2025-01-27, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adaptern
Nej, bokstaven C är ditritad för att stenen skulle placeras på just det stället när man byggde upp scendekoren.

Läste du igenom länken jag gav. Där förklaras varför det inte kan vara någon bokstav ritad på en sten. Då hade den sett annorlunda ut. Där fanns också en uppförstorad bild som klart visar att det rör sig om ett C format objekt ovanpå stenen.
Har du tänkt på att om det vore scendekor märkning så skulle bokstaven vara vänd bort från scenen samt att en bokstav skulle bara möjliggöra 28 stenar ?
Citera
2025-01-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No15
Vaför skulle jag det?
Räcker väl med att tycka det är konstigt att en sten i månlandskaper är märkt med ett TYDLIGT "C"

Du får tycka det är naturligt om du vill såklart.
(Men tala inte om för mig vad jag ska läsa, det väljer jag själv)

Det är inte en sten märkt med C utan ett hårstrå format som C. Jag hade en länk som tar upp vad det handlar om och varför detta argument för fejk är dumheter
https://moonhoaxdebunked.blogspot.com/2017/07/514-how-come-theres-letter-c-on-rock.html
Citera
2025-01-27, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Läste du igenom länken jag gav. Där förklaras varför det inte kan vara någon bokstav ritad på en sten. Då hade den sett annorlunda ut. Där fanns också en uppförstorad bild som klart visar att det rör sig om ett C format objekt ovanpå stenen.
Har du tänkt på att om det vore scendekor märkning så skulle bokstaven vara vänd bort från scenen samt att en bokstav skulle bara möjliggöra 28 stenar ?
Hypotesen om scendekor tycker jag blir extra intressant när dom nu har retuscherat bort C:et!
Citera
2025-01-27, 16:08
Medlem
Citat:
Det är inte ens ett C format objekt som befinner sig ovanpå stenen utan ett C format hårstrå/fiber i den utrustning som framställde just den bildkopian.
I orginalfilmen såväl kopior gjorda vid andra tillfällen finns inget "C" på stenen

https://moonhoaxdebunked.blogspot.com/2017/07/514-how-come-theres-letter-c-on-rock.html?m=1
The answer to this conundrum, for once, was found by a conspiracy theorist, Steve Troy of Lunaranomalies.com, in 2001 (the original site no longer exists, but Archive.org has preserved a*copy*made in 2008). His fellow theorists, however, seem to have ignored his research and continue to peddle this alleged evidence.

In 2001 Troy ordered from various NASA agencies film duplicates of this photograph and analyzed them in search of the letter. It wasn’t there. So he contacted the same agencies to inquire why the letter was instead present in one of the “official” NASA websites.

One of these agencies, Houston’s Lunar and Planetary Institute (LPI), found that one of their reference*prints, but not their*films*(duplicates of the Apollo originals), had the alleged letter. LPI supplied Troy with a scan of that print at the highest possible resolution. It turned out that the letter was actually a tiny hair.

[Bild]
Figure 5.15-3. The “letter” is revealed to be simply a hair.

This high-resolution image clearly shown that the alleged letter is not a pencil or felt pen mark: it’s a curled-up filament-like object. Coincidentally, the alleged letter has one of the shapes that can be most easily assumed by a hair: it’s a C, not a K, F, M or A, for example.

The Johnson Space Center explained to Steve Troy that one of these imperfect prints had been scanned in the late 1980s or early 1990s and had remained on the website since then. More recent, higher-quality scans taken directly from the original film are available online and don’t show the hair.
Citera
2025-01-27, 16:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No15
Vaför skulle jag det?
Räcker väl med att tycka det är konstigt att en sten i månlandskaper är märkt med ett TYDLIGT "C"

Du får tycka det är naturligt om du vill såklart.
(Men tala inte om för mig vad jag ska läsa, det väljer jag själv)

Nej varför skulle du…

Det finns inget påritat C. Diskussionen handlade om det orimliga att någon skulle markera grus ens i en fejkad månlandning.
Citera
2025-01-27, 17:00
Medlem
Citat:
Hypotesen om scendekor tycker jag blir extra intressant när dom nu har retuscherat bort C:et!

Men nu har man inte retuscherat bort det. Det är kopieringsprocessen som avgör om det syns eller inte
Citera
2025-01-27, 17:55
Medlem
Citat:
Nej jag ser att de förklaringar som ges för att det skulle vara fejk inte håller.
Vadå området bortom bilen befriat från detaljer. Jag ser terrängen som ligger längre bort.
Det står inte någon bokstav C på stenen utan det är ett hårstrå från kopieringsprocessen vilket är tydligt om man undersöker saken närmre. Du kan läsa mer om det här
https://moonhoaxdebunked.blogspot.com/2017/07/514-how-come-theres-letter-c-on-rock.html

hmm, ett pubeshår i kopieringsapparaten, det spelar ingen roll vad NASA säger, du tror på dom iaf.

här då, astronauterna lämnar tydliga fotspår, men månlandaren (17 ton) som landade med hjälp av raketdrift lämnar inte minsta krater efter sig? vad säger NASA om det här?

https://postimg.cc/y3YL2ZWW

(Apollo 14)
Citera
2025-01-27, 18:26
Medlem
UltimateShipIIs avatar
Månlandningsförnekare: Alla vet att Kubrik var perfektionist, därför är det extremt rimligt att han lät folk rita stora bokstäver på rekvisitan.

Också månlandningsförnekare: Det är också extremt rimligt att perfektionisten Kubrik missade att bokstaven syntes i bild.
Citera
2025-01-27, 20:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UltimateShipII
Månlandningsförnekare: Alla vet att Kubrik var perfektionist, därför är det extremt rimligt att han lät folk rita stora bokstäver på rekvisitan.

Också månlandningsförnekare: Det är också extremt rimligt att perfektionisten Kubrik missade att bokstaven syntes i bild.
Hypotesen är väl att han ville ge ledtrådar, vilket man menar att särskilt filmer som The Shining och Eyes Wide Shut är fulla av.
Till och med A Clockwork Orange innehåller en referens till månlandningarna.

Jag säger inte att han filmade månlandningarna, men han fattade garanterat att dom var fejk.
Citera
2025-01-27, 20:21
Medlem
Citat:
Hypotesen är väl att han ville ge ledtrådar, vilket man menar att särskilt filmer som The Shining och Eyes Wide Shut är fulla av.
Till och med A Clockwork Orange innehåller en referens till månlandningarna.

Jag säger inte att han filmade månlandningarna, men han fattade garanterat att dom var fejk.
Tror mer att han hyllade den enorma bedriften som gjorts
Citera
2025-01-27, 20:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
"Here in figure 1 is an example of an Overlook exterior snow scene which shows how Kubrick would wish to see the shot dressed and composed, but when it came to actual photography of such a scene in Kubrick’s absence, author Vincent LoBrutto confirms our own research that,

"Kubrick had developed an elaborate system of utilising a numbered and lettered grid on photographs so he could direct his second unit by phone. With mathematical precision, he calculated a shot’s composition by giving the crew the coordinates from the photographic grid."

Källa: Vincent LaBrutto

Hade du nåt på om Kubrick brukade märka grus i sina filmer?
Citera
2025-01-27, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Hade du nåt på om Kubrick brukade märka grus i sina filmer?
Han använde ett grid-system när han inte var närvarande vid fotografering, och stenen ligger som sagt på ruta C3.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in