Citat:
Ursprungligen postat av
Orcinus-orca
Samma problem här, mitt postombud ligger i en butik dubbelt så långt bort som mina två närmsta ombud. Förstår inte alls logiken i det här. Då det ligger i en galleria så är det oerhört jävla omständligt att hämta ut paket där, så något man helst vill undvika. Ett av ombuden ligger däremot i en butik jag besöker regelbundet och kan man välja så väljer jag självklart det som utlämningsställe. Det kräver dock att leverantören betalar för tjänsten att välja utlämningsställe. Jag tror detta är en strategi för PostNord att få deras kunder att betala för tjänsten, då många annars väljer bort nätbutiker som annars bara levererar till ditt ombud. Problemet är att beställer man från utlandet så hamnar skiten hos ombudet jag inte vill ha att göra med, då dessa i de allra flesta fall inte har något avtal med PostNord. Undantaget Amazon och liknande.
Orkar man hålla på med det, så kan man kontakta avsändande företags kundservice i omedelbar närhet av beställningen och be dom att välja det ombud man önskar. Det har fungerat med Autodoc i Tyskland.
Men vem fan orkar hålla reda på det vid varenda beställning... Hos varenda företag man råkar göra en beställning hos.
Angående strategi, antigen ska då Postmord ha in extra slantar från det avsändande företaget, eller också ska mottagaren betala 39 kr för att i efterhand få det förbannade paketet flyttat till "rätt" ombud.
Dom jävlarna kidnappar paketen och belägger dom med lösensumma...
Jag får ta bilen och köra 3,2 mil för att hämta mina paket hos fel ombud
i en annan kommun, när jag annars kan stanna och plocka upp det på vägen hem från jobbet.