Citat:
Ursprungligen postat av
kungenslillapiga
I ärlighetens namn kan jag väldigt lite om den här teknologin, men jag läste senast idag att nordkoreanska soldater blir uppmanade att springa ut på fält och bli ihjälskjutna av drönare från Ukrainskt håll så att befälet i sin tur kan skjuta sönder drönaren. Ja, dessa drönare kommer iofs från väst men tänker att de kan vara spridda och sålda eller tagna även av ryssen.
Anledningen att jag är så fokuserad på ryssen har med Natoansökan att göra.
Sverige började diskutera om Nato ungefär mars 2022.
Den 14.4 2022 har Paludan fått svenskt medborgarskap och gör sin första koranbränning (kostade skattebetalarna 40 miljoner).Han får sedan inreseförbud
Den 18.5 2022 lämnar sossarna in ansökan.
Därefter följer en hel del tjafs
Den 11.7 2023 gör Momika sin första koranbränning vilket leder till oönskade effekter med förhöjt säkerhetsläge.
Detta bidrar till att Sverige blir fullgoda medlemmar först den 7.3 2024
Nu kommer min poäng;
x Varför tog brännandet av koranen slut efter vi blev medlemmar?
x Varför tog Momikas intresse slut och han endast sände live? Det blev hans levebröd att göra det på sociala medier men engagemanget att träffa sin publik verkar ha avtagit.
x Skulle det ha blivit sånt rabalder idag nu när Natoprocessen är över om han eldat en koran?
x Hade han blivit världskändis om inte media hade bevakat det hela så stenhårt?
x Han har antytt att andra krafter låg bakom
Kolla på videosnutten när Paludan eldar koranen utanför Turkiets ambassad idag. Inte en käft som är intresserad!
Jag hoppas det här kommer bli löst men personligen tror jag inte vi kommer få se att GM är en muslim från mellanöstern.
Momikas "Koranbränningar" skedde inför hans online-följare, på plats mitt i Stockholm var det väl bara journalister och poliser. Helt onödigt att placera honom där ur samhällsekonomiskt och säkerhetsperspektiv. Han hade lika gärna kunnat stå på en parkeringsplats i utkanten av Enköping.
Momika hade en väldigt skum och misstänkt bakgrund i beväpnade miliser. Samtidigt var han en kaos-artad person som bland annat dömdes för olaga hot mot en han delade bostad med när han kom till Sverige.
Gränslös, gjorde vad som helst för pengar, vände han sig mot sina uppdragsgivare och hotade att avslöja dem om han inte fick mer pengar?