2025-01-27, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blicka364
Nej att leva tillsammans betyder normalt inte att hela familjen ska dansa runt den enas barndomstrauma och tvingas leva i det.
Det är Jocke som driver det här dramat och har gjort det i minst åtta år nu. Jonna har öppet pratat om hur hon måste hantera familjen.

Då måste du alltså lyssna på sanningen måste fram? där berättar ju också Jonna att hon accepterar att situationen är som den är, men vem önskar inte en frisk respektive som mår bra?
Jag tycker ni misstolkar Jonna ganska mycket, hör det ni vill höra.
Citera
2025-01-27, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Nu ljuger du.
Användaren Jocke hängde ut vintern 2023 hade inte skrivit till Jocke privat, och började plötsligt försvara allt jocke gör efter uthängningen.
2 av de 3 Jocke eftersökte våren 2024 har inte skrivit till Jocke privat. Den 3dje vet jag ingenting om, så där kan jag inte säga om användaren gjort det eller ej.

Absolut att folk som kanske har flashback konton även kontaktar Jocke privat. Men att ljuga för att försöka rättfärdiga Jockes jakt på flashbackare är bara löjligt.

Jag vet vem du menar och nu är ju den personen nära Jocke, du vet att dom kunde prata med varandra som vuxna människor och insåg att dom gillade varandra som vänner.

2 personer har skrivit många spam meddelanden till Jocke men den tredje personen gick helt över styr.
Jag ljuger inte jag har sett konversationer på allting och det inte bara jag som har gjort det.
Citera
2025-01-27, 21:17
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Men man kan ju inte alltid undvika saker, det händer saker i vardagen som kan påverkar, har man dessutom inte verktygen så är det ännu svårare.
Det märks att du inte lider av det själv för då hade du fattat.

När nån lider av PTSD efter ett krig tex. så kan dom vakna upp mitt i natten och få en flashback och tror då att dom är med i krig igen. Så ser ptsd ut.

Med Jockiboi så grundar sig traumat i att han hamnade på fosterhem tillslut eftersom han inte fick fortsätta slå familjen och fosterföräldrar , skolbarn och lärare.
När Jockiboi får ptsd så vaknar han upp mitt i natten och vill slå alla i sin familj, eller hänga ut dom.

Så visst har Jockiboi prsd , men jag skulle inte beskriva den som en normal ptsd.

Mer som en psykopatisk hämndtvångstanke som gör att han vill återuppleva "traumat" om och om igen eftersom det var inte hans fel att han var en våldsam psykopat under sin uppväxt.
Citera
2025-01-27, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
Jag är intresserad och utbildad i psykologi. Jag tycker han är en intressant man. Jag har faktiskt gillat honom ända fram till mobbingen och uthängningen av hans bror. Där man fick se en sida som följer ett tydligt mönster om man betraktar historien. Lustigt nog har jag själv diagnosen ptsd. Fast den blivit avsevärt bättre har jag ff kvar lättskrämdheten och känslighet för plötsliga ljud. Även mardrömmar i perioder. Ptsd är oftast inte en diagnos som kvarstår i intensitet hela livet.du skall heller inte blanda ihop ptsd med tex ett övergivenhetstrauma. Jocke klarar av att resa och jobba med det han finner roligt. Medans Jonna själv beskriver att hon många ggr fått åka själv på saker el resor för att ge barnen en normal barndom. Jag har dessutom bott i både fosterhem och familjehem, så jag förstår mer än du tror. Fast Jocke beskriver sin vistelse i familjehemmet som god är det inte sanningen för alla barn. Det är själva övergivenheten han upplevt och upplever som är hans sår. Jag tror dessutom att jag skriver till den person jag beskriver nu.

Då är vi lite i samma situation.
Och jag vet att ptsd kan vara olika från person till person tex jag kan få ren panik av en lukt på en parfym, sömnen kan vara ett helvete.
Jag tycker ändå han börjar försöka göra såna saker som gör att han får ångest tex
Spela in dokumentären där mycket kom upp säkerligen, besökt morfars grav osv, men det går inte fort.
Jag vet att Jonna sa så men hon säger också att hon accepterar läget, hon är fantastisk men hon vet att Jocke skulle göra samma sak för henne, det var en tid där hon inte mådde bra.
Man ger och tar i ett förhållande.
Jocke går ju hos psykolog nu så han kan säkert börja må bättre men delar finns alltid kvar.
Och det fanns ju också en period där Jocke inte kunde flyga men det kom han över.
Jag förstår att han söker svar från barndomen som han aldrig kommer få från mamman men han har fått det genom soc papperna en del iaf, men av sin pappa har han fått en förklaring men det är fortfarande svårt att träffa honom men han vill att pappa ska finnas i barnens liv.

