2025-01-25, 18:33
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Ja, så är det ju. I likhet med dig har jag vaccinerat mig och mig veterligt aldrig haft Covid-19. Jag hade influensa kring 2016, därefter har jag aldrig varit sjuk öht förutom 3 dagars snuva i oktober, vilket absolut skulle kunna ha varit Covid-19, men jag tror snarare att det var en vanlig förkylning, för det kändes precis så där som förkylningar alltid känts, det vill säga lite snuva, lite feber och strax över. Det var nästan härligt att ha den förkylningen och påminnas om äldre tider!

Jag håller avstånd och använder till och med FFP3-munskydd ibland, trots att folk omkring ofta reagerar på 2 sätt: Med viss panik eller visst löje i blicken. Och det sista bjuder jag på, det är det värt att aldrig ha haft Covid.

Det är intressant.

Känner en person som blev sjuk där någon gång under 2020. Var dålig. Klassiska symtom som feber, hosta, snuva.
Symtomen var mycket långdragna. Det gick banne mig månader. I samband med detta utvecklades närmast demensliknande symtom och dessa håller i sig ännu. Kortidsminnet är mycket dåligt. Personen testade sig aldrig.
Jag undrar om detta var covid och om det skadat hjärnan och minnet. Jag misstänker att det är så. Det sammanfaller så väl i tiden.

Vet att det talats om att viruset kan ge upphov till blodproppar. Om dessa proppar sätter sig i de mindre blodkärlen i hjärnan skulle man ju kunna misstänka att det kan skada hjärnan och stänga av vissa minnescentra.
Citera
2025-01-25, 23:27
Avstängd
DonFoldits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det är intressant.

Känner en person som blev sjuk där någon gång under 2020. Var dålig. Klassiska symtom som feber, hosta, snuva.
Symtomen var mycket långdragna. Det gick banne mig månader. I samband med detta utvecklades närmast demensliknande symtom och dessa håller i sig ännu. Kortidsminnet är mycket dåligt. Personen testade sig aldrig.
Jag undrar om detta var covid och om det skadat hjärnan och minnet. Jag misstänker att det är så. Det sammanfaller så väl i tiden.

Vet att det talats om att viruset kan ge upphov till blodproppar. Om dessa proppar sätter sig i de mindre blodkärlen i hjärnan skulle man ju kunna misstänka att det kan skada hjärnan och stänga av vissa minnescentra.

Om man injicerar nanopartiklar för att bli immun mot covid så kan det hända att hjärnan påverkas, helt klart.
Man kan söka på studierna som står inom parantes om man vill se vetenskapen som Kemikalieinspektionen har studerat innan dom gjorde sammanfattningen:

Citat:
5.3.5 Nervsystemet
Att partiklar i nanoskala kan komma in i hjärnan via luktnerven har visats i flera studier
(Bodian and Howe, 1941a; 1941b; Howe and Bodian, 1940; Hunter and Dey, 1998; Hunter
and Undem, 1999; Oberdörster et al., 2004). Det har även visats att de kan ta sig över blod
hjärnbarriären (Kreuter et al., 2002; Oberdörster et al., 2004) och att laddningarna på nanopartikelns yta kan påverka blod-hjärnbarriärens egenskaper (Lockman, 2004) vilket
skulle kunna innebära en ändrad fördelning och ökad toxicitet när det gäller nanopartiklar.
Innebörden av detta har fått ringa uppmärksamhet bland toxikologer och det saknas kunskap
när det gäller nanomaterialens förmåga att skada nervsystemet.
Det finns dock studier som indikerar att nanopartiklar skulle kunna ha förmåga att skada
hjärnan. Chen and Nadziejko (2005) rapporterade att partiklar kan förändra hjärnans struktur,
och obduktion av hjärnor från personer som vistats i den hårt trafikerade Mexiko City visar på
inflammation och tidigare uppkomst av Alzheimers sjukdom än vad som är att vänta normalt,
vilket antas bero på partikel exponering (Calderon-Garciduenas et al., 2004). I båda dessa
studier rör det sig om partiklar i många olika storlekar men en stor andel anses vara
nanopartiklar. Dessutom finns epidemiologiska studier på svetsare som visar att denna grupp
utvecklar Parkinsons sjukdom 17 år tidigare än befolkningen i allmänhet (Racette et al.,
2001), och svetsning ger upphov till stora mängder rök som innehåller ultrafina partiklar av
mangan.
Nanopartiklar (50-60 nm) av koppar, silver eller aluminium gav upphov till mild kognitiv
skada och cellförändringar i hjärnan hos tidigare obehandlade råttor som exponerats
intraperitonealt en gång per dag i en vecka (Sharma and Sharma, 2007). Hos råttor som före
exponeringen utsatts för helkropps hyperthermi visade sig nanopartiklarna, beroende på
kemisk sammansättning, kunna förvärra hjärnskada. Effekterna av silver och koppar var mest
påtagliga.
Källa: https://www.kemi.se/download/18.6df1d3df171c243fb23a9919/1591454114199/rapport-6-07-nanoteknik.pdf
Senast redigerad av DonFoldit 2025-01-25 kl. 23:46.
Citera
2025-01-25, 23:50
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonFoldit
Om man injicerar nanopartiklar för att bli immun mot covid så kan det hända att hjärnan påverkas, helt klart.
Man kan söka på studierna som står inom parantes om man vill se vetenskapen som Kemikalieinspektionen har studerat innan dom gjorde sammanfattningen:

