Citat:
Ursprungligen postat av
fluff995
Betalvägg, så jag kan inte läsa artikeln. Men fattar jag rätt så är det en person LT intervjuar som säger att det tar 20 minuter från det att Momika skjuts, tills polisen är på plats.
Vittnet kan naturligtvis ha missbedömt tidsrymden, men stämmer det att det tog polisen 20 minuter att ta sig till en skyddad bostad är det en skandal på gränsen till suspekt. Troligtvis har det inte heller dröjt särskilt länge innan en anmälan inkommit till polisen, eftersom boende i huset tidigare vittnat om att de hörde smällarna väldigt väl. Så de bör följaktligen ha ringt polisen väldigt snabbt.
Det tog alltså polisen 20 minuter att titta till Sveriges förmodligen mest utsatta man.
Har det framgått att det faktiskt var skyddad bostad? Jag menar att ha skyddade personuppgifter och skyddad boende är två helt separata saker.
Salwan struntade att få beskydd eftersom kravet var att bla. Sluta upp med tiktok som kunde avslöja hans plats men detta vägrade han. Han ville leva livet som han själv behagade men samtidigt klagade på att han inte fick skydd. Han medverkade inte till det direkt.