2025-01-25, 12:31
Avstängd
Jag hade inga större förväntningar på denna vilket förmodligen hjälpte men jäklar va den ryckte tag och höll i mig ända fram till sista kvarten eller så, då blev det alldeles för mycket och jag började zona ut. Gillade verkligen soundtracket och ljudeffekterna, väldigt effektfulla.
Citera
2025-01-25, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
Den här filmen försöker samtidigt vara seriös med en massa trams om att kvinnor är värdelösa efter 40 i dagens samhälle etc. Fargeat är en bitter hagga och det var roligt att se Demi Moore jämte henne på presskonferensen.

Det kan diskuteras hur intellektuell Cronenberg är, men hans filmer är fan så mycket bättre än det här. Den närmaste jämförelsen är nog Death Becomes Her med Demis exmake.

Nej, det är som sagt redan du som är pretto och trångsynt. Filmen är en fantastiskt bra sådan. Punkt.
Citera
2025-01-25, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseuse
Idag nominerad till inte mindre än fem Oscars:

• bästa film
• bästa kvinnliga huvudroll (Demi Moore)
• bästa regi
• bästa originalmanus
• bästa smink

Utan motstånd bästa filmen av de nominerade, sett alla utom Wicked, men den vet jag redan är vidrigt woke skräp, behöver inte ens se skiten
Citera
2025-01-26, 00:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av narniafinnsinte
Nej, det är som sagt redan du som är pretto och trångsynt. Filmen är en fantastiskt bra sådan. Punkt.

Ok, ok...

Citat:
Ursprungligen postat av Xade
Utan motstånd bästa filmen av de nominerade, sett alla utom Wicked, men den vet jag redan är vidrigt woke skräp, behöver inte ens se skiten

..men kan ni motivera det en smula mer ?

För som jag sade, så under den första halvan utav filmen så var det enda som stod ut..var Margaret Qualley`s rumpa !

Jag gav upp efter halva rullen, på vilket sätt tar det fart sedan ?

Sagt i all vänlighet//Snapcount !
Citera
2025-01-26, 01:44
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ok, ok...

För som jag sade, så under den första halvan utav filmen så var det enda som stod ut..var Margaret Qualley`s rumpa !

Var det en ordlek med först rumpa sedan fart i fet stil?

I vilket fall har du inte missat något.
Citera
2025-01-26, 01:50
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Var det en ordlek med först rumpa sedan fart i fet stil?

I vilket fall har du inte missat något.

"I am drunk !"

Ingen ordlek, bara förstår inte vad "hypen" om rullen handlar om. Som jag skrev.., såg halva rullen..och tröttnade efter det !
Citera
2025-01-26, 02:00
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
"I am drunk !"

Ingen ordlek, bara förstår inte vad "hypen" om rullen handlar om. Som jag skrev.., såg halva rullen..och tröttnade efter det !

Ja, den är extremt tröttsam.
Citera
2025-01-26, 02:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja, den är extremt tröttsam.

...och då skall det sägas..(vilket jag glömde att sätta in i mitt inlägg)..

..jag blir/är lätt underhållen..
Citera
2025-01-26, 03:57
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Du måste skoja, Konklaven är den bästa filmen i år och kommer 100% vinna en Oscar för bästa film. Fullständigt genial i skådespeleri, tonläge och att bygga på en stämning.
Citera
2025-01-27, 02:05
Medlem
Citat:
Ok, ok...

Tar fart? Jag menar gillar du actionfilmer kanske du inte gillar denna. Den blir otroligt djup och samtidigt väldigt creepy, enorm igenkänningsfaktor och man får sig många tankeställare om hur samhället ser ut. Sedan massa obehagliga härliga scener också så klart. Men såna här filmer är inte för alla.
Citera
2025-01-27, 02:24
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Tar fart? Jag menar gillar du actionfilmer kanske du inte gillar denna. Den blir otroligt djup och samtidigt väldigt creepy, enorm igenkänningsfaktor och man får sig många tankeställare om hur samhället ser ut. Sedan massa obehagliga härliga scener också så klart. Men såna här filmer är inte för alla.

Du gillade filmen, jag såg enbart halva. Såg inte på detta för att jag förväntade mig action. Utan undrade främst över vad det var.., som tilltalade dig ?

(När det är sagt, så är det ju inget tokigt med en bra action-rulle heller. Men det var inte det jag förväntade utav denna film)

Mvh//Snacpount
Citera
2025-01-27, 02:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Du måste skoja, Konklaven är den bästa filmen i år och kommer 100% vinna en Oscar för bästa film. Fullständigt genial i skådespeleri, tonläge och att bygga på en stämning.

Gillade den. Gillar också att du drar upp tonläge i den filmen !
Senast redigerad av Snapcount 2025-01-27 kl. 02:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in