2025-01-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pino555
Han har nog mer förmåga till det än vad många andra har.
Att leva ihop betyder också att man går igenom svårigheter tillsammans, Jonna accepterar detta som lever med Jocke men ni här inne kan inte göra det.
Nej att leva tillsammans betyder normalt inte att hela familjen ska dansa runt den enas barndomstrauma och tvingas leva i det.
Det är Jocke som driver det här dramat och har gjort det i minst åtta år nu. Jonna har öppet pratat om hur hon måste hantera familjen.
Citera
2025-01-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ja så är det, fast en var värre än dom andra.
Du får tala ur skägget och säga vilka du pratar om annars är det lika bra att du slutar för det verkar bara som om du ljuger.
Citera
2025-01-27, 19:24
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimboLife
Hon ser ut som en padda i jämförelse mot tidigare. Men då såg hon istället ut som en WT-bimbo.

Hon kan inte rå för att hon ser ut som en padda.

Är man van vid kvinnor som tränar och sköter om sin hälsa så är det väl inte konstigt om man anser att Jonna är en padda i jämförelse?

Jonna har förmodligen inte tid att träna och lägga tid på sitt eget välbefinnande. Det är ju hon som håller ihop hela familjen.
Till jonnas försvar har hon flera gånger berättat att hon tar hand om det mesta hemma och runt barnen, och hon har sagt flera gånger att hon velat att Jocke hjälpte till mer. Och när Jocke mår psykiskt dåligt blir det väldigt jobbigt för hela familjen. Inte konstigt att hon inte har tid eller orka att springa till gymmet flera gånger i veckan
Citera
2025-01-27, 19:25
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Gör du lika stor affär av andra YouTubers eller offentliga personer?
Tycker det är märkligt att du vet så mycket om Jockes mående, varför tittar eller lyssnar du på vad dom gör om du är så negativ till de dom gör?

Det är lite grejen med ptsd den kan komma fram när som helst av en lukt, känsla, en person, det är inte en lätt sjukdom.

PTSD gör att dom som lider av det undviker personer, platser och ämnen som påminner om traumat.
Jockibois PTSD fungerar bakvänt och han måste hämnas på personer som påminner han om "traumat", och älta hans fejkade barndom i evigheter. Så gör inte folk med PTSD.
Citera
2025-01-27, 19:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Till jonnas försvar har hon flera gånger berättat att hon tar hand om det mesta hemma och runt barnen, och hon har sagt flera gånger att hon velat att Jocke hjälpte till mer. Och när Jocke mår psykiskt dåligt blir det väldigt jobbigt för hela familjen. Inte konstigt att hon inte har tid eller orka att springa till gymmet flera gånger i veckan

Hon drar definitivt ett allt för tungt lass.

Där har hon mina fulla sympatier.
Citera
2025-01-27, 19:38
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ja så är det, fast en var värre än dom andra.
Nu ljuger du.
Användaren Jocke hängde ut vintern 2023 hade inte skrivit till Jocke privat, och började plötsligt försvara allt jocke gör efter uthängningen.
2 av de 3 Jocke eftersökte våren 2024 har inte skrivit till Jocke privat. Den 3dje vet jag ingenting om, så där kan jag inte säga om användaren gjort det eller ej.

Absolut att folk som kanske har flashback konton även kontaktar Jocke privat. Men att ljuga för att försöka rättfärdiga Jockes jakt på flashbackare är bara löjligt.
Citera
2025-01-27, 19:45
Medlem
Deimos01s avatar
Finns det någon lag i Sverige om att barn som används för att tjäna pengar har rätt till en viss % av det de tjänar?
Att filma och lägga upp videos är jocke och Jonnas jobb. Barnen är med i 99% av alla videos, vissa videos handlar till och med enbart om barnen. Så om jocke och Jonna jobbar när de filmas, då jobbar även barnen när de filmas.
Så det känns som barnen har rätt till en viss % av vad Jocke och Jonna tjänar på videorna, och att dessa pengar ska sättas undan på ett konto åt barnen, och att man ska kunna bevisa att barnen faktiskt får dem pengar de har rätt till.
Citera
2025-01-27, 19:47
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marrier
När hela familjen "ganska stora" inkomster är beroende av dessa videor tror jag inte det. Så klart att barnen kan uppskatta och ha roligt i vissa videos. Men det betyder inte att allt är positivt ang att ens familj lägger ut precis allt till allmän beskådan. Det finns inget privat och ingen integritet. Tänk att klasskompisar pratar om din mammas snusklåda, föräldrarnas öppna förhållande, trekant med VR. Hur ska barnen kunna få en sund integritet och en comfort zone som är deras egna, när familjen inte respekterar den, eller lär dom det?? För lämnar du ut allt till allmän beskådan blir du också väldigt sårbar som människa. Och angående Jocke fantastiska faderskap. Där Jonna pratar i deras podd att familjen tvingas ta ständig hänsyn till hans mående. Hur han inte kan resa(???) att hon får göra sådant ensam för att ge barnen en normal barndom. Att hon tom ville dela upp dom ett tag. Att han aldrig är pålitlig i vardagen, för att hänsyn måste tas till hans mående. Tom veckorna före julen skall för barnen minnas som jobbiga ödesmättade veckor som påminner om allt deras far tvingats utstå. Detta är ingen bra far. För sanning är att Jocke vill inte må " bra" han behöver sitt trauma att skylla på i sista minuter, för att kunna komma för sent och avboka tider. För att kunna särbehandlas av kollegor, familj och tittare. För det är bara i vissa situationer denna svåra ptsd gör sig påmind. Han vill ha sitt barndomstrauma levande för att kunna hämnas sin familj. Han vårdar sin psykiska ohälsa bättre än sin egen familj
Jocke och Jonna delade en video där sonen råkade bajsa på sig när de var i ett köpcentrum. Barnet var ledsen. Inte jätte kul att det klippet finns offentligt när han blir tonåring
Citera
2025-01-27, 20:34
Medlem
Citat:
Jocke och Jonna delade en video där sonen råkade bajsa på sig när de var i ett köpcentrum. Barnet var ledsen. Inte jätte kul att det klippet finns offentligt när han blir tonåring
Bedrövligt. Tom ett ganska litet barn skäms över en sådan sak. Och barn i lågstadiet kan vara grymma mot varandra. Han har tydligen autism vilket redan gör honom "annorlunda" och i risk att kunna utsättas för mobbing. Dessutom allt familjen bidrar med i content på barnens bekostnad
Citera
2025-01-27, 20:44
Medlem
DonFoldits avatar
Citat:
Finns det någon lag i Sverige om att barn som används för att tjäna pengar har rätt till en viss % av det de tjänar?
Att filma och lägga upp videos är jocke och Jonnas jobb. Barnen är med i 99% av alla videos, vissa videos handlar till och med enbart om barnen. Så om jocke och Jonna jobbar när de filmas, då jobbar även barnen när de filmas.
Så det känns som barnen har rätt till en viss % av vad Jocke och Jonna tjänar på videorna, och att dessa pengar ska sättas undan på ett konto åt barnen, och att man ska kunna bevisa att barnen faktiskt får dem pengar de har rätt till.