Tack för att du ändå kan föra en vettig diskussion.
Citera
2025-01-27, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
När nån lider av PTSD efter ett krig tex. så kan dom vakna upp mitt i natten och få en flashback och tror då att dom är med i krig igen. Så ser ptsd ut.

Med Jockiboi så grundar sig traumat i att han hamnade på fosterhem tillslut eftersom han inte fick fortsätta slå familjen och fosterföräldrar , skolbarn och lärare.
När Jockiboi får ptsd så vaknar han upp mitt i natten och vill slå alla i sin familj, eller hänga ut dom.

Så visst har Jockiboi prsd , men jag skulle inte beskriva den som en normal ptsd.

Mer som en psykopatisk hämndtvångstanke som gör att han vill återuppleva "traumat" om och om igen eftersom det var inte hans fel att han var en våldsam psykopat under sin uppväxt.

Du har fel.
Och hur fan vet du att han vaknar upp och vill slå sin familj? brukar du sova över där eller?
Du lägger skulden på ett barn, ett sånt litet barn vill inte döda sin familj dom vill bli älskade.
Du borde verkligen besöka en psykolog själv.
Citera
2025-01-27, 21:38
Avstängd
Crabby88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Till jonnas försvar har hon flera gånger berättat att hon tar hand om det mesta hemma och runt barnen, och hon har sagt flera gånger att hon velat att Jocke hjälpte till mer. Och när Jocke mår psykiskt dåligt blir det väldigt jobbigt för hela familjen. Inte konstigt att hon inte har tid eller orka att springa till gymmet flera gånger i veckan

Han är en jävla dramaqueen, med selektiv ptsd och allmänt svagt psyke.
Citera
2025-01-27, 21:45
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Du har fel.
Och hur fan vet du att han vaknar upp och vill slå sin familj? brukar du sova över där eller?
Du lägger skulden på ett barn, ett sånt litet barn vill inte döda sin familj dom vill bli älskade.

Jockiboi ville inte ha nån kärlek alls, han ville inte be om ursäkt när han gjorde fel som barn.
Tillslut var han så arg på vuxna att han pratade genom ett gossedjur för att han vägrade kolla på vuxna.

Han var inte ett normalt barn.
Han var och är en extrem psykopat som aldrig kommer att lära sig att hantera sin psykopati.
Citera
2025-01-27, 21:47
Avstängd
Citat:
Men man kan ju inte alltid undvika saker, det händer saker i vardagen som kan påverkar, har man dessutom inte verktygen så är det ännu svårare.

Har man gått så länge i terapi och saknar verktygen så bör man byta terapeut.
Citera
2025-01-27, 21:49
Avstängd
Citat:
Jag vet vem du menar och nu är ju den personen nära Jocke, du vet att dom kunde prata med varandra som vuxna människor och insåg att dom gillade varandra som vänner.

2 personer har skrivit många spam meddelanden till Jocke men den tredje personen gick helt över styr.
Jag ljuger inte jag har sett konversationer på allting och det inte bara jag som har gjort det.

Hur vet du det som inte får information från Jocke?

Du säger ju själv att din information kommer från Anjos sida men inte direkt från honom.
Citera
2025-01-27, 21:55
Avstängd
Citat:
Du har fel.

Jocke är inte ett litet barn längre. Han är för i helvete 40 år.

Han borde läggas in på psyk och sätta in stabiliserande mediciner.

Röker han fortfarande på ibland?
Citera
2025-01-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Hur vet du det som inte får information från Jocke?

Du säger ju själv att din information kommer från Anjos sida men inte direkt från honom.

När sa jag de?

Jag har fått all info jag behöver för att veta att det är sant. Sen när polisen tog en mobil i beslag från människa då var sista pusselbiten på plats.
Citera
2025-01-27, 21:56
Medlem
Citat:
Problemet med Jocke är ju att han söker upp situationer och drama som han sen sitter och grinar om och säger att det utlöser hans PTSD.
Det är alltså han själv som väljer detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in