2025-01-19, 09:01
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlie-White
Dom som har jobb man inte kan jobba hemifrån med då? Som måste gå upp tidigare och åka till arbetsplatsen?
Som alltså förlorar t.ex 2 timmar i resväg varje dag som inte är betald?

Har en vän som jobbar hemifrån. Han jobbar väll aktivt 2 timmar om dagen, resten av tiden spelar han datorspel.
Han får alltså betalt för att sitta och spela under arbetstid medan andra vänner står och sliter på byggen.

Byt jobb säger ni, men nån måste endå vara på den arbetsplatsen.

Nej, obligatorisk närvaro på alla jobb är mina 10 cent.

Grymt, så bara för du inte är kompetent nog till en tjänst man kan göra hemma, är det dåligt? Du utgår från en person du känner.

Din kompis kommer bli påkommen, han kan spela datorspel och luffa även om han är på kontoret. Hans företag verkar kassa på att följa upp det han antas skall leverera.

Jag jobbar enbart hemma, käkar aldrig lunch, tar aldrig fikaraster osv. I stället kanske jag gör ett ärende nån gång. Med det sagt, jag levererar nog 40 procent bättre hemifrån än en arbetsplats där fika å lunch verkar vara obligatoriskt.

Alla kan inte jobba hemma fattar väl alla, men det finns yrkesgrupper som kan göra detta, antingen är du intelligent nog att ingå i en sådan, eller så är du inte det.

Folk med MENA-IQ verkar inte kunna förstå den här situationen
Citera
2025-01-19, 09:04
Medlem
haresEars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svenebanan101
Herregud vad många här inne som SJUDER över att andra har det bättre och får jobba hemma. Klassisk Flashbackboomers

Förklara vad ordet boomer har med det här att göra? Tippar på att det är fler sk boomers, som används helt fel, som arbetar hemma än på kontoret.

OK boomer?!
Citera
2025-01-20, 21:14
Medlem
Tyvärr så är det så att anställda ofta är barn som behöver övervakas. Bara att kolla på hur många som kör fler än ett remotejobb samtidigt.
Citera
2025-01-30, 18:28
Medlem
Försökte skicka en spontanansökan till Spotify, men verkar ej gå. Tråkigt. Jag hade gärna velat fått in en fot i det företaget, även om det innebär att börja från botten och sedan jobba mig upp.
Har inga barn heller så det är ju perfekt :P
Citera
2025-01-30, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8978wxu642
Tyvärr så är det så att anställda ofta är barn som behöver övervakas. Bara att kolla på hur många som kör fler än ett remotejobb samtidigt.

Hur många är det? Har svårt att tro att det är speciellt många...
Citera
2025-01-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Hur många är det? Har svårt att tro att det är speciellt många...

När ämnet diskuteras så skryter folk om det hela tiden. Jag tror tyvärr det sker för ofta. Säkrast att hålla remotearbetande kort tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in