2025-01-31, 22:07
  #37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Jag la till lite mer text och ja jag håller med, gäller båda två. Eftersom han är under polisutredning så har han mycket svårare att göra något åt det. Han har försökt, det har vi läst både på 24 och på hans instagram. Ett tag sen nu, men i och med pågående utredning så undrar man verkligen vad det är han kan göra innan den är klar?
Ja jag såg att det tillkom text efter att jag citerade.
Ja vi har ju fått ta del av olika berättelser från olika håll osv Men det enda vi vet med säkerhet är att han inte är en del i sin dotters liv. Vad det verkligen beror på är ju upp till var och en att tro på tills man verkligen vet.

Ps: följer du J så släng iväg ett meddelande till henne, är nog enda sättet att höra hennes åsikter om det du undrade …återkom gärna med hennes eventuella svar 👍
Citera
2025-01-31, 22:33
  #38
Avstängd
Att det möjligen blir svårare att få vara med sin dotter beroende på vad polisutredningen leder fram till kan jag ta till mig.
Men att stå som pappa och ta det övriga ansvaret som exempelvis det ekonomiska har jag svårt att se att en pågående polisutredning sätter stopp för.
Citera
2025-01-31, 23:04
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Att det möjligen blir svårare att få vara med sin dotter beroende på vad polisutredningen leder fram till kan jag ta till mig.
Men att stå som pappa och ta det övriga ansvaret som exempelvis det ekonomiska har jag svårt att se att en pågående polisutredning sätter stopp för.


Fast det kunde han ju inte då han inte stod skriven som pappa från start. Något N "skröt" om att hon frivilligt inte ville ha något ifrån honom att hon inte får en krona och kommer själv ta det. Att hon är ensam vårdnadshavare och måste skydda sin dotter (från vad vill man ju verkligen veta?) Ska man ljuga och ändra narrativet gång på gång då gäller det att ha bra minne. Just saying.

Det är extremt manipulativt att först se till att han inte kan bekräfta eftersom han inte finns på papper och inte ens visste att flickan var född förrän senare på SM.

Därefter komma med nya anklagelser och "bevis" de målar upp honom som värsta våldsamma monstret, är inte det förtal innan det är utrett? Men plötsligt när familjerätt (eller vem det nu är som gör det) kräver utredning och få veta faderns namn, då plötsligt vill de att han ska ta ansvar och vara pappa ekonomiskt men inte få rätt att träffa barnet??

Rimmar väldigt illa i mina öron. Han ska bara skriva på även om anklagelser inte stämmer? Blir ju verkligen jättekonstigt. Nej kommer inte skriva till J, uppenbart att de läser här. Hade varit intressant om hon tyckt likadant om någon av hennes söner skulle gå igenom det A gör nu?!?
__________________
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-01-31 kl. 23:10.
Citera
2025-01-31, 23:28
  #40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Fast det kunde han ju inte då han inte stod skriven som pappa från start. Något N "skröt" om att hon frivilligt inte ville ha något ifrån honom att hon inte får en krona och kommer själv ta det. Att hon är ensam vårdnadshavare och måste skydda sin dotter (från vad vill man ju verkligen veta?) Ska man ljuga och ändra narrativet gång på gång då gäller det att ha bra minne. Just saying.

Det är extremt manipulativt att först se till att han inte kan bekräfta eftersom han inte finns på papper och inte ens visste att flickan var född förrän senare på SM.

Därefter komma med nya anklagelser och "bevis" de målar upp honom som värsta våldsamma monstret, är inte det förtal innan det är utrett? Men plötsligt när familjerätt (eller vem det nu är som gör det) kräver utredning och få veta faderns namn, då plötsligt vill de att han ska ta ansvar och vara pappa ekonomiskt men inte få rätt att träffa barnet??

