2025-01-06, 13:00
Medlem
pyro860s avatar
Det verkar som att små bin inte går att köpa längre? Hittar dom varken löst eller i satser. Visst, lite större flugor såsom Solfågel från Funke eller Mad Bats från Vulcan finns ju, men vad har hänt med Mini Bee från Svea etc? Är det någon ny reglering som gjort detta?

Dom var ju perfekta att skjuta när det var sommar och man ville ha lite pyro utan att störa grannar etc
Citera
2025-01-06, 13:23
Medlem
CasualCapybaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Det verkar som att små bin inte går att köpa längre? Hittar dom varken löst eller i satser. Visst, lite större flugor såsom Solfågel från Funke eller Mad Bats från Vulcan finns ju, men vad har hänt med Mini Bee från Svea etc? Är det någon ny reglering som gjort detta?

Dom var ju perfekta att skjuta när det var sommar och man ville ha lite pyro utan att störa grannar etc

Fanns mini bees från klasek som small på slutet, rena bangern. Glömt namnet. Men gissa om jag blev överraskad.
Citera
2025-01-06, 17:34
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CasualCapybara
Fanns mini bees från klasek som small på slutet, rena bangern. Glömt namnet. Men gissa om jag blev överraskad.

Circoblitz kanske? Fina grejor
Citera
2025-01-06, 19:23
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audiman
Ja dessa är riktigt roliga sköt en del på nyår, dock så funkade bara hälften i regnet
Citera
2025-01-06, 20:09
Medlem
Pilsnerologs avatar
Nån mer än jag som fick en rörsprängning / lågt detonerande skott i sin Bad Boy? Sett på en del provskjutningsvideos att även så varit fallet!
Citera
2025-01-06, 21:06
Medlem
Audimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Nån mer än jag som fick en rörsprängning / lågt detonerande skott i sin Bad Boy? Sett på en del provskjutningsvideos att även så varit fallet!

Nej min gick av utan problem, 40mm skotten är riktigt trevliga!
Citera
2025-01-06, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pilsnerolog
Min Bad Boy gick inte av alls, inte heller på reserven.
Även 2x Be Happy som inte skjöt alla skott :S sjukt märkligt, allt annat gick av felfritt ca. 17st tårtor och allt har förvarats hos mig på samma ställe så de känns som att de va nå galet med Extreme's grejer.

Påtal om Bad Boyen nu utan stubiner i vardera ände, hur bör man göra för att skjuta skiten? Kan jag bara pressa in en längre bit visco i det befintliga "hålet" och testa eller bör jag öppna upp hela skiten och kolla så allt ligger kopplat osv inuti?
Citera
2025-01-07, 00:41
Medlem
Harrybs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mSquid
Min Bad Boy gick inte av alls, inte heller på reserven.
Även 2x Be Happy som inte skjöt alla skott :S sjukt märkligt, allt annat gick av felfritt ca. 17st tårtor och allt har förvarats hos mig på samma ställe så de känns som att de va nå galet med Extreme's grejer.

Påtal om Bad Boyen nu utan stubiner i vardera ände, hur bör man göra för att skjuta skiten? Kan jag bara pressa in en längre bit visco i det befintliga "hålet" och testa eller bör jag öppna upp hela skiten och kolla så allt ligger kopplat osv inuti?

Varför inte bara lämna tillbaka den och få en ny? Jag har skjutit många saker som inte fungerat. Har inte brytt mig om att tända reserven, då jag inte har betalat för en tårta som ska gå baklänges. Har aldrig varit några problem.

Detta har varit hos 4verkeri, Harald Nyborg och ÖoB
Citera
2025-01-07, 07:22
Medlem
Pilsnerologs avatar
Citat:
Nej min gick av utan problem, 40mm skotten är riktigt trevliga!

Skönt! Som tur var, var det ett 20mm som gick lågt. 40mm och även 30 hade riktigt schysst kläm i sig.
Citera
2025-01-07, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harryb
Varför inte bara lämna tillbaka den och få en ny? Jag har skjutit många saker som inte fungerat. Har inte brytt mig om att tända reserven, då jag inte har betalat för en tårta som ska gå baklänges. Har aldrig varit några problem.

Detta har varit hos 4verkeri, Harald Nyborg och ÖoB
Köpte den cash med bra rabatt(-25%) på annan ort, det går säkert att lämna tillbaka den men jag har ingen bil/möjlighet att ta mig så långt bort för att lämna in den, så det kostar lite mer än vad det smakar...
Skjuter den hellre om det är möjligt! 💥
Citera
2025-01-07, 21:32
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:

Tror Unique Fireworks som jula sålde en gång i tiden hade Circoblitz liknade tefat som bara fanns i deras pyrosatser som small ungefär som ett kina skott efter de hade åkt upp i luften. Rätt coolt.
Citera
2025-01-24, 20:43
Medlem
Vad blev era favoriter då? Vilka tårtor kommer ni absolut köpa igen?

Själv kommer jag gödsla med funkes "småtårtor" under 600.. bra med pang för pengarna.
Thunderstorn 3.0 x 2 som final!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in