Citat:
Gjorde idag så du har kommit lite längre än mig. Mitt ollon har aldrig heller varit i det fria, tror det kommer vara galet känsligt för mig med när bedövningen släpper. Kan tipsa dig om att hälla upp ljummet vatten i ett glas och försiktigt hälla vid urinöppningen när du pissar för att göra rent.
Hur länge höll bedövningen för dig? När tog du av kompressen och hur gick det?
Hur länge höll bedövningen för dig? När tog du av kompressen och hur gick det?
Mitt svar gick upp i rök tydligen, men avdomnad snorre höll nog i 1-2 timmar efter operation. Efter det hade jag känseln tillbaks men det gjorde ej ont. Fick någon långvarig bedövning också (24 timmar sa han) men jag hade ju inte riktigt någon smärta, så svårt att säga hur bra den fungerade. Jag märkte ingen skillnad riktigt.
Jag behövde pilla lite på kompressen på kvällen (tisdags) då jag skulle kissa för första gången, då kompressen hade lagt sig över urinrörsmynningen och fastnat (ville ej pissa igenom allt). Det gjorde ont men jag förstod efter jag flyttat på den lite att det inte var en stor grej.
Jag skulle ha kompress i minst 24 timmar sa dom, trots att den var nerblodad (vilket är lugnt), så jag duschade med den på i onsdags, en dag efter, och tog av den efter. Det var lite speciellt men så länge man är försiktig bör det gå bra. Kan dock fastna lite, men har en speciell teknik då man puttar lite försiktigt precis bredvid medan man spänner den (lossnar enklare).
Det kommer gå bra ska du se, var bara försiktig då du pillar och ha tålamod samt använd vatten. Det tog nog 1 timme för mig att duscha och plocka av allt och sätta på, men det var det nog värt.