2025-01-18, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Inget jag direkt somnar av nej.
Det är inga problem.

Okej men du kanske har fått det för andra grejer?

Citat:
Ursprungligen postat av 1000RopparOch1Yxa
Blir svårt sömnig i slutet av ruset vid högre doser 2-3 gram utspritt under dagen.

De e klart du trycker ju ändå i dig endel så du borde bli sömnig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Sover som en kratta på gaba, dricker dock mycket alkohol så det kan ha med saken och göra självklart.

Men gabat drar ner på min sömnkvalite

Vad har du fått gaba utskrivet för?

Sammanfattningsvis så verkar det inte vara några större problem i samband med alkohol.
Citera
2025-01-18, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willysplus
Okej men du kanske har fått det för andra grejer?

De e klart du trycker ju ändå i dig endel så du borde bli sömnig.

Vad har du fått gaba utskrivet för?

Sammanfattningsvis så verkar det inte vara några större problem i samband med alkohol.

Jag blir sömnig av 1000mg också, det motsvarar ju 333mg pregabalin. Så yeah blir absolut sömnig men det är alltid i slutet av ruset. Blir ofta att jag sover middag sas.
Citera
2025-01-18, 18:26
Citat:
Ursprungligen postat av Willysplus

jag har tagit en tablett gaba ibland dan efter när jag gått lite fört hårt på sponken, man blir skönt småsomnig och avslappnad i kroppen.. slipper dom där ofrivilliga ryckningarna och ångesten man får när man nyktrat till
Citera
2025-01-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Passa dej för kramperna bara, jag får hemska kramper om jag tar för mycket. Och toleransen.

Jag tar aldrig mer än 2100mg
Citera
2025-01-18, 19:10
Medlem
Jag får gabapentin mot nervsmärta och den hjälpte mig att sluta med stesolid förra året som jag ätit i över 20år.
Helt fri från stesolid och äter gabapentin endast då den hjälper mot min ångest också.
Jättebra medicin.
Citera
2025-01-18, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billybilsson
Jag tar aldrig mer än 2100mg
Ok, jag har som dagsdos utskrivet 1800mg på 3 tabletter. Men det är nice att ta dem på en gång med. Men kramperna. 🧐
Citera
2025-01-18, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bkk2024
Jag får gabapentin mot nervsmärta och den hjälpte mig att sluta med stesolid förra året som jag ätit i över 20år.
Helt fri från stesolid och äter gabapentin endast då den hjälper mot min ångest också.
Jättebra medicin.
Stesolid, en jävla destruktiv medicin. Glad att höra att Gabapentin, Lyrika light kan hjälpa dej.
Citera
2025-01-28, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Ok, jag har som dagsdos utskrivet 1800mg på 3 tabletter. Men det är nice att ta dem på en gång med. Men kramperna. 🧐

Vad menar du med kramper? Det är ju en "epilepsi" medicin?
Citera
2025-01-28, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanonklas
Är du så känslig ? Tråkigt. Se mitt andra inlägg, aldrig tänkt på kramp ens. Blandar inte med något som kan sänka tröskeln. Kanske du gör.

Sänka tröskeln? Vad innebär det?
Citera
2025-01-30, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Billybilsson
Vad menar du med kramper? Det är ju en "epilepsi" medicin?
Det är en form av drog med, om du inte visste det redan. 🙂
Nä jag får lätta kramper, sendrag, av medicinsk dos, och hemska kramper av överdos. Kanske att jag är känslig för det.
Beroende är inget jag känner av, psykiskt. Ingen avtändning heller. Bara Den jävla krampen mitt i natten. Jag kommer att sluta med det nu, även om det har vissa fördelar med humöret och munlädret.
Citera
2025-01-30, 21:15
Medlem
KringExs avatar
Är det någon som har testat ta Gabapentin analt?
Citera
2025-01-30, 23:19
Medlem
Kryptiskbimbos avatar
Kan gaba ha långvariga negativa effekter? Började ta det när jag var 12 och fick då utskrivet en dos på 1200mg/dag av min läkare, värt att nämna att jag inte var så stor storleksmässigt heller. Har sedan medicinerats till och från i varierande doser under ca 9 års tid med gabapentin. Nån som vet hur det kan påverka en?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in