Rimmar väldigt illa i mina öron. Han ska bara skriva på även om anklagelser inte stämmer? Blir ju verkligen jättekonstigt. Nej kommer inte skriva till J, uppenbart att de läser här. Hade varit intressant om hon tyckt likadant om någon av hennes söner skulle gå igenom det A gör nu?!?
Ligger det ingen sanning alls i den pågående utredningen? Det brukar trots allt läggas ner om det inte finns något som talar för att det kan ha begåtts ett brott.
Lite konstigt ändå.
Citera
2025-01-31, 23:36
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Ligger det ingen sanning alls i den pågående utredningen? Det brukar trots allt läggas ner om det inte finns något som talar för att det kan ha begåtts ett brott.
Lite konstigt ändå.
Absolut, men om det skickas in "nya" bevis då förlängs det om och om igen, eller hur? Dom nya bevisen kom ju långt efter från att det tidigare hette att de inga hade🤷‍♀️
Lika mycket som jag inte vill att inte bli trodd på som offer. Lika mycket vill jag inte bli anklagad som ett våldsamt monster om det inte stämmer.
Finns tre sidor, "din", "min" och det som verkligen hände. Kommer det "nya" bevis varje gång utredning nästan är klar, klart det tar tid. Känns medvetet och uträknat ut tyvärr.
Citera
2025-01-31, 23:50
  #42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Absolut, men om det skickas in "nya" bevis då förlängs det om och om igen, eller hur? Dom nya bevisen kom ju långt efter från att det tidigare hette att de inga hade🤷‍♀️
Lika mycket som jag inte vill att inte bli trodd på som offer. Lika mycket vill jag inte bli anklagad som ett våldsamt monster om det inte stämmer.
Finns tre sidor, "din", "min" och det som verkligen hände. Kommer det "nya" bevis varje gång utredning nästan är klar, klart det tar tid. Känns medvetet och uträknat ut tyvärr.
Okej…jag känner inte alls igen mig att man kan förhala en polisutredning.
Bevis är ju bevis. Påhittade bevis är ju inga bevis eftersom det ju inte går att styrka det. Då skrivs det av eftersom åklagaren inte ens tar upp något som inte går att bevisa.
Citera
2025-01-31, 23:57
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Okej…jag känner inte alls igen mig att man kan förhala en polisutredning.
Bevis är ju bevis. Påhittade bevis är ju inga bevis eftersom det ju inte går att styrka det. Då skrivs det av eftersom åklagaren inte ens tar upp något som inte går att bevisa.

Säger inte att det är påhittade bevis, säger att om det tillkommer nya bevis efter ca: ett halvår som det gjorde i detta fallet. Det är väl det de utreder då det tillkommit senare. Det utreder väl om det går att styrka och på så vis tar mer tid.
__________________
Senast redigerad av DoNotGetItTwisted 2025-02-01 kl. 00:02.
Citera
2025-02-01, 14:14
  #44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Säger inte att det är påhittade bevis, säger att om det tillkommer nya bevis efter ca: ett halvår som det gjorde i detta fallet. Det är väl det de utreder då det tillkommit senare. Det utreder väl om det går att styrka och på så vis tar mer tid.
Okej, förstår vad du menar.
Ser dock inget fel i att lämna in bevis oavsett när. Ofta är det polisen som ber om detta.
Kan ju ha varit så att N själv inte trott eller tänkt att vissa saker varit något att lämna in medan polisen efter utredningens gång har frågat om olika saker.
Citera
2025-02-01, 15:38
  #45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DoNotGetItTwisted
Kan varit så, kan också inte varit så🤷‍♀️
Du "försvarar" N med familj lite som HC gjorde/gör, känner ni varandra eller känner du familjen? Jag påstår inget, bara inte fått svar på det när jag frågat tidigare, gör du det?

Angående bevisning, för mig är det snarare från vem och varför och allt som hänt tidigare som inte stämmer. Känns extremt uträknat tyvärr, de har ju hamnat i klinch tidigare med människor, men det är aldrig deras fel 🤔

Istället har det varit ett ganska aggressivt beteende ifrån N (tydligt i sms och ännu värre när det blev avslöjat) ojojoj då blev hon mer eller mindre "galen" av hat. Ett mönster hon haft tidigare mot varje kille hon "tröttnat" på och gör slut med, då haglar anklagelser och hon är en ängel 🙄 knappast troligt.

