blev mördad dagen innan han skulle få sin dom i tingsrätten. Någon annan hann före den svenska rättvisan.

Nu vill många utmåla honom som ett helgon som offrade sitt liv för yttrandefriheten. Han hade alla möjligheter att kritisera islam utan att göra det på det skändande och hånfulla sätt han gjorde det på. Detta att ha fläsk på koranen, sparka på den medans han gick med en fet cigarr och hånskratta. Han var ute efter att provocera och skapa kaos. Hans uppdrag var att skapa kaos och även slå split mellan människor i vårt land.

Om mordet skett på ett privat initiativ borde vi nog få reda på det rätt snart genom att någon kommer hyllas i den muslimska världen och även ha rätt till en fet belöning.
Citera
2025-02-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stilichio
Alltid tragiskt när en människa mördas. Men i detta finns många vinnare. Svenska staten som slipper ta ställning i frågan om yttrandefrihet. Muslimer och slutligen Salwans hemliga upodragsgivare som han hotade att avslöja.

Tack till de personer som publicerat flera intressanta bilder. Jag reagerade på det stora hål som polisen verkar ha sågat upp i krypvinden över balkongerna. Antingen är det helt enkelt därifrån skotten har kommit. Då antar jag att man söker Dna. Om skytten skjutit från ett angränsande hus så kan det finnas skotthål. Jag reflekterade och över att man skrivit Salwans initialer på brevlådan. Klumpigt. Brevlåda tyder på att lägenheten har säkerhetsdörr utan brevinkast.

Jag vill återkomna till motivet. Självklart kan någon förnärmad muslim ligga bakom. Har pratat med flera djupt troende muslimer som säger att de inte är någon av dem. Muslimer väntade på att domen skulle fall och att vi skulle få ett ev. förbud mot koranbränningar. Däremot har man fastnat för att Salwan hotat med att avslöja sin uppdragsgivare under rättegångens sista dag.

Så om vi backar bandet, Salwan dyker upp som gubben ur lådan mitt under Sveriges Natoprocess. Hans bokbål försenar vårt Natointrädande avsevärt. Vilket land tjänar på det? Just det: Ryssland! Ett kristet land med en stor muslimsk befolkning. Om det visat sig att Ryssland låg bakom hade Putin fått ännu större inhemska problem...
Läsvärt inlägg fram till sista stycket. Det är Irak som utfärdat en flermiljonsbelöning på honom, men allt är såklart Putins fel och det är alltså han som är en eventuell uppdragsgivare till Salwan. Hade SÄPO koll på det kan jag lova dig att det hade redan stått på alla löpsedlar.

Så mycket skit i tråden idag men det är häpnadsväckande att dansken brände en Koran igen till BOs minne trots att han inte fick göra det. Om det är muslimer som ligger bakom mordet så kommer vi få en likadan tråd framöver om Paludan som tagits av daga. Salwan ska ha sagt för några dagar sedan att han inte ångrar något.
Senast redigerad av Liljor 2025-02-01 kl. 23:50.
Citera
2025-02-01, 23:36
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Min fetning:
Han kanske redan hade uppfyllt sitt syfte för sina uppdragsgivare. De behövde honom inte mer. Kanske ville han skapa mer kaos och berätta om vem som låg bakom.

Man kan fundera över hur han finansierade sitt leverne eftersom tik tok spärrade ekonomiska gåvor till honom redan 2023. Han har påstått att han inte lever på bidrag.

Varför blev han mördad nu när han hade skyddat boende? Tidigare bodde han på egen hand vad jag förstår och rörde sig fritt i Södertälje
Det är symboliskt att han blev mördad dagen innan han skulle få sin dom i tingsrätten. Någon annan hann före den svenska rättvisan.

Nu vill många utmåla honom som ett helgon som offrade sitt liv för yttrandefriheten. Han hade alla möjligheter att kritisera islam utan att göra det på det skändande och hånfulla sätt han gjorde det på. Detta att ha fläsk på koranen, sparka på den medans han gick med en fet cigarr och hånskratta. Han var ute efter att provocera och skapa kaos. Hans uppdrag var att skapa kaos och även slå split mellan människor i vårt land.

Om mordet skett på ett privat initiativ borde vi nog få reda på det rätt snart genom att någon kommer hyllas i den muslimska världen och även ha rätt till en fet belöning.

Jag tror att vi har dragit samma slutsats. Putler har ju en förkärlek för balkongmord.
Citera
2025-02-01, 23:38
Medlem
Stilichios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanach
Hur är med läcka inom polisen som avslöjade hans gömställe för mördaren?

Skyddat boende och hans initialer på brevlådan. Man behöver nog inte vara en Einstain...
Citera
2025-02-01, 23:46
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga

Det kan väl inte vara något problem? Om Tik Tok har en donationsapp i sin app som spärras, då är det väl bara för Momika att säga till sina tittare hur de istället ska gå till väga för att donera via Patreon eller GoFundMe eller Swish nån av de andra miljarderna donations/transaktionssajterna som finns?

I artikeln nedan står det att han tagit emot donationer via Paypal exvis.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/st...ngar-pa-tiktok
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in