2025-01-03, 23:17
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeneathTheSurface
Det går absolut utmärkt att ladda ner digitala spel på dessa också.

Ok! Stort tack för ditt svar. Då tänker jag att det egentligen inte finns någon anledning till att köpa ett Playstation 5 utan skivläsare då prisskillnaden inte är särskilt stor. Det handlar väl om någon tusenlapp på sin höjd.
Citera
2025-01-04, 00:06
Medlem
BeneathTheSurfaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Ok! Stort tack för ditt svar. Då tänker jag att det egentligen inte finns någon anledning till att köpa ett Playstation 5 utan skivläsare då prisskillnaden inte är särskilt stor. Det handlar väl om någon tusenlapp på sin höjd.

Nej, det finns liten anledning, helt digital spel har vissa fördelar om man köper saker som playstation portal osv så kan du starta dom remote utan att be någon sätta i rätt skiva osv.

Samtidigt disk spel kan du köpa och sälja som du vill... digitala spel som du köpt kan du ju glömma något andrahands värde på.

Utöver det så kan du ju spela DVD och Blu-ray i den om du råkar sitta på sådana... Samtidigt det går köpa till skivläsare till de digitala om man vill ha det.
Citera
2025-01-04, 13:20
Avslutad
Jag funderar på att köpa ett begagnat PS5 digital edition och har därför tittat runt lite, bland annat på Blocket.

Det är ett skämt att folk lägger ut begagnade konsoler för 5000-5500 kr när du kan få en helt ny konsol från Clas Ohlson för 5800 kr.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2025-01-04 kl. 13:24.
Citera
2025-01-06, 19:41
Medlem
Styrkelyftares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag funderar på att köpa ett begagnat PS5 digital edition och har därför tittat runt lite, bland annat på Blocket.

Det är ett skämt att folk lägger ut begagnade konsoler för 5000-5500 kr när du kan få en helt ny konsol från Clas Ohlson för 5800 kr.

Jag är helt enig med dig. Jag har till och med sett Blocket-annonser där folk försöker sälja sina begagnade konsoler för långt över 6000 kr. Man bör väl rimligen först ta reda på vad butikspriset för ett Playstation 5 digital edition ligger på innan man publicerar sin annons?
Citera
2025-01-07, 14:50
Medlem
drinksareonmes avatar
Hatar när de lägger till grejer som man inte bett om och sen varken kan ta bort eller gömma. Tänker på den där välkomst grejen på startskärmen.
Citera
2025-01-16, 19:08
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Nån som har testat nån/några av de här spelen och kan ge rek på de?

9 Clues: The Secret of Serpent Creek

FMV Murder Mystery Bundle

Sherlock Holmes: Consulting Detective
Citera
2025-01-16, 21:55
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag blev positivt överraskad när jag upptäckte att Call of Duty: Warzone är gratis att ladda ner från PlayStation Store. Superkul spel! Däremot är det ett rån att ta 939 kr för Spider-Man 2. Jag får vänta till nästa rabattillfälle helt enkelt.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2025-01-16 kl. 22:00.
Citera
2025-01-21, 22:18
Medlem
OldMemberNewNames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldMemberNewName

Folk kanske inte spelar ps5 längre?
Citera
2025-01-22, 00:14
Medlem
Citat:

Citat:

Eller också gör de det, men inte just de spelen. Har aldrig hört talas om dem och tror de är rätt obskyra och nischade. En titt på metacritic.com stärker den bilden – få publicerade recensioner, och de som finns är på sin höjd medelmåttiga. Spelen finns på många plattformar inklusive PC, så att begränsa sig till enbart Playstation 5 då man frågar om synpunkter minskar nog chansen att få svar. Kan tänka mig att den här typen av spel är populärare på PC.
Citera
2025-01-22, 10:43
Medlem
C0ws avatar
Citat:

Mitt PS5 har stått och ruttnat i flera månader... fast iofs så har jag en fet gaming pc som jag är mer aktiv på. Men med det sagt så tycker jag att den här generationen måste ha varit den sämsta och tråkigaste nånsin. Förutom typ Spiderman, Ratchet & Clank och typ 2-3-4 spel till så är den här generationen proppad med en massa remakes och remasters, och vissa av spelen är dessutom inte ens så gamla att en remake/remaster är befogat. Sen har även höjdarna på Sony indikerat att de vill fortsätta satsa på live service spel trots flopp efter flopp efter flopp... istället för att fortsätta satsa på det de gör bäst, alltså stora, grymma single player äventyr.
Citera
2025-02-01, 13:34
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Köpte mitt ps5 för nåt år sedan för 5999 men sålde av den när det krisade, så jag sitter och kikar på att köpa en begagnad konsol men vad har hänt med priserna? Hutlösa priser ju, knappt värt med tanke på scam, garanti, dolda fel och för att inte tala om tanken att alla med deras äckliga runk och svetthänder grott in i plasten…

Kanske är en dum fråga under ekonomin vi lever i just nu men är det inte lite överdrivet? Vart går eran smärtgräns för en begagnad konsol från Blocket?

Tiggarfasoner!
Senast redigerad av Panzerschlaffse 2025-02-01 kl. 13:39.
Citera
2025-02-01, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Sen har även höjdarna på Sony indikerat att de vill fortsätta satsa på live service spel trots flopp efter flopp efter flopp... istället för att fortsätta satsa på det de gör bäst, alltså stora, grymma single player äventyr.

Lite föråldrad information, tror jag allt. På senaste tiden har Sony lagt ner tre live-service-spel som var under utveckling (hos Naughty Dog, Bluepoint och Bend Studios). I den här artikeln påstås att de därmed lagt ner 8 av 12 live-service-spel som var under utveckling. Jim Ryan, som var högste chef för Playstation-verksamheten och en stor förespråkare av live-service-spel, slutade förra året. Vid det här laget har de nog accepterat att det var en gigantisk felsatsning, men det kommer förstås att ta tid att återhämta sig från den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in