Citat:
Ursprungligen postat av
Taifun1117
Och Prof. Brinkmanns third opinion av Obducentens frus dödsorsak är också åt pipsvängen enligt dig? Det är alltså helt uteslutet att det fanns ekonomiska motiv bakom hennes död?
Obducenten hann ju inte skilja sig innan han hoppade i säng med en annan kvinna, men det hindrade inte honom att plocka ut efterlevandepension i flera år då hans fru enligt en verifierad källa hängde sig dagen innan skilsmässopapper skulle skickas in.
Tycker även att du kan breda ut dig om Obducentens syfte med att karva ut livmodern på en kvinna som förolyckades i en bilkrasch. Vad skulle obducenten använda denna livmoder till tror du?
Och nej, det var INTE vanligt att personal på rättsläkarstationen skar av huvuden på kvinnolik, kollegorna på stationen var uppriktigt chockade över Obducentens tilltag både vad gäller livmodern han skar ut och huvudet han kapade och kokade.
Nej, när det gäller Ann-Catherine Härms död vet jag bara att det sammanlagt gjordes fyra(!) utredningar om hennes död, med maken Teet som starkt misstänkt. Och ingen utredning kom fram till något annat än att det var självmord. En tysk patolog kom mycket riktig in i bilden p.g.a. Lars Borgnäs som inte tyckte att fyra polisutredningar var tillräckligt för att fria Härm. Och då man får anta att Härm var ett slags brottsgeni som lurade polisen alla åren 1982-2003, perioden då utredningarna gjordes.
När det gäller "onödiga" ingrepp vid obduktioner så görs detta av utbildningsskäl, för att bygga på läkarens kunskap om människokroppen. Koka huvuden.. Ja, om läkaren skall frilägga kraniet så är det en standardmetod att att "koka huvudet" och skala av köttet.
Jag skrev att skallar på bokhyllan "inte var ovanligt", INTE att det "var vanligt". Hoppas du fattar vad jag menar. Det där med att kollegor till Härm blivit "chockade" har jag inte sett i några förhör eller dokument. Låter mest som kvällstidningsrubriker eller citat av Borgnäs.