2025-01-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halladarkopblabar
Jag kör gamla hederliga kallingar med sånt inkontinensskydd och då kan man enkelt placera den så den inte ”far runt” på samma sätt som o boxershorts. Det va en gamechanger för mig

Men hur var det de första dagarna? Alltså körde du med inkontinentskydd i kallingar redan 2-3 dagar efter OP? Det är så känsligt att ingenting kan röra det utan att det skaver som tusan. Gick lixom inte att ha skydd på ollonet ännu, tror mitt fall kan vara extremt då mitt ollon legat skyddad hela livet (liknande som Canoptek beskrivit tidigare i tråden).
Citera
2025-01-27, 00:54
Medlem
Dag 5 tror jag avklarad
Förra natten var nog jobbigast hittills med nattstånden men skyller på att jag ej tog alvedon innan natten.
Förutom det har jag inte haft ont på hela dagen. Svullnaden i själva "pinnen" verkar också ha gått ner förutom ett ställe på vänster sida där det bucklar ut lite. Hoppas att det inte är något att oroa sig över??
Den känns dock väldigt tajt fortfarande, särskilt när jag får lite halvbånge typ som när jag e smått pissnödig, men antar att detta också är ett resultat av att så mycket cm hud används upp till badringen.

Frågor till någon som kanske vet:
Är tajtheten normal?
Är svullnaden på ena sidan normal?
Med normal menar jag är det något jag behöver oroa mig över.
Citera
2025-01-27, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Men hur var det de första dagarna? Alltså körde du med inkontinentskydd i kallingar redan 2-3 dagar efter OP? Det är så känsligt att ingenting kan röra det utan att det skaver som tusan. Gick lixom inte att ha skydd på ollonet ännu, tror mitt fall kan vara extremt då mitt ollon legat skyddad hela livet (liknande som Canoptek beskrivit tidigare i tråden).

Ja jag har barn så jag kan inte gå runt naken tyvärr , så jag har haft skydd hela tiden. Det har inte varit jätteskönt såklart men blir bättre o bättre, helt klart bra o kunna fixera den.
Citera
2025-01-27, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Dag 5 tror jag avklarad
Förra natten var nog jobbigast hittills med nattstånden men skyller på att jag ej tog alvedon innan natten.
Förutom det har jag inte haft ont på hela dagen. Svullnaden i själva "pinnen" verkar också ha gått ner förutom ett ställe på vänster sida där det bucklar ut lite. Hoppas att det inte är något att oroa sig över??
Den känns dock väldigt tajt fortfarande, särskilt när jag får lite halvbånge typ som när jag e smått pissnödig, men antar att detta också är ett resultat av att så mycket cm hud används upp till badringen.

Frågor till någon som kanske vet:
Är tajtheten normal?
Är svullnaden på ena sidan normal?
Med normal menar jag är det något jag behöver oroa mig över.

Upplever också att den kan kännas lite halvtajt när man får småstånd när man blir lite pissnödig. Tror det är normalt med tanke på att stygnen sitter där + att snabeln är svullen. Min är lite mer svullen på högersida och bak där strängen är.
Citera
2025-01-27, 16:21
Medlem
Citat:
Upplever också att den kan kännas lite halvtajt när man får småstånd när man blir lite pissnödig. Tror det är normalt med tanke på att stygnen sitter där + att snabeln är svullen. Min är lite mer svullen på högersida och bak där strängen är.
Konstigt, jag har bara svullnad på ovansidan, inget vid strängen. Dock har jag fortfarande en stor skorpa som täcker strängen så kanske är därför vem vet.

Det ser ju ut som andra världskriget skedde på den vilket är lite roligt.
Hade även bästa natten på länge tror jag bara vakna typ en gång och då gjorde det inte super ont. Dock började jag blöda under natten, verkar som skorpan börjar lossna vilket gjorde att det blödde lite. Säkert inget farligt kan man hoppas. Särskilt när man sköljer efter varje toabesök.

Inte helt hundra när man ska återgå till samhället faktiskt. Hade båda skola idag och jobb imorgon som jag skippar. Känns jävligt jävligt jobbigt om något går snett när man inte är hemma.
Hur planerar du?
Citera
2025-01-27, 17:07
Medlem
Citat:
Konstigt, jag har bara svullnad på ovansidan, inget vid strängen. Dock har jag fortfarande en stor skorpa som täcker strängen så kanske är därför vem vet.

Det ser ju ut som andra världskriget skedde på den vilket är lite roligt.
Hade även bästa natten på länge tror jag bara vakna typ en gång och då gjorde det inte super ont. Dock började jag blöda under natten, verkar som skorpan börjar lossna vilket gjorde att det blödde lite. Säkert inget farligt kan man hoppas. Särskilt när man sköljer efter varje toabesök.

Inte helt hundra när man ska återgå till samhället faktiskt. Hade båda skola idag och jobb imorgon som jag skippar. Känns jävligt jävligt jobbigt om något går snett när man inte är hemma.
Hur planerar du?

Menar att det är svullet på kransen, mest på höger sida och på baksidan av ollonet (där strängen var innan OP typ, svårt att förklara och vet inte hur jag ska förklara).

