2025-01-24, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Hahah jag kanske e fel person o fråga hur man tar av den med tanke på vad som hände. Jag tog av den långsamt, det sved lite. Fram tills sista lagret där den typ va fast då jag tyckte lite snabbt och förmodligen öppnade såret. Tror det bara handlar om att blöta skiten med ljummet vatten och ta sin tid. Ambulanspersonalen sa att vattnet kan lösa upp eventuella ställen där den fastnat

Vi som genomgår denna OP är fan riktiga krigare. Detta är fan pain på riktigt. Men det måste göras för att livet ska bli bättre (speciellt om man har trång förhud och/eller lichen), man kan inte bara lägga sig ner och dö. Vi alla som gör detta kommer nog vara tacksamma i framtiden men ska inte ljuga, detta är inte en dans på rosor direkt.

Det jag även vill säga till alla som läser detta som har problem med förhuden, är att så många fler än vad man tror har detta problem. Idag vid OP opererades en kille innan mig och en kille efter mig.

Tack för tipsen och du delar med dig vad ambulanspersonalen rekommenderade. Förhoppningvis går det bra!
Senast redigerad av Kaptenpannkaka 2025-01-24 kl. 18:32.
Citera
2025-01-24, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenpannkaka
Okej tack för långt och detaljerat svar! Det uppskattas! Somnade precis i sängen 1,5h, riktigt skönt! Hittills går detta bra men känns obehagligt att se ballen, främst ollonet, eftersom jag har sett den tidigare på samma sätt. Bedövningen har gjort sitt, känner lixom ingen smärta eller att ollonet är känsligt, men det kommer nog. Börjar få känsel nu men ej smärta som du beskriver. När började du känna att ollonet var känsligt?

Ska ta av kompressen imorn, känns som ett projekt att bara få av skiten… Är rädd att se lilleman krigsskadad. Förhoppningsvis ser det inte ut som att man skitit ner sig när man går nästa vecka, ska ta det jäävligt lugnt i helgen.

Ska sätta på ny kompress med eventuellt gasbinda om det behövs imorn efter jag rengjort lite.

Har du bara varit hemma sedan OP pga känsligt ollon?

Jag kände nog att det var svullet ganska direkt på kvällen. Det var inte smärta från sår i början och nu utan snarare mer att ollonet är så extremt känsligt, så de svider till i varje rörelse.
Jag kände samma, men nu dag 3 känns det inte lika konstigt att kolla in lillkillen

Jag har varit ute lite, gått och handlat, slängt sopor osv men eftersom jag pluggar har jag pluggat hemma och mitt extrajobb hade jag löst så jag inte jobbar förrän på måndag igen. Men gäller att vara försiktig då man är ute, skulle gå åt helvetet om man halkar eller så haha
Citera
2025-01-24, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aladino
Mitt i dag 3 nu och mår ganska bra - knappt ont alls i soldaten och kan nu hälla vatten på den efter toabesök utan att det svider. Blodet börjar långsamt försvinna men strängen (där mitt sår uppstod) är fortfarande helt och hållet täckt av torkat blod.

Känner även redan hur penisen klarar av mer friktion. Tror inte jag behöver kompresser längre om jag ska vara helt ärlig och tror mycket av det är tack vare att jag inte kört något när jag exempelvis sovit osv.

En fråga till andra: är era badringar också väldigt ojämna? Vänster sida e betydligt mer svullet än höger men det kanske e normalt.

Kan fortfarande inte se stygnen dock vilket gör mig lite fundersam men säkert bara ett resultat av att jag e så svullen fortfarande. Tänker att Sålänge jag inte har ont är jag nöjd.

Bra där, jag har inte kört så utan alltid haft jalingar med kompress på, men ska kanske göra samma som du då det läkt ihop lite mer särskilt på baksidan. Det är bra att vänja sig så låter klokt.

Jag har samma, men min högra sida är mycket mer svullen än vänstra. Dock är båda svullna men det ser ut att börja lägga sig lite iallafall, såg ju galet ut i förrgår.

Jag kan se mina stygn, men vi är nog olika och såklart olika urologer som opererat samt kanske olika operation? Andra har skrivit samma så det är nog inget att vara orolig över, då svullnaden lägger sig lär du kunna se dom eller så trillar dom av självmant bara.
Citera
2025-01-24, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkbert
Jag kände nog att det var svullet ganska direkt på kvällen. Det var inte smärta från sår i början och nu utan snarare mer att ollonet är så extremt känsligt, så de svider till i varje rörelse.
Jag kände samma, men nu dag 3 känns det inte lika konstigt att kolla in lillkillen

Jag har varit ute lite, gått och handlat, slängt sopor osv men eftersom jag pluggar har jag pluggat hemma och mitt extrajobb hade jag löst så jag inte jobbar förrän på måndag igen. Men gäller att vara försiktig då man är ute, skulle gå åt helvetet om man halkar eller så haha

Du har ju ändå kunnat varit ute o gått, dvs haft på kallingar osv. Satan vad känsligt ollonet var när jag skulle ta på mig kallingar efter jag pissade för ca 3-4h sen. Men blir nog bättre med tiden. Legat i sängen hela dagen mer ballen upp mot naveln hela dagen för att försöka minska svullnaden. Ballen ser ut som en tjock jävla prinskorv.

