2025-01-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstigen3
Med tanke på hur svårt N har att bli gravid 🤪 (var ju typ ett under att hon blev gravid med C), så är det lite lusigt att hon i dagens poddavsnitt säger att om 5 år så tror hon att hon är gift, bor i ett hus på Ekerö och har fått 2 barn till… Mamma J håller med 😂.

Verkligen tragikomiskt🫣
Jag fattade att det var CLICKBAIT IGEN 😠 eftersom polisanmälan stod först och knappt nämndes, eller fattade jag det fel?
Det var mest det jag var intresserad av, fick det återberättat av en vän, jag vägrar lyssna på deras skitsnack just nu.

När man ljuger är det svårt att minnas allt🙄
Det var exakt min tanke när min vän berättade om N:s framtidsplaner, då sa jag, "var tog hennes "grava" pcos vägen?!?" Glömde fråga, nämnde hon ens det?

Som jag fick det återberättat så pågår polisutredningen fortfarande.
Att de sa att även om A inte blir fälld så betyder det inte att det inte hänt, förvisso sant, hade trott på det om det handlade om någon annan.
Låter som om det förbereder sig för folks ifrågasättande, eller har jag fel?

Glömde också fråga om de nämnde "nya" bevisen de "hittade"? Kanske därför det tar sådan tid? Måste vara svårt för A att göra något som "misstänkt förövare" enligt N och J och familj. Ändå ifrågasätter de hans karaktär och viljan till att ta ansvar, trots att de gör ALLT för att förstöra och förhala för honom, så ser jag det. Oavsett om A vill vara pappa eller inte så fattar väl varje människa att han måste kämpa i motvind och N med familjen H gör allt för att bidra till det . Känns inte alls bra faktiskt😔
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-01-30 kl. 20:30.
Citera
2025-01-31, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Verkligen tragikomiskt🫣
Jag fattade att det var CLICKBAIT IGEN 😠 eftersom polisanmälan stod först och knappt nämndes, eller fattade jag det fel?
Det var mest det jag var intresserad av, fick det återberättat av en vän, jag vägrar lyssna på deras skitsnack just nu.

När man ljuger är det svårt att minnas allt🙄
Det var exakt min tanke när min vän berättade om N:s framtidsplaner, då sa jag, "var tog hennes "grava" pcos vägen?!?" Glömde fråga, nämnde hon ens det?

Som jag fick det återberättat så pågår polisutredningen fortfarande.
Att de sa att även om A inte blir fälld så betyder det inte att det inte hänt, förvisso sant, hade trott på det om det handlade om någon annan.
Låter som om det förbereder sig för folks ifrågasättande, eller har jag fel?

Glömde också fråga om de nämnde "nya" bevisen de "hittade"? Kanske därför det tar sådan tid? Måste vara svårt för A att göra något som "misstänkt förövare" enligt N och J och familj. Ändå ifrågasätter de hans karaktär och viljan till att ta ansvar, trots att de gör ALLT för att förstöra och förhala för honom, så ser jag det. Oavsett om A vill vara pappa eller inte så fattar väl varje människa att han måste kämpa i motvind och N med familjen H gör allt för att bidra till det . Känns inte alls bra faktiskt😔

Känns ju som att utredningen har hållt på ovanligt länge eller? Över ett år och inget som framkommit, tar det verkligen så lång tid för ett såhär "enkelt" mål?
Citera
2025-01-31, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smultronstigen3
Med tanke på hur svårt N har att bli gravid 🤪 (var ju typ ett under att hon blev gravid med C), så är det lite lusigt att hon i dagens poddavsnitt säger att om 5 år så tror hon att hon är gift, bor i ett hus på Ekerö och har fått 2 barn till… Mamma J håller med 😂.

🤔 Tjejen som använde sin PCOS som ett argument till A då N inte var säker på om hon någonsin skulle kunna bli gravid igen och nu helt plötsligt kan man tydligen, utan problem få fler barn än ett inom en 5:års period.

Kanske mer klokt att försöka jobba med sig själv och satsa på att få en ev. "ny relation" att fungera på lång sikt innan man ens börjar tänka på syskon till C.
Citera
2025-01-31, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feltryckta
Känns ju som att utredningen har hållt på ovanligt länge eller? Över ett år och inget som framkommit, tar det verkligen så lång tid för ett såhär "enkelt" mål?

En utredning ska väl, om jag minns rätt egentligen ske så skyndsamt det bara går men det finns, vad jag vet ingen tidsgräns för hur länge en utredning kan pågå.

En bit in i förundersökningen så skickade N in mer "bevismaterial" på begäran då det hon hade uppgivit vid anmälan ej var tillräckligt för att föra ärendet vidare vilket i sig har förhalat utredningen.

Frågan kvarstår dock om N:s sk. "bevis" räcker för en fällande dom?
Tydligen ska 2 punkter av 5 vara nedlagda?

Det förefaller sig mycket märkligt att man som vittne/offer "helt plötsligt" sitter på ytterligare bevis en tid efter anmälan?...
Varför redogjorde inte N med ev. vittnen allt som hänt redan från början?

N kan gladeligen sitta och förtala och komma med personliga påhopp mot A öppet i sociala medier, poddar etc. utan att det ger några som helst konsekvenser.

N är inte trovärdig någonstans då det ofta uppdagas/uppdagats att hon talar/talat mot sig själv.

J & N retorik i sm & i deras podd talar sitt tydliga språk och är ytterligare ett bevis på hur låg nivå av förnuft och intelligens de två ligger på.

De sitter öppet, använder svordomar och utnämner sig själv till två helgon som bara gör allt Rätt medan alla andra ex. de som reagerar på deras unkna beteende utses till "hatare" eller "avundsjuka loosers".

