2025-02-01, 17:42
Moderator
Morfar-52s avatar
https://sv.wikipedia.org/wiki/7-hydroximitragynin
Citat:
7-hydroximitragynin (7-OH) är en terpenoid idolalkaloid som utvinns från Mitragyna speciosa, ett sydostasiatiskt träd som fått det svenska namnet kratom.[2] Den beskrevs första gången 1994[3] och är en naturlig produkt som härrör från mitragynin som finns i kratombladet. 7-OH binder till opioidreceptorer som mitragynin, men forskning tyder på att 7-OH binder med större effektivitet.[4]
Citera
2025-02-01, 17:48
Avslutad
Jag trodde shots med detta skulle dyka upp i Sverige på inrikesshoppar m.m. och leda till att kratom blir olagligt i Sverige .. men vi hann inte så långt, lol.

Var försiktiga. Detta är mycket mer beroendeframkallande än vanligt kratompulver.
Citera
2025-02-01, 17:49
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Kratom contains two primary active ingredients, mitragynine and 7-hydroxymitragynine, which act on the brain’s opioid receptors.

Denna molekyl finns alltså i kratom i väldigt små mängder. Varje gång vi dricker kratom så får vi i oss små mängder 7-hydroximitragynin.

Förmodligen kommer denna molekyl bli olaglig i samband med att kratom blir olaglig.

Verkar vara riktigt potent molekyl i klass med tramadol och oxy.

Någon som testat? Vad tyckte ni? Dosering?
Senast redigerad av pOXE 2025-02-01 kl. 18:19.
Citera
2025-02-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pOXE
Denna molekyl finns alltså i kratom i väldigt små mängder. Varje gång vi dricker kratom så får vi i oss små mängder 7-hydroximitragynin.

Förmodligen kommer denna molekyl bli olaglig i samband med att kratom blir olaglig.

Verkar vara riktigt potent molekyl i klass med tramadol och oxy.

Någon som testat? Vad tyckte ni? Dosering?

Jag testade när jag var I staterna. Sjujävla drag i dom, man brukar säga att 20mg 7-oh är ungefär som att stoppa i sig 50-80g kratom I en dos. Skillnaden är såklart att du slipper massa växtdelar samt andra bieffekter som du får av vissa av alkaloider som kratom pulvret innehåller.

Jag förstår varför folk i staterna mer och mer börjar gå över från oxy till 7-oh, för eurofin är på samma nivå som H. Sinnessjukt är det.
Citera
2025-02-01, 18:27
Medlem
Sleepdancers avatar
Kan man köpa den lagligt alltså.
Citera
2025-02-01, 18:29
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofflan
Jag testade när jag var I staterna. Sjujävla drag i dom, man brukar säga att 20mg 7-oh är ungefär som att stoppa i sig 50-80g kratom I en dos. Skillnaden är såklart att du slipper massa växtdelar samt andra bieffekter som du får av vissa av alkaloider som kratom pulvret innehåller.

Jag förstår varför folk i staterna mer och mer börjar gå över från oxy till 7-oh, för eurofin är på samma nivå som H. Sinnessjukt är det.

Misstänkte att det var potent. Låter mycket trevligt.

Precis vad jag hade behövt när mina smärtor är som jobbigast. Den här sjukvården skriver inte ut nått till mig trotts att jag inte missbrukar nått. Använder inte droger förutom kratom ibland.

Den här kratom plantan verkar vara riktigt potent medicin planta alltså bara man plockar ut de där fina molekylerna ur den. Det är typ som att gud skapade opievallmo och som backup skapade gud kratom
Senast redigerad av pOXE 2025-02-01 kl. 18:45.
Citera
2025-02-01, 18:39
Medlem
pOXEs avatar
Nån som har gjort kratom extrakt hemma för att koncentrera mitragynine och 7-hydroxymitragynine?
Senast redigerad av pOXE 2025-02-01 kl. 18:45.
Citera
2025-02-01, 18:45
Medlem
Citat:
Misstänkte att det var potent. Låter mycket trevligt.

Hur länge håller effekten typ? Är det 1 timme som med kratom? 1 timme är lite väl kort för man vill helst ha nått som håller kanske 3-4 timmar för att inte hålla på med dosering hela tiden och öka toleransen och beroende risken.

Precis vad jag hade behövt när mina smärtor är som jobbigast. Den här sjukvården skrive inte ut nått till mig trotts att jag inte missbrukar nått. Använder inte droger förutom kratom ibland.

Den här kratom plantan verkar vara riktigt potent medicin planta alltså bara man plockar ut de där fina molekylerna ur den. Det är typ som att gud skapade opievallmo och som backup skapade gud kratom

Jag skulle rekommendera dig att inte testa. Läst skräckhistorier om folk som ska kliva av 7oh. Det är uppemot 4 gånger starkare än morfin.

Jag skulle nog säga att 7oh är mer för berusnings/pundsyfte medan kratom kan man använda försiktigt och medicinskt. Har nog aldrig läst om någon som använder 7oh efter behov utan endast i berusningssyfte
Citera
2025-02-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleepdancer
Kan man köpa den lagligt alltså.
Nej, alla form av piller gjorda av kratom är redan narkotikaklassade. Bara löst pulver är lagligt.
Citera
2025-02-01, 20:56
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Nej, alla form av piller gjorda av kratom är redan narkotikaklassade. Bara löst pulver är lagligt.

Var kan man läsa att 7-hydroximitragynin är olagligt?
Citera
2025-02-01, 21:52
Medlem
Citat:
Var kan man läsa att 7-hydroximitragynin är olagligt?
Pallar inte googla och länka men det och det andra verksamma ämnet i kratom är narkotikaklassat. Du hittar det nog
Citera
2025-02-01, 21:55
Medlem
pOXEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Pallar inte googla och länka men det och det andra verksamma ämnet i kratom är narkotikaklassat. Du hittar det nog

Mitragynin har klassificerats som narkotika av regeringen men hittar inget om 7-hydroximitragynin.
Senast redigerad av pOXE 2025-02-01 kl. 21:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in