2025-01-24, 12:20
Medlem
GretaForPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Möjligt. Siniakova är bäst, kan vinna till och med med Townsend. Klunsen är ganska skakig jämfört med Krejcikova som Siniakova oväntat spoilade, oklart varför.

Siniakova har väl även en Gram Slam-titel i dubbel tillsammans med Coco Gauff?
Har något minne av detta sedan tidigare…

Dessutom, har en känsla av att Siniakova gått runt med flertalet olika dubbelpartners senaste två åren.
Citera
2025-01-24, 12:27
Medlem
billigosts avatar
Sinner i final alltså, det måste ändå vara en äckligaste spelaren någonsin på touren.

Det blir kommentar om damfinalen men sen gör jag som Djokovic, retire här för gott.
Senast redigerad av billigost 2025-01-24 kl. 12:34.
Citera
2025-01-24, 19:44
Medlem
Bocconis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Sämsta upplagan av Australien open nånsin.
Tråkiga finaler i både herr och dam kommer det bli.
Shelton är kass, vänsterhänta kan inte returnera servar.
Den riktiga finalen var mellan Djokovic och alcatraz.

Instämmer att årets upplaga är rätt så trött, så satans tråkigt när Sinner pulveriserar sina motståndare, Zverev lär väl knappast bli överdrivet svårslagen heller.
Citera
2025-01-24, 21:16
Medlem
Lider verkligen med Djokovic. Man tror hela tiden att han är på väg att ta slut och så går han ut och sopar banan av Alcaraz. Tråkigt att kroppen ska sätta stopp för honom när han fortfarande är världsklass.
Citera
2025-01-24, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fibululan
Sämsta upplagan av Australien open nånsin.
Tråkiga finaler i både herr och dam kommer det bli.
Shelton är kass, vänsterhänta kan inte returnera servar.
Den riktiga finalen var mellan Djokovic och alcatraz.

Tycker jag inte. Alcaraz helt värdelös. Blir bara sämre och sämre för varje gång jag ser honom.
Citera
2025-01-24, 22:09
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bocconi
Instämmer att årets upplaga är rätt så trött, så satans tråkigt när Sinner pulveriserar sina motståndare, Zverev lär väl knappast bli överdrivet svårslagen heller.
Jag räknar inte bort Zverev. Till skillnad från Djokovic, Rune, Paul, Alcaraz, Medvedev, Fritz, Rublev etc har han alltjämt en stigande kurva. De Minaur och Sheldon blir också bättre, men De Minaur har nog nått nära sitt max, kommer aldrig vinna en GS, och Sheldon som behöver minst ett år till.

Finns förutsättningar för utmärkt final, Sinner mest sevärda spelaren sen Federer mot Zverev i toppform med skön kraft och känsla i sina bästa stunder.
Citera
2025-01-24, 23:22
Medlem
Citat:
Jag räknar inte bort Zverev. Till skillnad från Djokovic, Rune, Paul, Alcaraz, Medvedev, Fritz, Rublev etc har han alltjämt en stigande kurva. De Minaur och Sheldon blir också bättre, men De Minaur har nog nått nära sitt max, kommer aldrig vinna en GS, och Sheldon som behöver minst ett år till.

Finns förutsättningar för utmärkt final, Sinner mest sevärda spelaren sen Federer mot Zverev i toppform med skön kraft och känsla i sina bästa stunder.

Ajaj, inte gulla med Clostebolen Sinner!

Vad händer med Janniks titlar och prispengar ifall han blir avstängd om två veckor, av WADA/CAS?
Citera
2025-01-24, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Tycker jag inte. Alcaraz helt värdelös. Blir bara sämre och sämre för varje gång jag ser honom.

Alcaraz värdelös? Hahaha!

Alltså, Leo Borg, där kan vi snacka epitetet värdelös, inte Carlos…

Alcaraz kommer fortsatt vara trea på världsrankingen när nya listan släpps på måndag,
och, Alcaraz kommer vara nästan 2000 ATP-poäng före fyran Taylor Fritz - jäkligt högt rankad för att vara ”värdelös”.
Jag och många andra här har nog en klar uppfattning att du är nog större expert på padel varpa och friesbeegolf…
Citera
2025-01-25, 00:20
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Ajaj, inte gulla med Clostebolen Sinner!

Trams, det är utrett hur Sinner fick sina minimala spår av clostebol i kroppen. Nivån var alltså 1/1000 av mängden som mättes hos Johaug och mättes i picogram, dvs biljondelar av ett gram.

Man kan vara hur envist trögfattad och faktaresistent man vill men varför plåga tråden med dina enfaldiga missuppfattningarna i var och varannat inlägg. Tröttsamt.

Se klippet med dopingdoktorn och bespara sen trådens läsare ditt tjat.
https://www.svt.se/sport/tennis/dopn...aug-straffades
Citera
2025-01-25, 00:56
Medlem
billigosts avatar
Citat:
Trams, det är utrett hur Sinner fick sina minimala spår av clostebol i kroppen. Nivån var alltså 1/1000 av mängden som mättes hos Johaug och mättes i picogram, dvs biljondelar av ett gram.

Man kan vara hur envist trögfattad och faktaresistent man vill men varför plåga tråden med dina enfaldiga missuppfattningarna i var och varannat inlägg. Tröttsamt.

Den dopade Sinner hade 0.122 ng/ml och gränsvärdet är 0.1 ng/ml, så han hade över gränsvärdet och är således dopad. Det finns ju liksom en anledning till varför det finns gränsvärden.

Förmodligen sysslar äcklet med microdoping och blev för girig helt enkelt.
Citera
2025-01-25, 01:16
Medlem
Citat:

Lugna ner din nu, vad är problemet?

Om du följt vad WADA har uttalat så handlar allt om ett triangeldrama mellan Simone Halep Iga Swiâtęk och Jannik Sinner.

Problemet för WADA och CAS är att Halep fick fyra års avstängning, Iga Swiâtęk fick en månad - WADA anser att Jannik Sinners fall ligger mitt emellan Simone & Igas - allt handlar om egenansvar/teamansvar, och där har Jannik brustit betydligt mer än Iga…

WADA anser att Sinner bör ha 12 till 18 månaders avstängning. Beslut kommer inom några veckor.
Citera
2025-01-25, 03:29
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GretaForPresident
Lugna ner din nu, vad är problemet?

Om du följt vad WADA har uttalat så handlar allt om ett triangeldrama mellan Simone Halep Iga Swiâtęk och Jannik Sinner.

Problemet för WADA och CAS är att Halep fick fyra års avstängning, Iga Swiâtęk fick en månad - WADA anser att Jannik Sinners fall ligger mitt emellan Simone & Igas - allt handlar om egenansvar/teamansvar, och där har Jannik brustit betydligt mer än Iga…

WADA anser att Sinner bör ha 12 till 18 månaders avstängning. Beslut kommer inom några veckor.

Sluta yra nu, det blir inga 12-18 månader för Sinner. På sin höjd ett par månader, troligtvis inget alls. Förhandlingar i CAS 16-17 april, beslut i maj. Halep fick inga 4 år utan 9 månader när CAS avgjort hennes (två olika) fall. Halep blev dessutom helt friad av CAS från anklagelsen om ’intentional’ doping. Swiateks fall har inte med saken att göra, hon fick en månad av ITIA, har inte överklagat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in