2025-01-31, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doktordonka
Precis. Och jo ja, det må vara en långsökt sak att döda för, men man ska inte helt utesluta det.

Däremot. OM man inte tar ner det i tid så är man bannemig inte kristen.
Nej exakt . Det är ingen som har staken uppe nu
Citera
2025-01-31, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Här är en bättre bild utan lås.
https://www.bostadsval.se/hyra-lagen...a8c6e122625f7a
Tack!
Hur kan man ha en skyddad man boende så? Extra farligt just för det var högst upp
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Här är lite balkong bilder.

Balkongen:
https://imgur.com/a/balkongen-9JV6qJV

Balkong2:
https://imgur.com/a/balkongen2-Ka86k92
Stort tack
Det är dessa jag tänkte på
Kunde även stå på bordet och skjuta över kanten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aaashkaash
Salwan var med i en kristen milis som slakatade muslimer i Irak innan han fick uppdrag att komma till Sverige och skapa kaos

Märkligt att det då står att han var med i en shiitisk millis. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...odsskjutningen

Men vi om leker på ditt påhittade spår så är det väl bara bra att kristna organisera sig därnere istället för att låta sig själva vara offer för muslimska religiösa utresningar. Det där att kristna och muslimer lever i fredlig samvaro där nere är bs, genom historian har man kunnat läsa att det skett mängder med utresningar från muslimska extremister mot kristna som har minskat rejält.
Citera
2025-01-31, 20:53
Medlem
tomyhockeys avatar
Jag tror staten sket i att skydda han med poliser för det kostar mycket pengar .
Citera
2025-01-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jonkebonke
Den här skjutningen kommer inte att lösas. Inte en chans!
1. Av politiska skäl. Ponera att om myndigheter får tips om att en namngiven stat ligger bakom detta så finns det inte en rimlig möjlighet att myndigeter vill bita i den surdegen. Det skulle brännas svenska flaggor, kastas molotovcoctails mot svenska ambassader och andra svenska intressen i hela arabvärlden och risken är att terroristattacker ökar exponetiellt i Sverige typ mot konserter och sånt som drar folk!.

2. Av polisiära skäl. Anta att polisen får tips om en namngiven gärningsman/ kriminellt nätverk hur skall då polisen agera? Du kommer att organiseras uplopp med bilbrännigar, plundringar och blåljussabotage. Det vet vi sen förut hur galna mena-folket är!

Tror någon att polisen orkar med månader av ständiga uplopp i alla städer med många islamister och muslimer i det här landet? Finns det ens resurser att bemöta alla dessa tokregiösa aggresiva araber?
Är det inte enklare för polisen att avskriva ärendet pga utredningsuppslag saknas?

Citat:
Vad var det jag sa. Alla fem är släppta. Även 45-åringen som ertappades med vapen.

Jag är säker på att ingen kommer att bli fälld för det planerade och överlagda mordet på Salwan Momika, möjligen 45-åringen kan åtalas för vapenbrott, men utan att åtalas för mordet på Salwan Momika.

Jag tror själv att alternativ 2 jag angav motiverar åklagaren( pga. Instruktioner uppifrån) att ange brist på spaningsuppslag. Och här någonstans står Sverige i dyngan upp till knäna.

Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Nu är alla 5 släppta. Det var alltså fel personer polisen gripit vilket jag och några till misstänkte redan igår
Vi ska inte vara helt säkra på att det var fel folk som greps.
Ja, ja vet, jag får väl ta av mig min foliehatt.
Citera
2025-01-31, 20:57
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Om han ville dö så kunde han nog bara åka till Botkyrka och ställa sig där och bränna en koran utan att söka tillstånd
Han går runt i Södertälje och muckar, han är lika korkad som paludan. Paludan tror han är säker i Danmark.
Citera
2025-01-31, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
Jag tror staten sket i att skydda han med poliser för det kostar mycket pengar .
Inte omöjligt, men jag tror mer på resursbrist på personal.
Citera
2025-01-31, 20:59
Medlem
Skytten måste gått ner på taket hos grannen och skjutit/klättrat över därifrån och sen hoppat upp den vägen .. lite för långsökt att dom ska stått på ett annat hus
Citera
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Jaa, synnerligen egendomliga gripande.

Inte minst med tanke på vad vi faktiskt känner till. Vilket mycket starkt pekar på att skytten var placerad i huset mitt emot och då mest sannolikt på dess hustak.

https://ibb.co/VWQJ06bD
Mycket egendomligt alltihop!

Om det inte är en stat som beställt mordet så är det en person som drivs av hat, hämnd och/eller belöningen. Denne person borde lämna landet fortast möjligt och kontakta dem i Irak som utfäst belöningen på 2 miljoner dollar + en 2 kg tung koran i guld
Denna utförare borde kunna bevisa att det är vederbörande som utfört dådet i annat fall kan nån annan ta på sig det med tanke på prispotten. Då kommer bilder spridas på Momikas döda kropp. Denna "någon" borde sedan hyllas som hjälte i hela den muslimska världen. Detta borde även nå oss inom kort

Om inte ovanstående sker inom någon vecka så står jag fast vid min övertygelse att det är främmande makt som står bakom. Blickar då österut.
Citera
Medlem
redbullosodas avatar
Citat:
Har skyddat boende och går ut på balkongen och röker, rena rama självmordet.
Dom stod och väntade på honom.
Citera
2025-01-31, 21:02
Medlem
Citat:
Inte omöjligt, men jag tror mer på resursbrist på personal.

Citat:
Han fick beskydd, som avtog. Detta eftersom han inte levde upp till villkoren. Bland annat skulle han sluta livea på tiktok och lägga upp saker och ting som skulle avslöja hans plats men detta vägrade han eftersom hans svarta inkomst bestod av bla. Tiktok gåvor. SÅ, vad skulle vitsen med beskydd vara när han konstant avslöjade sin plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in