Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Joe Rogan är lite överdrivet, men helt rätt i att de flesta som uppnår åldern 55-60 är äldre och svagare än de är för att de inte har tränat och motionerat. Förslappade helt enkelt, vilket är ett fenomen man kan hitta långt ner i åldrarna nästan ända ner till barnens nivå.
Jag känner till många som är över 50 år som är mer fysiskt aktiva och gör mer aktiviteter varje dag än de flesta yngre gör. Det inkluderar givetvis även arbete.
Att se en 55 åring som utan vidare går 5 km enkel väg för att storhandla mat och sen bär hem det som om det vore det mest naturliga i världen och sedan se en 25 åring som tar bilen och gör samma sak, men tycker det är jättejobbigt är en lärorik iakttagelse.
Kan bara hålla med: Själv är jag äldre än Joe Rogan men har inga bekymmer att cykla till jobbet eller gå några mil med packning:
Dessutom ser jag mig som en soffpotatis:
Men håller man på att träna så håller man formen länge: Vet många som är i bra for trotts att de är närmare 60 än 50 även en bit över 60:
Så att som 57åring ha en skaplig fysik är inte så extremt: Däremot så efter 65-70 brukar det gå utför:
Däremot är det betydligt svårare att bygga upp en bra fysik med åren: En 25åring kan ganska snabbt bygga upp sig ordentligt: En 40åring tar längre tid på sig och når inte samma resultat: Som 55åring kan man väl bättra på kondisen men inte bygga en bra fysik och som 70åring får man kämpa för att över huvud taget hålla sig i form.