Vaccinet kan vi utesluta eftersom det här uppstod innan vaccinet fanns tillgängligt.

Jag tror symtomen kan berott på covid.
Citera
2025-01-26, 00:01
Avstängd
DonFoldits avatar
Citat:
Vaccinet kan vi utesluta eftersom det här uppstod innan vaccinet fanns tillgängligt.

Jag tror symtomen kan berott på covid.

Det är sannt,. Men tillgängligheten på nano i samhällets produkter och miljön har nog aldrig varit så hög som nu i modern tid. Finns mer "nanorisker" nu jämfört med förr.

Att det är en dum idé att vaccinera sig med nano-vaccin mot covid-virus är uppenbart, och att det kommer resultera i klumpar i blodet är ingen hemlighet.
Skapas såna klumpar i hjärnan så blir det som du säger att , det blir problem.
Minnet kan försvinna, vissa säckar bara ihop och dör, andra säckar ihop med överlever, och andra förlorar lukt och smak.
Citera
2025-01-26, 01:10
Medlem
Och än en gång påpekas det där som i Sverige ansett fake, nämligen att Covid-19 nog kommer från ett labb. I Sverige blev den tanken förbjuden eftersom det var Donald Trump som tidigt framförde den, (vilket jag vill minnas tidskriften Kvartal skrivit om). Det var ungefär samtidigt som ett antal svenska svenska tidningar påstod att Trump varit på kissorgie i Moskva. Ett tredje svenskt fejk news var alltså troligen den svenska synen att Covid-19 är ett helt vanligt Coronavirus som man bör smittas av så att vi kan uppnå "flockimmunitet".

Det är nog få folkgrupper som varit lika ivriga som svenskarna i att smittas med ett möjligt biovapen.

Hur var det nu Giesecke sa 2020? Jo, de andra nordiska länderna skulle vara ikapp i dödsfall inom ett år. Men det har fortfarande inte hänt. Som Kvartal skrev 2022: https://kvartal.se/artiklar/lan-norden-kom-inte-ikapp-sveriges-dodstal/

Att det här Coronaviruset inte har betett sig som något annat virus spelar liksom ingen roll för de svenska journalisterna, helt enkelt eftersom de inte kan läsa naturvetenskap.

Expressen nu:
Det är ”mer troligt” att covid-19 kom från ett laboratorium än från naturen.

Det har CIA bedömt, enligt Reuters. https://www.expressen.se/nyheter/varlden/cias-besked-om-coronapandemin/
Man kan då notera att det är Reuters som är källan. Alltså samma Reuters som för några år sedan förklarade i en "Fact check" att viruset inte kom från ett labb enligt "majoriteten" av forskare. Så här skrev Reuters 2021:
Fact check: Video misleads over virus origin and impact

A video shared on social media that claims without evidence that COVID-19 was created in a lab as a bioweapon, (...) The majority of virologists and infectious disease experts have long said that the new virus most likely evolved naturally (here). The U.S. The Office of Director of National Intelligence, has said that it concurred “with the wide scientific consensus that the COVID-19 virus was not manmade or genetically modified”. (...)

VERDICT
Partly false. There is no evidence COVID-19 is a bioweapon made in a lab. https://www.reuters.com/article/world/fact-check-video-misleads-over-virus-origin-and-impact-idUSKBN2AC2I6/
Och nu heter det istället så här från Reuters:
CIA now says COVID-19 'more likely' to have come from lab

(..) In an interview with Breitbart following his confirmation by the U.S. Senate on Friday, CIA Director John Ratcliffe said one of his first priorities was getting his agency to make a public assessment on the pandemic's origins.

“That’s a day-one thing for me," he said. "I’ve been on record as you know in saying I think our intelligence, our science, and our common sense all really dictate that the origins of COVID was a leak at the Wuhan Institute of Virology." https://www.reuters.com/business/healthcare-pharmaceuticals/cia-now-says-covid-19-more-likely-have-come-lab-2025-01-25/
Vad hände med meningen 2021 om att "majoriteten av virologer och experter på infektionssjukdomar länge har ansett att det nya viruset troligtvis uppkom naturligt" som det hette i Reuters "Fact check" då? Varför togs det inte upp nu? Anser inte "majoriteten av forskare" det längre? Ansåg de det någonsin?

