2025-02-01, 00:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArnoldPalmer
Jag tyckte det var betryggande att höra svensk polis i arbete med full koll på situationen, en dag på jobbet med ett lik med sönderskjutet ansikte. Domdera hörde jag inte någon som gjorde, du är nog överkänslig för kvinnoröster.

BO bodde på Granövägen 46, i ”penthouse” lägenheten högst upp och skyttarna stod sannolikt på taket ovanför balkongen och sköt nedåt/hoppade ner efter att de knäppt honom.

Jag kan inte se något som tyder på att BO blev beskjuten från taket ovanför sig. Däremot mycket som pekar på skytten befunnit sig högt upp i byggnaden mitt emot. Kanske på dess tak.
Citera
2025-02-01, 00:25
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Det hade nog fångats på film i så fall. Stod i LT att Momikas livestream fortsatte sända medan och efter hand blev skjuten, samt att mobilen som spelade in stod riktad mot balkongen. Så hade nån skjutit Momika och sedan kommit in genom balkongdörren hade X antal tittare sett dem i realtid (och senare kunnat vittna till polisen), och dessutom hade man kunnat kolla filmen i efterhand.

Tack!

Då är vägen genom en servicelucka på taket sannolikt den väg mördaren flydde.
Citera
2025-02-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ser inte så svårt ut om man är hyfsat vig. De kan ju också ha avlossat alla skott från taket för att sedan snabbt springa tillbaka samma väg de kom. Ska bli spännande att läsa FUP när den kommer.
Se ett inlägg jag skrev för en timme sedan. Det såg ut som ett kulhål INNE i hans lägenhet. Den kan inte ha kommit från att man stod på taket och sköt. Taket på Salwans hus.
Citera
2025-02-01, 00:28
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Tack!

Då är vägen genom en servicelucka på taket sannolikt den väg mördaren flydde.

Nu ser jag i och för sig att det står i artikeln att mobilen välte när skotten hördes. Men sen står det att det är tyst tills polisen dyker upp 20 min senare. Hade nån kommit in genom balkongdörren, gått/sprungit förbi mobilen, och sedan öppnat ytterdörren, så hade det nog väsnats en del.
Citera
2025-02-01, 00:28
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Se ett inlägg jag skrev för en timme sedan. Det såg ut som ett kulhål INNE i hans lägenhet. Den kan inte ha kommit från att man stod på taket och sköt. Taket på Salwans hus.

Om skytten står på taket till grannlägenheten då, det skjuter ju ut?
Citera
2025-02-01, 00:31
Medlem
Citat:
Ser inte så svårt ut om man är hyfsat vig. De kan ju också ha avlossat alla skott från taket för att sedan snabbt springa tillbaka samma väg de kom. Det går att stå längst ut på taket till vänster om balkongen och därifrån kan man skjuta in mot balkongdörren. Ska bli spännande att läsa FUP när den kommer.
Antingen missade jag det sista du skrev eller så skrev du till där något som kan förklara vinkeln och skottet i hemmet. Fast fortfarande så gissar vi allihop. Få se om polisen kommer gå ut med några uppgifter så man får veta mer eller om det blir locket på.
Citera
2025-02-01, 00:36
Medlem
ArnoldPalmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Läs 205 sidor av tråden där majoriteten av inläggen beskylls det på att det är islamister och muslimer som ligger bakom. Dessa fem har syrianska namn, dvs kristna befolkningen. Samma befolkning av momikas egna typ. Och en av dom ska vara läkare. Folk bara kastar ut skit här känns de som

Föga förvånande är det huvudmisstanken att muslimer ligger bakom, men om det är dessa kan de ha andra motiv. Momika var en arrogant skitstövel som säkert hade många fiender, och belöningen på 2 miljoner USD och en koran i guld skulle många mörda sin egen mor för. De kanske har hjälpt gärningsmännen upp på taket mot en fet ersättning. Men det kan ju vara vilken granne som helst som varit medhjälpare, eller så har de lyckats ta sig in på annat vis.
Citera
2025-02-01, 00:38
Medlem
Hade nog hållt mig inomhus med giftpinnarna givet situationen. Röksanering lägre pris än livet. Men kände sig nog instängd.
Citera
2025-02-01, 00:42
Medlem
ArnoldPalmers avatar
Citat:
Antingen missade jag det sista du skrev eller så skrev du till där något som kan förklara vinkeln och skottet i hemmet. Fast fortfarande så gissar vi allihop. Få se om polisen kommer gå ut med några uppgifter så man får veta mer eller om det blir locket på.

BO bodde på Granövägen 46. Gå till Street view från parkeringen intill, Granövägen 51-63 Garage i Google maps. I Street view ser du BOs balkong tredje från höger. Till vänster om balkongen är ett rum, om man står eller ligger på taket ovanför kan du sikta in mot BOs lägenhet och skjuta när någon kommer ut på balkongen. Eller så står man på taket ovanför balkongdörren och skjuter BO bakifrån när han kommer ut.
Citera
2025-02-01, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Nu ser jag i och för sig att det står i artikeln att mobilen välte när skotten hördes. Men sen står det att det är tyst tills polisen dyker upp 20 min senare. Hade nån kommit in genom balkongdörren, gått/sprungit förbi mobilen, och sedan öppnat ytterdörren, så hade det nog väsnats en del.

Kan man se filmen någonstans? Det är ju ofta nån som spelar in även livestreams
Citera
2025-02-01, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Nja vi får se hur det går för hans tjej Jad* Sandb*rg nu närmsta veckorna.

*=e
KORS-KVINNAN-Youtube klippet visar att hon hade sällskap av en man invirad i Israels flagga.

Har hon nyligen ansökt om att bränna fler koraner?
Vilken märklig blandning av folk som Salman Momika kom i kontakt med.

Momika mådde inte bra, han fick hjälp av psykiatrin,

kanske blev han för skör att sköta sitt uppdrag som koranbrännare..obekväm .
Citera
2025-02-01, 00:46
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Omöjligt att samtliga skott kom från det egna taket. Eller menar du att första skottet var från tak och resterande hoppade han ner på balkongen för?

Har du sett kulhålet som är numrerat som en 3a på en viss bild? Kulhålet är inne i hans lägenhet.

De bilderna har jag missat. I så fall måste skotten ha kommit från den andra huskroppen som jag trodde först.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in