Nä är fan riktigt jobbigt att se sin penis såhär, känns som det ska ta månader innan det ser bra ut men förhoppningsvis går det fort. Planerar att vara hemma hela denna vecka tror jag, kan inte ha kallingar pga ollonet är känsligt fortfarande. Börjar bli ganska mentalt jobbigt. Inte heller helt hundra när man kan återgå, beror helt på när ollonet slutat vara så fruktansvärt känsligt. Men upplever ändå att det blir lite bättre varje dag.
Senast redigerad av Kaptenpannkaka 2025-01-27 kl. 17:11.
Citera
2025-01-27, 18:41
Medlem
Citat:
Menar att det är svullet på kransen, mest på höger sida och på baksidan av ollonet (där strängen var innan OP typ, svårt att förklara och vet inte hur jag ska förklara).

Nä är fan riktigt jobbigt att se sin penis såhär, känns som det ska ta månader innan det ser bra ut men förhoppningsvis går det fort. Planerar att vara hemma hela denna vecka tror jag, kan inte ha kallingar pga ollonet är känsligt fortfarande. Börjar bli ganska mentalt jobbigt. Inte heller helt hundra när man kan återgå, beror helt på när ollonet slutat vara så fruktansvärt känsligt. Men upplever ändå att det blir lite bättre varje dag.

Håll ut grabbar, det blir bättre! Första tiden var ingen dans på rosor, men bara till å härda ut. Jag gjorde min operation för 2 år sedan och är idag väldigt nöjd, vilket jag aldrig trodde jag skulle bli första gången jag såg han efter operationen. Nackdelen är att ollonet har blivit mindre känsligt vid sex, och det tog väl ett par månader innan man vande sig helt utan förhud. Hade det inte varit pga att jag fick lichen skulle jag aldrig tagit bort den.
Citera
2025-01-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diamant10
Håll ut grabbar, det blir bättre! Första tiden var ingen dans på rosor, men bara till å härda ut. Jag gjorde min operation för 2 år sedan och är idag väldigt nöjd, vilket jag aldrig trodde jag skulle bli första gången jag såg han efter operationen. Nackdelen är att ollonet har blivit mindre känsligt vid sex, och det tog väl ett par månader innan man vande sig helt utan förhud. Hade det inte varit pga att jag fick lichen skulle jag aldrig tagit bort den.

Operationen gjordes av medicinska skäl. Blev oxå ”diagnoserad” av Lichen, därför behövdes förhuden fimpas. Första dagarna har helt ärligt varit rätt tuffa. Däremot börjar jag känna nu ikväll att ollonet börja bli lite mindre känsligt än tidigare dagar, det går framåt iallafall! Men är fortfarande en bit kvar att läka. Ballen är svullen som fan, känns ungefär som att jag går runt med en fläskkarré mellan benen.
Citera
2025-01-28, 23:50
Medlem
Cirka 5 dagar sedan OP nu. Ollonet är fortfarande känsligt som fan, har dock blivit lite bättre på senaste. Har någon nått tips på hur jag kan göra det mindre känsligt eller är det bara att härda ut?
Citera
2025-01-29, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stigbertil
Ja silikonet var en game changer verkligen så det tycker jag absolut att du ska testa.

Minns själv hur viktig den här tråden var för mig innan operationen och under läkningsprocessen så det känns bra att kunna dela med mig av allt jag lärde mig då. Tack!

Såg att ”silikonnätet” bara innehåller ett par plåster, eller vad man ska kalla dem. Hade du (eller någon annan som provat, för den delen) kvar samma silikon trots att man rengör och byter kompress? Hur länge mellan byten?
Citera
2025-01-29, 11:23
Medlem
En vecka passerad och det känns som man lämnat det jobbiga bakom sig. Visst den ser fortfarande ut som ett missfoster och fortfarande täckt av en stor skorpa men kan faktiskt existera utanför min balle numera. Kan återgå till samhället äntligen. Dock ska det vara sagt att jeans inte är det skönaste man kan ha på sig.

Någon annan som upplever/upplevt att deras ollon är otroligt torrt. Kommer det fixa sig av sig själv med tiden eller?
Citera
2025-01-29, 12:52
Medlem
Citat:
En vecka passerad och det känns som man lämnat det jobbiga bakom sig. Visst den ser fortfarande ut som ett missfoster och fortfarande täckt av en stor skorpa men kan faktiskt existera utanför min balle numera. Kan återgå till samhället äntligen. Dock ska det vara sagt att jeans inte är det skönaste man kan ha på sig.

Någon annan som upplever/upplevt att deras ollon är otroligt torrt. Kommer det fixa sig av sig själv med tiden eller?

5 dagar sedan OP för mig och kan äntligen ha på mig kallingar!

Ballen ser fortfarande ut som ett köttstycke som nån klistrat fast på mig, men det har ändå läkt en del. Ollonet var hyper känsligt första 4 dagarna, känns som det allra värsta är över iallafall. Upplever också att ollonet är ganska torrt.

Ser dock ut som att jag skitit ner mig när jag går så måste härda ut ännu mer för att kunna gå mer normalt utomhus. Kan du gå ”normalt”?
Senast redigerad av Kaptenpannkaka 2025-01-29 kl. 12:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in