Citat:
Ursprungligen postat av
Linkbert
Hej! Jag är 22 år och körde hel omskärelse i tisdags för phimosis (+frenelumplastikkirurgi), inne på dag 3 nu. Det har överlag gått bra, inte haft så mycket problem. Jag fick tips att göra som en kompress som man kunde pissa ut ifrån utan att blöta ner hela grejen, men det är svårt att hålla rent då man är så pass känslig och inte vill pilla i området. Det enda är att strängen baktill ofta fastnar i kompresserna. Är det någon som har tips? Använda babyolja/vaselin? Lil-John har alltid varit täckt så ollonet aldrig varit ute i det fria, han är extremt känslig nu och vill helst inte röra vid han.
Själva såret och stygnen i sig är inte särskilt känsligt, men det är som sagt baksidan vid strängen som det gör ont eller blir obehagligt.
Då gjorde vi samma dag och typ samma ingrepp tror jag. Tror de sparade lite av min dock, men vet inte pga svullnaden.
När jag tog av kompressen första dagen tror jag något fastnade i frenulum och så började det forsa blod i några minuter. Efter det har jag inte vågar köra något bandage, känns lite obehagligt då och då men funkar får sällan verkligen ont i ollonet, sen har jag lite sårskorpa i form av allt torkat blod från tidigare som skyddar lite tror jag.