Pluggar också så var hemma idag utan problem. Helg nu så kan ta det jävligt lugnt första dagarna. Bara lite tråkigt att jag inte kan gymma på minst 1 vecka, men lillkillen måste få vila. Räknar med att vara hemma hela nästa vecka, beroende på hur läkningen går kanske ett lätt gympass nästa helg.

Har iaf köpt kompress och gasbinda för att linda in när jag väl kan sätta på mig kallingarna. Hade du problem med att ollonet var så känsligt så att de tamefan inte ens gick att ha kallingar?
Citera
2025-01-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkbert
Bra där, jag har inte kört så utan alltid haft jalingar med kompress på, men ska kanske göra samma som du då det läkt ihop lite mer särskilt på baksidan. Det är bra att vänja sig så låter klokt.

Jag har samma, men min högra sida är mycket mer svullen än vänstra. Dock är båda svullna men det ser ut att börja lägga sig lite iallafall, såg ju galet ut i förrgår.

Jag kan se mina stygn, men vi är nog olika och såklart olika urologer som opererat samt kanske olika operation? Andra har skrivit samma så det är nog inget att vara orolig över, då svullnaden lägger sig lär du kunna se dom eller så trillar dom av självmant bara.
Säkert, jag e inte ens helt säker på hur mycket dom tog bort, de sa att jag kommer ha förhud som täcker ollonet när svullnaden gått ner och det läkt klart men jag ser fan ingen förhud, bara en stor badring. Stygnen ligger säkert under den vad vet jag.

Jag klarar mig faktiskt utan några större smärtor som vanligt. Känner det såklart då och då men inte alls så farligt som det var innan omskärelsen
Citera
2025-01-24, 20:32
Medlem
Rekommenderar ni att jag tar av förbandet/kompressen i duschen imorn? Alltså blöter ner förbandet/kompressen lite när jag försiktigt ryker bort det? Ska ta det jävligt försiktigt, som aladino här har förklarat är det nog viktigt att göra det försiktigt. Känns dock konstigt att ta bort det när ballen är så jävla svullen, men är nog säkert en del av processen då soldaten nog är svullen ett tag framöver.
Citera
2025-01-24, 21:07
Medlem
Citat:
Rekommenderar ni att jag tar av förbandet/kompressen i duschen imorn? Alltså blöter ner förbandet/kompressen lite när jag försiktigt ryker bort det? Ska ta det jävligt försiktigt, som aladino här har förklarat är det nog viktigt att göra det försiktigt. Känns dock konstigt att ta bort det när ballen är så jävla svullen, men är nog säkert en del av processen då soldaten nog är svullen ett tag framöver.

Jag skulle absolut rekommendera att ta bort det i duschen. Det var rejält fasttorkat för mig, och hade jag inte blött upp det hade jag förmodligen gråtit av smärta. Det var en process som tog ett bra tag, men ta det bara lugnt och försiktigt.

Angående vaselinet som nämndes några inlägg tidigare: jag hade fått instruktion att använda REJÄL mängd. Inte smörja på lite grann som vid vanliga tillfället, utan verkligen dränka det med millimeter tjockt lager. Och det var inte problem alls att dutta på det, trots att mitt ollon var EXTREMT känsligt i början. Det var tillochmed jätteskönt att dutta på den kylande sörjan. Och för mig var det en lifesaver, då all annan form av beröring var omöjlig. Så vaselinet var som en skyddande barriär mellan kompressen.

Jag stressade aldrig med att vänja mig vid kontakt. Det liksom bara försvann efter några dagar. Och så fort jag plockat bort stygnen vid dag 12 kunde jag ha på kallingar utan vaselin och kompress. Men som jag nämt tidigare kan sömmarna skava, och då kan du testa att bära dem bak och fram.
Senast redigerad av Canoptek 2025-01-24 kl. 21:09.
Citera
2025-01-24, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canoptek
Jag skulle absolut rekommendera att ta bort det i duschen. Det var rejält fasttorkat för mig, och hade jag inte blött upp det hade jag förmodligen gråtit av smärta. Det var en process som tog ett bra tag, men ta det bara lugnt och försiktigt.

Angående vaselinet som nämndes några inlägg tidigare: jag hade fått instruktion att använda REJÄL mängd. Inte smörja på lite grann som vid vanliga tillfället, utan verkligen dränka det med millimeter tjockt lager. Och det var inte problem alls att dutta på det, trots att mitt ollon var EXTREMT känsligt i början. Det var tillochmed jätteskönt att dutta på den kylande sörjan. Och för mig var det en lifesaver, då all annan form av beröring var omöjlig. Så vaselinet var som en skyddande barriär mellan kompressen.

Jag stressade aldrig med att vänja mig vid kontakt. Det liksom bara försvann efter några dagar. Och så fort jag plockat bort stygnen vid dag 12 kunde jag ha på kallingar utan vaselin och kompress. Men som jag nämt tidigare kan sömmarna skava, och då kan du testa att bära dem bak och fram.