Självinsikt saknas helt här och de är villiga att utnyttja människors nyfikenhet, slå hål på en dotter med en fredlig pappas rättighet etc. för att bringa uppmärksamhet och med det få en välfylld pengapung.

🤮🤮
Senast redigerad av Artmovie 2025-01-31 kl. 12:10.
Citera
2025-01-31, 12:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
🤔 Tjejen som använde sin PCOS som ett argument till A då N inte var säker på om hon någonsin skulle kunna bli gravid igen och nu helt plötsligt kan man tydligen, utan problem få fler barn än ett inom en 5:års period.

Kanske mer klokt att försöka jobba med sig själv och satsa på att få en ev. "ny relation" att fungera på lång sikt innan man ens börjar tänka på syskon till C.
Hon ska tydligen vara gift när hon får två barn till så då har hon nog fått relationen att funka gissar jag.
Citera
2025-01-31, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Hon ska tydligen vara gift när hon får två barn till så då har hon nog fått relationen att funka gissar jag.

Ok. Även det....

Missförstå mig rätt...
Det N har visat/visar av sig själv hittills är föga imponerande när det kommer till mognad i relationer överlag.
En flukt på sig själv och reflektion över sitt eget beteende skadar aldrig. Är man dessutom gift i syfte att leva med sin partner för evigt med barn med i bilden är det ju ännu känsligare när det kommer till ömsesidig respekt och mognad.
Drömmar med visioner kan man ha i massor, men att leva upp till dem och eller förtjäna att de förverkligas är en helt annan sak.
Citera
2025-01-31, 16:37
Moderator
Carlboms avatar
Kändisskvaller --> Youtubers, vloggare och andra videokreatörer
/Moderator
Citera
2025-01-31, 20:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Artmovie
Ok. Även det....

Missförstå mig rätt...
Det N har visat/visar av sig själv hittills är föga imponerande när det kommer till mognad i relationer överlag.
En flukt på sig själv och reflektion över sitt eget beteende skadar aldrig. Är man dessutom gift i syfte att leva med sin partner för evigt med barn med i bilden är det ju ännu känsligare när det kommer till ömsesidig respekt och mognad.
Drömmar med visioner kan man ha i massor, men att leva upp till dem och eller förtjäna att de förverkligas är en helt annan sak.
Menar du att hon inte förtjänar att få sina eventuella drömmar uppfyllda?
Eller missuppfattar jag dig trots att det låter nånstans som att det är det du menar?
Citera
2025-01-31, 20:23
Avstängd
Citat:
Tack för att du förklarar för oss, jag var lite osäker gällande tidsperspektiv angående polisutredning.

Håller med i allt du säger, självinsikt är inget någon av NH och J besitter.

En undran, vad är det som gäller här inne? Blir lite lost då jag ser att kommentarer försvinner och då blir det konstigt. Ska man ändra rubrik eller flytta tråd, förstår uppriktigt inte hur det funkar🤷‍♀️
I den förra tråden hände inget förrän det blev "tjafs" med vissa, därav funderingar. Har inte skrivit här (menar här på fb om det är oklart för någon) så länge så jag fattar inte. Sen verkar en del kunna skriva vad som🤷‍♀️ lost in translation

Det obehagliga med N och J är att det lever varandras liv på ett inte så sunt vis. Fortfarande förstår jag inte att hon inte nämner PCOS mer än när hon ville ha barn med någon som egentligen inte var mogen för det🤷‍♀️ så plötsligt mirakulöst kommer hon få fler bara för hon är gift? Förstår inte, har inte lyssnat så vet inte riktigt vad som sagts (vill inte heller förrän de talar om vad som hände som föranledde till polisanmälan).
Hon kanske menar adoption eller att den hon gifter sig med har barn sen innan🤷‍♀️
Citera
2025-01-31, 21:04
Medlem
Citat:
Hon kanske menar adoption eller att den hon gifter sig med har barn sen innan🤷‍♀️

Kanske, men med tanke på hur hon beter sig och resonerar så känns det inte speciellt nära tillhands. Hon kanske mognar, lite svårt att se det i dagsläget dock. Då hade hon insett vikten av att försonas med dotterns pappa oavsett vad hon tycker om honom. Den som lever får se.
J har ju två söner, undrar hur hon hade känt om samma sak hänt någon av dom som med A. Undrar hur hon hade känt om hon blev helt utesluten som farmor för att mamman avskyr sonen, bara en tanke. Inget jag önskar, men undrar verkligen hur hon hade gjort om sönerna blir polisanmälda och inte får vara delaktiga i sina barns liv trots att det inte utgör fara för barnet. Hade varit mycket intressant och höra det resonemanget.
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-01-31 kl. 21:51.
Citera
2025-01-31, 21:48
Avstängd
Citat:
Kanske, men med tanke på hur hon beter sig och resonerar så känns det inte speciellt nära tillhands. Hon kanske mognar, lite svårt att se det i dagsläget dock. Då hade hon insett vikten av att försonas med dotterns pappa oavsett vad hon tycker om honom. Den som lever får se.
Ja både hon som mor och han som far borde mogna till illa kvickt och ta sitt ansvar gentemot dottern och varann.
Citera
2025-01-31, 21:55
Medlem
Citat:
Ja både hon som mor och han som far borde mogna till illa kvickt och ta sitt ansvar gentemot dottern och varann.

Jag la till lite mer text och ja jag håller med, gäller båda två. Eftersom han är under polisutredning så har han mycket svårare att göra något åt det. Han har försökt, det har vi läst både på 24 och på hans instagram. Ett tag sen nu, men i och med pågående utredning så undrar man verkligen vad det är han kan göra innan den är klar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in