2025-01-27, 13:35
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Jag är också snart 60, musklig som attan utan att gymma och preparat, inte ens armhävningar eller sittups har jag gjort på 20år

Jag vill nog se en bild på fysiken innan jag tror på det rakt av.
Citera
2025-01-27, 13:43
Medlem
Jag är 60 och slår lika hårt på säcken som när jag var aktiv.
Däremot har jag tappat uthålligheten i benen fullständigt.
Citera
2025-01-28, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Jag vill nog se en bild på fysiken innan jag tror på det rakt av.
Det där låter suspekt
Citera
2025-01-28, 04:45
Medlem
Majsmannen2s avatar
Vi har ju Gunde Svan.

Men 57 år behöver inte alls vara en sådan hög ålder sålänge du inte drabbats av lathet och lättja.

Tror det mest handlar om att många ger upp efter en viss ålder framför att fysiken säger stopp.
Citera
2025-01-28, 06:59
Medlem
Rätt många influensers i ålderspannet 50-60 som fått imponerande fysik senaste åren.

Synd att ingen kom på att isbad gav samma effekt som olagliga sprutor tidigare.
Citera
2025-01-28, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Vi har ju Gunde Svan.

Men 57 år behöver inte alls vara en sådan hög ålder sålänge du inte drabbats av lathet och lättja.

Tror det mest handlar om att många ger upp efter en viss ålder framför att fysiken säger stopp.

Fysiken sätter inte stopp men bromsar på alla möjliga sätt när man blir äldre.

Man kan jobba emot det med träning och kost men bara minska effekterna av åldrandet.
Senast redigerad av poiuy1298 2025-01-28 kl. 08:26.
Citera
2025-01-28, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Laglig TRT behandling, schysst kost och dessutom så har han alltid gillat att träna och hålla igång.

Minns inte exakt vilket år han fick upp ögonen för BJJ / SW men han har ju tränat väldigt länge nu (ryktet säger att han har en fullsize Octagon hemma i garaget som han och polarna rullar runt i) och han fick väl sitt svarta bälte runt 44 års ålder tror jag.

Dessutom höll han väl på med Taekwondo som betydligt yngre och var väl dessutom hyfsat bra på det så det är ju en kille som alltid har gillat att träna och hålla sig i form på ett eller annat sätt.

Laglig dos?

Det finns inget som heter "laglig dos" - antingen tar man testo eller så tar man inte testo. Man kan ta det av olika anledningar - Joe verkar ta det för att bygga muskler.

https://fastlifehacks.com/joe-rogan-...-trt-protocol/

Citat:
Rogan says he started testosterone replacement therapy (TRT) at age 37/38, originally using testosterone creams, which weren’t very effective.

Then at 39 he progressed to weekly injections, under the close supervision of his doctor.

During his 2021 podcast, he mentioned he now injects testosterone every 3 days, using an insulin needle, which is smaller than the needle doctors typically suggest. This 3-day approach more closely resembles our natural testosterone cycles, compared to injecting once per week, which is often suggested.

Ingen får testo injecerat var 3:e dag för att motverka sjunkande testo-nivåer med åldern. Det gör man för att kunna bygga muskler.

Han tar dessutom HGH enligt han själv vilket är förbjudet i USA.
Citera
2025-01-28, 09:02
Medlem
Joe Rogan är lite överdrivet, men helt rätt i att de flesta som uppnår åldern 55-60 är äldre och svagare än de är för att de inte har tränat och motionerat. Förslappade helt enkelt, vilket är ett fenomen man kan hitta långt ner i åldrarna nästan ända ner till barnens nivå.

Jag känner till många som är över 50 år som är mer fysiskt aktiva och gör mer aktiviteter varje dag än de flesta yngre gör. Det inkluderar givetvis även arbete.

Att se en 55 åring som utan vidare går 5 km enkel väg för att storhandla mat och sen bär hem det som om det vore det mest naturliga i världen och sedan se en 25 åring som tar bilen och gör samma sak, men tycker det är jättejobbigt är en lärorik iakttagelse.
Citera
2025-01-28, 09:30
Medlem
Jachins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikaelTyson
Joe Rogan är minst sagt en förebild och levande bevis på att ålder är bara en siffra. 57 år gammal svart-bälte i brasiliansk jiu jutsu. Dessutom med en kropp av en body builder. Hur lyckas han i den åldern?

Joe går på TRT som i praktiken i USA innebär en ren AAS-kur. Han har även sagt att han använder tillväxthormon om jag inte missminner mig.
Citera
2025-01-28, 09:36
Medlem
Computerzs avatar
Grova mängder testo o annat. Ingen normal kropp för en 57-åring så klart. Sen tränar han stenhårt och käkar säkert bra. Men han är ingen "natty" om ni tror det.
Citera
2025-01-28, 10:26
Medlem
Majsmannen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Fysiken sätter inte stopp men bromsar på alla möjliga sätt när man blir äldre.

Man kan jobba emot det med träning och kost men bara minska effekterna av åldrandet.

Precis.

Just att fysiken bromsar på alla möjliga sätt plus att jag upplever människor generellt ger upp att jobba på sin fysik, den kombination är olycklig då det egentligen skulle behöva vara precis tvärtom.

Att du borde tänka ännu mera på både vad du stoppar i dig och din rörelse, ju äldre du blir.

Lever du med träningen nära till hands då känner du allt eftersom du blir äldre vad som är okej och inte okej att göra för att inte rasera din kropp och hälsa.
Senast redigerad av Majsmannen2 2025-01-28 kl. 10:31.
Citera
2025-01-28, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Majsmannen2
Precis.

Just att fysiken bromsar på alla möjliga sätt plus att jag upplever människor generellt ger upp att jobba på sin fysik, den kombination är olycklig då det egentligen skulle behöva vara precis tvärtom.

Att du borde tänka ännu mera på både vad du stoppar i dig och din rörelse, ju äldre du blir.

Lever du med träningen nära till hands då känner du allt eftersom du blir äldre vad som är okej och inte okej att göra för att inte rasera din kropp och hälsa.

Ja - eller så gör man allt det du säger OCH pumpar sig full med testo och tar HGH och får ännu bättre resultat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in