Citat:
Ursprungligen postat av
Linkbert
Joodå det var svullet, och kommer fortsätta vara det. Jag har aldrig haft det ute i fria så även om jag ej känt av stygn eller operation och allt varit helt "friskt och helt" så tror jag det hade varit hyperkänsligt ändå, men det har börjat lägga sig lite iallafall.
Den första gången jag såg det ute häromdagen (3 dagar sedan nu, 4 dagar sedan operation), blåste jag lite på det och viftade lite luft och bara det kändes ju rejält. Men det verkar som det är på bättringsvägen iallafall då man nu kan peta på det osv.
Jag tror det är bra att göra det som känns bra. Jag ville inte bloda ner säng och kläder, delvis därför jag haft kalsonger på hela tiden. Samt då jag ändå varit utomhus lite så behöver man ju ha lite kläder. Dock fortfarande försiktig då jag böjer mig ner eller sätter/lägger mig ner så man inte råkar riva upp något.
Försöker hålla igång med rutiner. Hålla lägenheten ren, slänga skräp, diska, tvätta, vädra, bädda säng, osv osv.
Det är ju förståeligt att ollonet är så känsligt, har ju legat skyddad av förhuden hela livet. Känns fortf rätt skumt att kunna se hela sitt egna ollon, men det var ju fan på tiden i o för sig haha. Tror de kommer ta en stund att smälta in synen.
Canoptek skrev tidigare i tråden att han aldrig stressade fram ollonet att vänja sig vid kontakt. Och att det bara försvann inom några dagar. Hoppas jag börjar komma till det stadiumet inom några dagar, men tror det är lite inviduellt hur fort det går.
Får se hur de känns imorn, troligtvis är det fortfarande väldigt känslig. Risken finns att jag blir hemma stor del av nästa vecka, om inte hela nästa vecka. Har däremot tajmat denna OP rätt bra, har möjligheten att kunna vara hemma nästa vecka, annars hade det fan varit jobbigt.