Tack för ditt svar. Är duktigt nervös för att ta av förbandet/kompressen. Vill lixom inte ens titta på ballen knappt, vill inte se problemet. Ser ut som att jag matat in ballen in i en köttkvarn och tryckt ”on” haha.

Men det måste ju göras för att det ska bli bättre och rengöras för att inte skapa infektion. Satte ni på ny förband/kompress direkt efter ni tog av det gamla?
Citera
2025-01-24, 21:28
Medlem
Citat:
Tack för ditt svar. Är duktigt nervös för att ta av förbandet/kompressen. Vill lixom inte ens titta på ballen knappt, vill inte se problemet. Ser ut som att jag matat in ballen in i en köttkvarn och tryckt ”on” haha.

Men det måste ju göras för att det ska bli bättre och rengöras för att inte skapa infektion. Satte ni på ny förband/kompress direkt efter ni tog av det gamla?

Jag känner igen mig. Det var väldigt annorlunda att se sin egna balle så exponerad, framförallt i det här tillståndet. Trodde jag var väl förberedd efter alla bilder jag hade sett på reddit, och trots att jag inte blev speciellt äcklad av det så blev jag plötsligt yr och kall i hela kroppen. Antar att jag var nära på att svimma haha.

Om jag minns rätt så provade jag att vara näck en stund första gången jag hade tagit bort det. Men de andra gångerna satte jag på nytt direkt efter. Jag torkade försiktigt rent så mycket som möjligt med papper/bomullstussar innan jag applicerade vaselinet.
Senast redigerad av Canoptek 2025-01-24 kl. 21:31.
Citera
2025-01-24, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Canoptek
Jag känner igen mig. Det var väldigt annorlunda att se sin egna balle så exponerad, framförallt i det här tillståndet. Trodde jag var väl förberedd efter alla bilder jag hade sett på reddit, och trots att jag inte blev speciellt äcklad av det så blev jag plötsligt yr och kall i hela kroppen. Antar att jag var nära på att svimma haha.

Om jag minns rätt så provade jag att vara näck en stund första gången jag hade tagit bort det. Men de andra gångerna satte jag på nytt direkt efter. Jag torkade försiktigt rent så mycket som möjligt med papper/bomullstussar innan jag applicerade vaselinet.

Hur mår ballen idag? Är du nöjd?
Citera
2025-01-24, 21:55
Medlem
Citat:

Jajjemen! Den här veckan är det exakt 3 månader sen ingreppet.

Det enda klagomålet jag har just nu är att jag blir väldigt känslig vid de ihopbrända blodkärlen efter utlösning. Det liksom sticker under huden om jag rör vid de områdena. Har hört andra som har känner liknande, och tydligen ska de försvinna med tiden allt eftersom blodkärlen omdirigerar sig.

Annars är jag supernöjd. Har inga problem med njutning, föredrar utséendet, och det känns så jävla mycket fräshare.

Tog lite experimenterande för att hitta ny runkteknik, men till och med det känns skönare nu än tidigare då ingen trång förhud begränsar mig och jag klarar av direktkontakt med ollonet. Någon form av glidmedel är dock nödvändigt för mig och jag föredrar kokosolja.

Får fortfarande ibland ångest när jag tänker på problemet jag hade. Men sen kommer jag ju på att det är ur världen, och jag känner en sån jävla lättnad. Har även haft mardrömmar 2 gånger sedan operationen att min förhud är tillbaka, och även det är en rejäl lättnad att vakna ifrån haha. Fattar inte att jag gick med problemet så länge utan att göra någonting åt det.

Så kriga på! Det är några tuffa dagar men det blir bättre!
Citera
2025-01-24, 22:51
Medlem
Citat:
Hur mår du? Taggad inför första natten?
Själv mår jag förvånansvärt bra, kan numera duscha ganska normalt och råkade till och med slå till snorren med slangen utan att det gjorde särskilt ont. Dock känner jag att det fortfarande är ganska ömtåligt nu när jag ligger här med den riktad mot naveln. Tänker att jag testar köra utan kompress inatt då ollonet fastnade lite lätt förra morgonen i det vilket gjorde lite små ont att dra bort.

Tror också det e mer ömtåligt efter en dusch då det blir blött.

Försök om du kan kissa innan läggdags så du minimerar nattstånden.

Ska inte ljuga men att ha ollonet fritt så här e lite kul, jösses vad stort det är, särskilt när det är så svullet. Inte konstigt att förhuden inte kunde ta sig över.

Psykiska välmåendet idag kontra första dagen är verkligen natt och dag. Känner fan hopp att allt kan lösa sig nu.

(förmodligen jinxar jag det nu)
Nu blir det lite lufttorkande och sen läggdags för min del. (Snälla hjärna skippa stånden inatt)
Tack även till Canoptek som kommer tillbaka till tråden efter han gjort op så länge sedan. Ger oss som genomgår skiten hopp att se att folk överlevt detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in