Citat:
Ok, ok...
..men kan ni motivera det en smula mer ?
För som jag sade, så under den första halvan utav filmen så var det enda som stod ut..var Margaret Qualley`s rumpa !
Jag gav upp efter halva rullen, på vilket sätt tar det fart sedan ?
Sagt i all vänlighet//Snapcount !
..men kan ni motivera det en smula mer ?
För som jag sade, så under den första halvan utav filmen så var det enda som stod ut..var Margaret Qualley`s rumpa !
Jag gav upp efter halva rullen, på vilket sätt tar det fart sedan ?

Sagt i all vänlighet//Snapcount !
Eskalerade ju utav bara tusan efter just första halvan. Den äldre (Elisabeth) och den yngre (Sue) fixar inte att dela och börjar härja mot varandra, bryta reglerna gällande tid de får spendera i kroppen och blir varandras fiender. Allt leder till body horror deluxe och gillar man practical effects är det svårt att inte uppskatta den här filmen. Vart så knäppt att jag började skratta högt under stora delar av andra halvan samtidigt som jag blev chockerad hur äckligt de fick till allting. Skräckblandad förtjusning.
Filmen fick mig att vrida på mig i obehag OCH skratta en hel del med och det är helt enkelt kul att uppleva en variation av känslor.. Speglar ju också samhällets besatthet i strävan på ytlig perfektion, satir på hög nivå. Vi snackar riktigt bra practical effects i särskilt andra halvan som jag personligen tyckte var en fräsch fläkt då jag är obotligt trött på jumpscare filmer med samma tröttsamma formula. Ofta mycket cgi nuförtiden och så kommer den här som en käftsmäll och livar upp. Så väldigt välkommet för min del!
Summerar andra halvan då du inte såg färdigt filmen för att beskriva kort hur det tog fart.
Sue och Elisabeth lyckas på något vis separeras i andra halvan av filmen och slåss på liv och död mot varandra. Den äldre har vid det laget försummats av den yngre som brutit mot tidsregeln och stannat längre än hon skulle vilket gjort att den äldre ruttnar och blir grotesk. Går inte att känna igen den annars vackra Demi Moore. Den yngre har fått flyt i karriären och ska agera programledare för tv kanalens nyårssändning och för att tajma in rätt dagar i sin unga kropp låter hon den äldre ligga kvar och ja.. förvandlingen är så bra gjord med practical effects alltså. Så de slåss, unga dödar den äldre och tror att hon lyckats kunna vara henne förevigt men börjar även hon förfalla. I ett desperat försök prövar hon att ta den där "substance" en gång till vilket leder till den äckligaste versionen hittils där typ fyra kroppar morphas till en kropp. Ett monster nu. Ändå helt fokus på att hålla i nyårs sändningen beger den sig till scen och möts av där av en såklart skrämd publik och summa kardemumma får slutet ett långt, härligt och goory slut.