Det är nog bra att tänka på att det är så medier och journalister fungerar . Ett påstående en dag kan svänga 180 grader till en annan. En dag var Trump på kissorgie i Moskva, en annan dag var han det inte, en dag var viruset naturligt, en annan dag var det inte ofarligt. Det som är en nyhet idag kan ha en motsatt nyhet imorgon, och allt under detta springer journalister och forskare i flock hit och dit.

Så vi uppnådde aldrig flockimmunitet men vi uppnådde flockmentalitet hos journalister och forskare.
Citera
2025-01-26, 05:40
Medlem
deddds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Vad hände med meningen 2021 om att "majoriteten av virologer och experter på infektionssjukdomar länge har ansett att det nya viruset troligtvis uppkom naturligt" som det hette i Reuters "Fact check" då? Varför togs det inte upp nu? Anser inte "majoriteten av forskare" det längre? Ansåg de det någonsin?.
Det togs upp då, det minns jag gott, just precis av I-told-you-so känslan. I början så var det "bevisat" att det inte var från labb, men artiklar i mainstream media om att det var från ett labb kom ut innan pandemin var över.

Tack för länken btw. Trodde inte att Sverige totalt sett var sämre, och även med facit i hand anser jag inte att Sverige gjorde fel, 2‰ är extremt lågt, där majoriteten trots allt var 85+, och nästan alla 70+, något som så klart hade kunnat skötas otroligt mycket bättre genom pinpoint skydd mot dessa, där över hälften var på boenden eller hade hämtjänst, men totallösningen sköttes än sämre av flera av de jämförda länderna genom att bombmatta hela samhället. Snittet av 2019-21 covid+influensa döda var ungefär samma som endast influensa-döda 2018 (som också var majoritet 85+ och nästan alla 70+).

Det jag är mest nyfiken på är Finland, som hade 40% färre dödsfall av covid, men ändå högre överdödlighet än Sverige.
Citera
2025-01-26, 08:26
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deddd
Det togs upp då, det minns jag gott, just precis av I-told-you-so känslan. I början så var det "bevisat" att det inte var från labb, men artiklar i mainstream media om att det var från ett labb kom ut innan pandemin var över.

Tack för länken btw. Trodde inte att Sverige totalt sett var sämre, och även med facit i hand anser jag inte att Sverige gjorde fel, 2‰ är extremt lågt, där majoriteten trots allt var 85+, och nästan alla 70+, något som så klart hade kunnat skötas otroligt mycket bättre genom pinpoint skydd mot dessa, där över hälften var på boenden eller hade hämtjänst, men totallösningen sköttes än sämre av flera av de jämförda länderna genom att bombmatta hela samhället. Snittet av 2019-21 covid+influensa döda var ungefär samma som endast influensa-döda 2018 (som också var majoritet 85+ och nästan alla 70+).

Det jag är mest nyfiken på är Finland, som hade 40% färre dödsfall av covid, men ändå högre överdödlighet än Sverige.

De länder som klarade sig bäst, var ju de som i ett tidigt skede stängde ned. Innan smittan fick så stor utbredning. De som väntade ut såväl vaccin, som att viruset muterade till mindre dödligare varianter.
Tegnell och andra missdårar hävdade ju att andra länder skulle "hinna ikapp" och att flockimmunitet var bästa receptet. Med facit i efterhand vet vi att det var ren dårskap.

Sannolikt har minst 10 tusen personer dött i onödan med Sveriges strategi.
Påverkan på BNP osv blev visserligen mindre, men det är ju inte precis som så att länder som Norge eller Island, Finland håller på att gå i konkurs. Snarast ett fattigdomsbevis från Sverige.
Det har angetts att polis osv befarade att det skulle bli stök och bråk i förorterna om Sverige stängt ned på det sätt som skedde i de flesta andra länder under den här tiden.
Sverige hade dessutom mycket låg förmåga att vårda svårt sjuka patienter. Under denna period lades mycket annan vård på hold, pga den höga smittspridningen. Cancerbehandlingar, planerade operationer , allt från höftleder till hjärtoperationer blev aldrig av. Det kostade också, inte minst i form av lidande och förlorade liv. Jag tycker inte det är något att vara särskilt stolt över.
Citera
2025-01-26, 09:46
Medlem
Citat:
Det jag sagt hela tiden. Man ska undvika det genmanipulerade fladdermusviruset. Det ger allt från demens till cancer.

Det enda som hjälper är fysisk distansering.

