Citat:
Ursprungligen postat av
typiskt1
Momikas "Koranbränningar" skedde inför hans online-följare, på plats mitt i Stockholm var det väl bara journalister och poliser. Helt onödigt att placera honom där ur samhällsekonomiskt och säkerhetsperspektiv. Han hade lika gärna kunnat stå på en parkeringsplats i utkanten av Enköping.
Momika hade en väldigt skum och misstänkt bakgrund i beväpnade miliser. Samtidigt var han en kaos-artad person som bland annat dömdes för olaga hot mot en han delade bostad med när han kom till Sverige.
Gränslös, gjorde vad som helst för pengar, vände han sig mot sina uppdragsgivare och hotade att avslöja dem om han inte fick mer pengar?
Min fetning:
Han kanske redan hade uppfyllt sitt syfte för sina uppdragsgivare. De behövde honom inte mer. Kanske ville han skapa mer kaos och berätta om vem som låg bakom.
Man kan fundera över hur han finansierade sitt leverne eftersom tik tok spärrade ekonomiska gåvor till honom redan 2023. Han har påstått att han inte lever på bidrag.
Varför blev han mördad nu när han hade skyddat boende? Tidigare bodde han på egen hand vad jag förstår och rörde sig fritt i Södertälje
Det är symboliskt att han blev mördad dagen innan han skulle få sin dom i tingsrätten. Någon annan hann före den svenska rättvisan.
Nu vill många utmåla honom som ett helgon som offrade sitt liv för yttrandefriheten. Han hade alla möjligheter att kritisera islam utan att göra det på det skändande och hånfulla sätt han gjorde det på. Detta att ha fläsk på koranen, sparka på den medans han gick med en fet cigarr och hånskratta. Han var ute efter att provocera och skapa kaos. Hans uppdrag var att skapa kaos och även slå split mellan människor i vårt land.
Om mordet skett på ett privat initiativ borde vi nog få reda på det rätt snart genom att någon kommer hyllas i den muslimska världen och även ha rätt till en fet belöning.