Mot A har det varit uteslutning, förtal och karaktärsmord som begåtts anser jag, redan innan polisanmälan och familjens inblandning. Det eskalerade från henne allt efter som tiden gick och A:s försök till dialog i början, detta hånade hon honom för och ansåg han var "svag" Han fick INTE uttala sig, bara hon enligt henne, annars skulle det bli värre för honom, hennes egna ord, ja gud vilken gullig positiv liten lärka😆 "who needs enemys with a friend like that"🫣

Hon kunde varit tyst och låtit utredningen tala sitt språk. Istället förhalas det och gaslightas friskt på sm och i podd. Bara uttalandet från J med ord som, oavsett utgång så vet vi bla bla bla.". Är det ett försvarstal innan domen??

Jag hade aldrig pallat ha svärföräldrar som styrde så i kulisserna, tydligt för de flesta att det är ett problem men inte för dem, självgoda med väldigt lite självinsikt. Det har man hört i podd och i intervjuer gång på gång, storhetsvansinne. Det måste vara som N vill, annars gör hon livet surt för alla, det har hon ju även erkänt i podden hur dömande och krävande hon kan vara och i nästa andetag säga vilken "lättsam" person hon är, enligt henne ja🙄🤭 ska bli intressant och se om vi verkligen får veta sanningen, tror inte det kommer ifrån dem i alla fall.
Nej men jag försvarar väl inte någon?? Hur tänker du nu? Lite som att om man inte skriver tvärnegativt om N med familj så försvarar man😳
Jag tror vi uppfattar och tolkar saker och ting helt olika bara. Och kanske lägger vikt på helt olika saker.
Och nej, jag känner inte N, ej heller J eller A. Är ganska säker på att inte någon i den här tråden gör det.
Lägger till att jag inte känner HC heller, missade att du frågade det också.
__________________
Senast redigerad av Josefsmaria66 2025-02-01 kl. 15:47.
Citera
2025-02-01, 16:05
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Nej men jag försvarar väl inte någon?? Hur tänker du nu? Lite som att om man inte skriver tvärnegativt om N med familj så försvarar man😳
Jag tror vi uppfattar och tolkar saker och ting helt olika bara. Och kanske lägger vikt på helt olika saker.
Och nej, jag känner inte N, ej heller J eller A. Är ganska säker på att inte någon i den här tråden gör det.
Lägger till att jag inte känner HC heller, missade att du frågade det också.

Tack för svar✌️ska försöka lägga på minnet🤭och inte fråga mer.

Egentligen inte konstigt reaktion efter allt som hände tidigare i den andra tråden, men jag köper och förstår och verkligen inte meningen att trampa på tår. Jag har bara lite svårt att greppa när vissa människor (läs N och J) gång på gång ljuger en hel del, om än subtilt. Att det inte är fler som reagerar faktiskt. Jag fötstår att man försvarar sitt barn, hon som socionom/kurator borde vara en förebild istället för att elda på N:s självgoda betende. Det J gör nu är en björntjänst mot N. Min sympati ligger hos lilla C och hennes pappa och hans föräldrar. Måtte det bli överstökat snart och och en lösning för lilla C❤️
Citera
2025-02-01, 21:48
  #47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Josefsmaria66
Att det möjligen blir svårare att få vara med sin dotter beroende på vad polisutredningen leder fram till kan jag ta till mig.
Men att stå som pappa och ta det övriga ansvaret som exempelvis det ekonomiska har jag svårt att se att en pågående polisutredning sätter stopp för.

Kan det vara en anledning till att A och J slutat följa varandra? Att det blivit fnurra på tråden för att han börjat ta sitt ansvar? Eller vet någon vad som hänt där?
Citera
2025-02-01, 23:04
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esseret
Kan det vara en anledning till att A och J slutat följa varandra? Att det blivit fnurra på tråden för att han börjat ta sitt ansvar? Eller vet någon vad som hänt där?

Såg också detta par dagar sedan, tänkte det kommer väl upp snart om vad som hänt där. Man avföljer inte varandra utan anledning. Såg på hennes story att hon var på begravning. Jag reagerade redan när A:s vän från LI fyllde 30 och såg inte J med honom. Som du, undrar om någon här vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in