Nej barn har inga rättigheter att avstå från att jobba med sociala medier.
Kanske i Amerika pga allt som har hänt barn i underhållningsindustrin, men absolut inte i Sverige.
I Sverige får man ha barn som jobbar så länge man äger barnslavarna genom föräldraskap.

Visst, barn har rätt till privatliv och massa sånt enligt EU, men dom skiter vi i.

Har man skapat barn och äger dom så har man rätt att tjäna pengar på dom genom att göra dokusåpa av deras liv.
Jockiboi är pionjär inom denna bransch. Han tvingades sluta med fejkpranks, och framtiden såg osäker ut.
Snack om att adoptera barnslavar hände, men som tur var så slapp Jockiboi adoptera två mörkhyade ungar till sin familjekanal, när dom lyckades skapa två egna barnslavar.

Citat:
Barn som arbetar inom underhållningsindustrin, såsom film, TV eller musik, har rätt till en del av de intäkter som genereras av deras arbete, men reglerna kring detta kan variera beroende på land och lokala lagar. I många jurisdiktioner finns det specifika lagar som skyddar barnarbetare och reglerar hur deras intäkter hanteras.

I USA, exempelvis, måste en del av barnets inkomst sättas in på en särskild fond (kallad Coogan-fond) som barnet får tillgång till när det blir myndigt. Detta syftar till att säkerställa att barnets intäkter inte helt och hållet används av föräldrarna eller vårdnadshavarna innan barnet är gammalt nog att hantera dem själv.

I Sverige och andra länder finns det också lagar som skyddar barnarbetare, men specifika detaljer om hur intäkterna ska fördelas kan variera. Det är viktigt för föräldrar och vårdnadshavare att vara medvetna om sina rättigheter och skyldigheter, samt att söka råd från experter inom området om de är osäkra.

Sammanfattningsvis har barn i underhållningsindustrin rätt till sina intäkter, men det finns olika regler och skyddsmekanismer som syftar till att säkerställa att dessa intäkter hanteras på ett ansvarsfullt sätt.
Citera
2025-01-27, 20:48
Medlem
Citat:
Gör du lika stor affär av andra YouTubers eller offentliga personer?
Tycker det är märkligt att du vet så mycket om Jockes mående, varför tittar eller lyssnar du på vad dom gör om du är så negativ till de dom gör?

Det är lite grejen med ptsd den kan komma fram när som helst av en lukt, känsla, en person, det är inte en lätt sjukdom.
Jag är intresserad och utbildad i psykologi. Jag tycker han är en intressant man. Jag har faktiskt gillat honom ända fram till mobbingen och uthängningen av hans bror. Där man fick se en sida som följer ett tydligt mönster om man betraktar historien. Lustigt nog har jag själv diagnosen ptsd. Fast den blivit avsevärt bättre har jag ff kvar lättskrämdheten och känslighet för plötsliga ljud. Även mardrömmar i perioder. Ptsd är oftast inte en diagnos som kvarstår i intensitet hela livet.du skall heller inte blanda ihop ptsd med tex ett övergivenhetstrauma. Jocke klarar av att resa och jobba med det han finner roligt. Medans Jonna själv beskriver att hon många ggr fått åka själv på saker el resor för att ge barnen en normal barndom. Jag har dessutom bott i både fosterhem och familjehem, så jag förstår mer än du tror. Fast Jocke beskriver sin vistelse i familjehemmet som god är det inte sanningen för alla barn. Det är själva övergivenheten han upplevt och upplever som är hans sår. Jag tror dessutom att jag skriver till den person jag beskriver nu.
Citera
2025-01-27, 21:03
Medlem
Citat:
Du har problem med att någon kallar Jonna padda.
Men det helt okej att kalla Linnea psykopat, hinken, och massa annat skit?

Jag har hela tiden sagt att man kan nämna Linnea vid namn alltså inte hinken eller säga något om hennes utseende då det inte är relevant, varken när det gäller Jonna, Linnea eller någon annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in