2025-01-31, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av fluff995
Låter ju lite omständigt att han skulle livestreama sin egen skenavrättning. Hade man velat fejka Momikas död hade man väl i princip bara behövt gå ut i media och säga "tyvärr så blev Momika mördad igår, när han befann sig på en hemlig plats". Kanske inte fullt lika trovärdigt, men om nuvarande skeendet är fejkat är det ju iallafall väldigt taffligt gjort.
- Det är genialt gjort. Därför att mängder med människor säkert såg - och trodde.
Citera
2025-01-31, 18:43
Medlem
Jahopp, då lutar det åt två hypoteser som är mer troliga:
1. Han blev avrättad av SÄPO.
2. Han blev fakeavrättad och har en ny identitet i norr.

Som någon annan skrev så är det inte sannolikt att någon stenkastande inavel skulle hitta hans hemliga dress och träffa honom i huvudet med 5 skott från långt håll när han går ut för att röka...
Citera
2025-01-31, 18:44
Medlem
Driftstopps avatar
Finns ingen värre stad än södertälje och där sätter man den här personen som"skyddad"
Ungefär som att sätta en afrikan i by full med ku klux clan medlemmar.
Senast redigerad av Driftstopp 2025-01-31 kl. 18:47.
Citera
2025-01-31, 18:45
Moderator
OYs avatar
Tråden är inte en chat eller ett klotterplank.

Det ställs krav på kvalitet och läsvärde.

/Mod
Citera
2025-01-31, 18:47
Medlem
Säpo dödade Momika.
Citera
2025-01-31, 18:47
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R1D2

Som någon annan skrev så är det inte sannolikt att någon stenkastande inavel skulle hitta hans hemliga dress och träffa honom i huvudet med 5 skott från långt håll när han går ut för att röka...

Är du nyinflyttad här i Sverige eller?

Räcker ju med ett (1) samtal från en polisman eller tjänsteman inom rättsväsendet till valfri organisation som ville ha ihjäl Momika, så hade dessa fått all information de behövt. Och rättsväsendet läcker uppenbarligen som ett såll, eftersom vi fått otaliga exempel på detta redan.
Citera
2025-01-31, 18:49
Avstängd
Unobosss avatar
Som jag förmodade. Detta fall blir aldrig löst.
Mördarna har redan lämnat landet.
Citera
2025-01-31, 18:50
Avstängd
Tanachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss

Korrekt. De bör vara i Bagdad inom två dygn efter frisläppandet.
Citera
2025-01-31, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lappaz
Ja - det finns inikationer på det. Han hade nog redan fått asyl i USA.
Passande situation att skenavrätta honom för att flytta på stört.
Och vad har du för tillhörande teori eller förklaring till tajmingen? Dagens innan han skulle få en dom. Vad nu domen skulle kunna vara, böter? Enligt Aftonbladet ville man inte döma honom till samhällstjänst pga en hotbild mot honom.

Det stod även att samma år som han brände koranen så gjorde tik tok så att möjligheten att donera till honom försvann.
Senast redigerad av Liljor 2025-01-31 kl. 19:08.
Citera
Medlem
Mindbusinesss avatar
Enligt uppgifter till LT visste bostadsrättsföreningen som äger fastigheten inte om att Salwan Momika bodde där.
Klart är alla fall att Momika på sin postlåda utanför lägenheten på åttonde våningen i Hovsjö hade sina initialer på postlådan. Dörren är nu märkt med en skylt med texten avspärrat.
https://www.lt.se/2025-01-31/misstan...-till-boxaren/
Citera
Medlem
Citat:
Jag är benägen att hålla med. Möjligen kan dom 5 släppta varit inblandade genom att förvilla. Mig veterligen har ingen insats gjorts vid gränsen för just detta.
Citera
2025-01-31, 18:57
Citat:
Njaee - det var nog inget mord alls.
För mycket tyder på att Mo*mika blivit skenavrättad.
Läser man och följer tråden ser man att det funnits anledningar till att Mo*mika samlat pengar för att anlita , ha en amerikansk advokat. Dessutom finns inga bevis på att Mo*mika faktiskt avlidit. Hans live chat bevisar inte ett dödsfall av honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in