Citat:
Ursprungligen postat av deddd

Vi som inte begränsar oss till gammelmedia har i flera år vetat att viruset inte kommer från en "wet market" i Wuhan. Vi har kunnat höra duktiga forskare och vetenskapsmän förklara VARFÖR viruset är "man made" och inte är naturligt. Sjukt intressant att se hur mycket energi som lades på att försöka lägga locket på och förhindra att sanningen skulle komma ut.

En annan lika självklar sak... Känns nästan onödigt att nämna, ungefär som att påpeka att vatten är blött, men det FINNS flera botemedel mot Covid-19. Bara för att vaccinen inte fungerade så betyder inte det att det enda sättet att slippa bli sjuk i Covid-19 är att försöka gömma sig för viruset.

Att förneka ursprunget till viruset var illa men att förneka att säkra och effektiva botemedel existerar är sju resor värre... ett jävla brott mot mänskligheten!!

Ta Ivermektin t.ex... säkrare än Alvedon och har använts i nästan ett halvt sekel. Receptfritt på vissa håll i världen men inte i Sverige. Där har vi en molekyl som hade stoppat pandemin redan 2020 om användningen av det inte hade motarbetats.
Citera
2025-01-26, 13:26
Medlem
Citat:
De länder som klarade sig bäst, var ju de som i ett tidigt skede stängde ned. Innan smittan fick så stor utbredning. De som väntade ut såväl vaccin, som att viruset muterade till mindre dödligare varianter.
Tegnell och andra missdårar hävdade ju att andra länder skulle "hinna ikapp" och att flockimmunitet var bästa receptet. Med facit i efterhand vet vi att det var ren dårskap.

Sannolikt har minst 10 tusen personer dött i onödan med Sveriges strategi.
Påverkan på BNP osv blev visserligen mindre, men det är ju inte precis som så att länder som Norge eller Island, Finland håller på att gå i konkurs. Snarast ett fattigdomsbevis från Sverige.
Det har angetts att polis osv befarade att det skulle bli stök och bråk i förorterna om Sverige stängt ned på det sätt som skedde i de flesta andra länder under den här tiden.
Sverige hade dessutom mycket låg förmåga att vårda svårt sjuka patienter. Under denna period lades mycket annan vård på hold, pga den höga smittspridningen. Cancerbehandlingar, planerade operationer , allt från höftleder till hjärtoperationer blev aldrig av. Det kostade också, inte minst i form av lidande och förlorade liv. Jag tycker inte det är något att vara särskilt stolt över.
Folk som tar hand om sin hälsa, inte har brist på viktiga näringsämnen, samt skyddar sig på naturliga sätt mot covid fick ingenting från covid än en mild snuva. Sett hundra eller tusentals exempel på detta. Känner fortfarande ingen som fick något mer än en snuva från viruset, men majoriteten jag känner lever hälsosamma liv och har ingen näringsbrist, took precautions och åt kostillskotten som rekommenderades under covid.
Att isolera sig funkade inte, man fick smittan senare istället.

Vaccinen var värdelösa (och hade också biverkningar från demens till cancer typ, alltså på den nivån som du hävdar viruset hade, inte för folk som tog hand om sin hälsa dock), känner folk som tagit många men ändå fått covid flera gånger. Finns mycket bättre alternativa behandlingsmetoder och skydd mot viruset. Men det är inte intressant för läkemedelsindustrin på grund av det inte ger någon vinst för sagda industri.
Senast redigerad av N0.N4M3 2025-01-26 kl. 13:29.
Citera
2025-01-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3
Folk som tar hand om sin hälsa, inte har brist på viktiga näringsämnen, samt skyddar sig på naturliga sätt mot covid fick ingenting från covid än en mild snuva. Sett hundra eller tusentals exempel på detta. Känner fortfarande ingen som fick något mer än en snuva från viruset, men majoriteten jag känner lever hälsosamma liv och har ingen näringsbrist, took precautions och åt kostillskotten som rekommenderades under covid.

Vaccinen var värdelösa (och hade också biverkningar från demens till cancer typ, alltså på den nivån som du hävdar viruset hade, inte för folk som tog hand om sin hälsa dock), känner folk som tagit många men ändå fått covid flera gånger. Finns mycket bättre alternativa behandlingsmetoder och skydd mot viruset. Men det är inte intressant för läkemedelsindustrin på grund av det inte ger någon vinst för sagda industri.

Man fick smittan senare istället, efter att den muterat till en lindrigare version. Efter att man hade lärt sig hur patienter skulle vårdas istället för att morfinera ihjäl dem.
Citera
2025-01-26, 14:20
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0.N4M3

Det där är ju bara totalt crap. Att jogga och äta kosttillskott skyddar inte mot smittan. Folk blir sjuka ändå.
Citera
2025-01-26, 16:35
Medlem
Adraxuss avatar
https://www.svd.se/a/mPW2vE/cia-andrar-sig-om-covids-ursprung
Vilka jävla foliehattar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem