• 6
  • 7
2025-01-27, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Ok, ok...

..men kan ni motivera det en smula mer ?

För som jag sade, så under den första halvan utav filmen så var det enda som stod ut..var Margaret Qualley`s rumpa !

Jag gav upp efter halva rullen, på vilket sätt tar det fart sedan ?

Sagt i all vänlighet//Snapcount !

Eskalerade ju utav bara tusan efter just första halvan. Den äldre (Elisabeth) och den yngre (Sue) fixar inte att dela och börjar härja mot varandra, bryta reglerna gällande tid de får spendera i kroppen och blir varandras fiender. Allt leder till body horror deluxe och gillar man practical effects är det svårt att inte uppskatta den här filmen. Vart så knäppt att jag började skratta högt under stora delar av andra halvan samtidigt som jag blev chockerad hur äckligt de fick till allting. Skräckblandad förtjusning.

Filmen fick mig att vrida på mig i obehag OCH skratta en hel del med och det är helt enkelt kul att uppleva en variation av känslor.. Speglar ju också samhällets besatthet i strävan på ytlig perfektion, satir på hög nivå. Vi snackar riktigt bra practical effects i särskilt andra halvan som jag personligen tyckte var en fräsch fläkt då jag är obotligt trött på jumpscare filmer med samma tröttsamma formula. Ofta mycket cgi nuförtiden och så kommer den här som en käftsmäll och livar upp. Så väldigt välkommet för min del!

Summerar andra halvan då du inte såg färdigt filmen för att beskriva kort hur det tog fart.

Citera
2025-01-27, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Du gillade filmen, jag såg enbart halva. Såg inte på detta för att jag förväntade mig action. Utan undrade främst över vad det var.., som tilltalade dig ?

(När det är sagt, så är det ju inget tokigt med en bra action-rulle heller. Men det var inte det jag förväntade utav denna film)

Mvh//Snacpount

Jag AVSKYR verkligen hur världen ser ut idag med influensers, kändisar, utseendefixering, sociala medier och annat modern status skit och filmen är ju mer eller mindre en satir på att vara fixerad på just detta, även om nu det är ålder/skönhet som de kanske fokuserar mest på. Det är så otroligt tillfredsställande att det verkligen går käpprätt åt helvete och sensmoralen blir mer eller mindre att inte bry sig så jävla mycket om status och utseende m.m.

Sen gillar jag groteska filmer, och denna är minst sagt grotesk mot slutet, det är nästan lite av en monsterfilm mitt i allt, sånt gillar jag.
Citera
2025-02-07, 18:27
Medlem
morkfromorks avatar
Jäkligt bra, första halvan var 10/10 och jag tycker den borde slutat
för slutet var ju - speciellt.
Citera
2025-02-08, 23:38
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morkfromork
Jäkligt bra, första halvan var 10/10 och jag tycker den borde slutat
för slutet var ju - speciellt.

Jag tyckte också första halvan var 10/10. Sen höll inte filmen hela vägen och slutet var för urspårat och övertydligt.
Citera
2025-02-17, 16:01
Medlem
psaks avatar
Jag gillar filmer i stil med denna och Poor things från året innan. Vilda galenskaper istället för subtilitet som någon skrev, det är ju en genre det också och folk som ogillade den skulle ju lika gärna kunna tänka sig att allt efter bilolyckan i början är en lång feberdröm (även om jag medger att den pågår för länge).
Bra en sak som att hon skulle göra hela lönnrummet på egen hand och borra och svetsa och allt visar ju surrealismen i det hela.

Förresten är Margaret Qualley i bara mässingen värd oscarn nästan oavsett filmen i övrigt.
Citera
2025-03-19, 23:35
Medlem
Tarkaszorulos avatar
Tog mig för att äntligen kolla in denna film på sf anytime i helgen .

Fann det för det första jävligt intressant att Demi moore skulle ha huvudrollen, var inte igår man såg henne.

Flmen var efterlängtad,lite gammalt hederligt splatter och bodyhorror, men glad att jag inte såg den på bio faktiskt, och att jag hade ätit innan..

Men utöver det så var storyn också kreativ och bra, och fick iaf mig att vara på helspänn filmen igenom. Sensmoralen är tydlig, liksom den obehagskänsla och stundvisa vämjelse denna film ger en.

Som det ska vara i en body horor film

4 av 5 injektioner blir det hos mig.
Citera
2025-03-20, 09:54
Medlem
Såg nyligen de båda skräckfilmerna "The Substance (2024)" och Smile 2 (2024).

Två filmer med kvinnliga huvudroller. Men jag tyckte The Substance var bättre på alla punkter riktigt bra medan Smile 2 var en dussinfilm.
Senast redigerad av Piratpartiet 2025-03-20 kl. 10:09.
Citera
2025-05-16, 23:38
Medlem
PhilipsDP18s avatar
Kände en väldig respekt för Demi Moore när hon gjorde den långa och ingående nakenscenen trots sin ålder. Den respekten försvann sen bit för bit för varje minut av filmen jag såg. Skit.
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in